اجتماعیویژه

سونامی بیماری‌های تنفسی درروستای جنداب طی پنج سال آینده

با استمرار فعالیت صنایع آلاینده در سلفچگان ؛

رئیس شورای بخش سلفچگان گفت: طبق غربالگری مرکز جامع سلامت سلفچگان طی پنج سال آینده مردم روستای جنداب و روستا‌های مجاور با بیماری‌های تنفسی روبرو خواهند شد.
به گزارش ندای قم ،حسن بافرانی بخشدار سلفچگان در جلسه بررسی مسئله آلایندگی زیست محیطی صنایع فعال در شهرک صنعتی سلفچگان با اشاره به سابقه ۱۰ ساله فعالیت صنایع آلاینده در شهرک صنعتی سلفچگان و بروز مشکلات خاص برای مردم جنداب از این آلایندگی رنج میبرند گفت: درخواست ما استقرار نماینده محیط زیست و مشاهده آلایندگی توسط نیرو‌های محیط زیست است تا هرچه سریع‌تر اقدامات اولیه جهت کنترل این آلایندگی انجام شود.
کریمی رئیس شورای اسلامی بخش سلفچگان هم در این جلسه درباره بیماریها و عوارضی که مردم روستاهای سلفچگان با آن روبرو شده اند گفت: طبق آخرین غربالگری مرکز جامع سلامت امام کاظم (ع) سلفچگان انجام شده طی پنج سال آینده مردم روستای جنداب و روستا‌های مجاور با بیماری‌های سونامی، سرطان ریه و آسم و… روبرو خواهند شد، و تا به امروز هر جلسه‌ای که با مسئولین محیط زیستی، مسئولین استانی، شهرک صنعتی و .. گذاشتیم مشکلی حل نشده است.
علی عبدالهی پارسا رئیس شورای اسلامی شهر سلفچگان نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه و استقرار واحد صنعتی آلاینده در این شهرک برابر مصوبات قانونی ممنوع میباشد گفت: برابر قانون صنایع باید به میزان ۱۰ درصد از مساحت کارخانه یا کارگاهشان فضای سبز ایجاد کنند که متاسفانه تا به امروز این تعهد عملی نشده است.
ماشاالله سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: متاسفانه شرکت‌های صنعتی قاتل جان مردم شده و امروز مسئولین باید برای رفع این مشکل دست به دست هم دهندو شورای استان نیز در هر کجا که بتواند ورود خواهد کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/exlx

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا