اجتماعی

فعالیت۲۸۰  مرکزغیردولتی درحوزه آموزش‌های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبرداد:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: در ۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قم آموزش‌های مهارتی در رسته‌های مختلف شغلی بر اساس استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌شود.

به گزارش ندای قم به نقل ازایرنا، محمود تقی پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، اهمیت ترویج آموزش‌های مهارتی را موردتوجه قرار داد و افزود: باید خروجی دانشگاه‌ها رابطه مستقیمی با بازار کار داشته باشد درحالی‌که امروز چنین چیزی در سطح مراکز آکادمیک احساس نمی‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم اضافه کرد: در شرایط کنونی به دلیل اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی مهارت‌های لازم برای ورود افراد به بازار کار را ارائه نمی‌دهند، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مشکلات مهارتی و عملیاتی در ایجاد اشتغال مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: در قم همچنین ۲۸۰ مرکز غیردولتی در حوزه آموزش‌های مهارتی مشغول فعالیت هستند که حمایت از آن‌ها می‌تواند مسیر بهبود شرایط اشتغال را بهتر کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم یادآور شد: یکی از مزیت‌های مهم آموزش‌های مهارتی فنی حرفه‌ای عبور از مدرک‌گرایی صرف و آماده‌سازی افراد برای ورود به بازار کار است.

به گفته وی، حدود ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای تکمیل نیازهای بازار کار، آموزش‌های مهارتی دیگری را در سطح مراکز فنی حرفه‌ای می‌گذرانند.

تقی پور اظهار داشت: در دولت سیزدهم نگاه خوبی به آموزش فنی حرفه‌ای شده اما برای ایجاد بستر لازم مهارت افزایی لازم است تا زیرساخت‌های بیشتری فراهم شود.

وی در پایان بابیان اینکه مهارت محوری رابطه مستقیمی با ورود افراد به بازار کار دارد، گفت: آموزش‌های مهارتی و آماده‌سازی افراد برای خوداشتغالی روند امیدوارکننده‌ای در قم دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ue94

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا