اجتماعی

ضرورت ساماندهی بوستان شهدای گمنام خضر نبی

فرماندار قم  تاکید کرد:

فرماندار قم با تاکید بر ضرورت ساماندهی بوستان شهدای گمنام خضر نبی گفت: متاسفانه وضعیت این مکان در شان قم نیست، باید متناسب با جایگاه این شهر مقدس، مکان فاخر و آبرومندی را داشته باشیم.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا ، عباس ذاکریان روز چهارشنبه در جلسه هیات امنای بوستان شهدای کوه خضر نبی (ع) در تالار شهید زین‌الدین فرمانداری قم افزود: حرم شهدای واقع در کوه خضر نبی از شاخص‌ترین اماکن مذهبی و تاریخی قم به شمار می‌آید، و هر زائر و مسافری که وارد این شهر شود، از این مکان بازدید می‌کند.

وی افزود: انصافا وضعیت این مکان در شان شهر قم نیست، اما خوشبختانه اراده قوی برای سامان‌دهی آن ایجاد شده‌است.

فرماندار قم بیان داشت: باید دست به دست هم بدهیم، و این طرح همین‌طور که پیش می‌رود، به لحاظ فرهنگی و محتوایی و همچنین بوستان و ابنیه یک مکان آبرومندی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز گفت: ما هماهنگی‌هایی را با شورای اسلامی شهر و شهرداری داشتیم که حاصل آن بوستان‌های  شهدای گمنام کوه خضر، شهدای پردیسان،  شهدای پارک کودک و بوستان شهدای آزادگان شده‌است.

حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور تصریح کرد: چون بنیاد حفظ آثار به لحاظ مالی با مشکل مواجه بود، شورای اسلامی شهر و شهرداری، یادمان شهدای گمنام را به عنوان بوستان شهدای گمنام نامگذاری کردند، که آن را از ردیف بودجه شهرداری مورد حمایت قرار دهند.

وی گفت: با این اقدام سعی شد تا هم بوستان و هم یادمان‌های شهدای گمنامی که به اعتبار نیاز دارد از ردیف بودجه شهرداری احداث شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه مشکل ما ، ساخت و ساز و نگهداری و بهره‌برداری این بوستان بود گفت: ما یادمان شهدای کوه خضر را طبق تفاهم نامه‌ای به سپاه علی بن ابیطالب(ع) واگذار کردیم، و از زمانی که سپاه مستقر شد، هیچ آسیبی را شاهد نبودیم و مشکلات برطرف شد.

لقمان پور ادامه داد: برای ساخت و ساز محیط پیرامونی این بوستان، زحمت‌های زیادی کشیده شده و در کمیته فنی عمرانی شهرداری نیز مصوب، و از سوی شورای اسلامی شهر نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفت.

وی با بیان اینکه گودبرداری و تسطیح این طرح انجام شده بیان کرد: سامان‌دهی این طرح گرفتارهای زیادی دارد، مسئولیت دبیری کمیته فنی به سپاه محول شده شده، سپاه نیز صورت جلسه‌ها را ابلاغ کرده و باید با همدلی مشکل‌ها را برطرف کنیم.

کوه خضر نبی در ۶ کیلومتری مرکزشهر قم به سمت جنوب و در جوار شهرک ایثار قرار دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/o2lp

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا