اجتماعی

سامانه «پنجره واحد مدیریت زمین» در قم راه‌اندازی شد

روابط عمومی دادگستری قم اعلام کرد:

سامانه الکترونیکی پنجره واحد مدیریت زمین قم با هدف ایجاد مانع برای هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌درازی به اراضی و املاک و مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی رونمایی شد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، سامانه الکترونیکی پنجره واحد مدیریت زمین قم با هدف ایجاد مانع برای هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌درازی به اراضی و املاک و مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی در جلسه‌ای باحضور حسین پورمند مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم راه اندازی شد.
پورمند در این جلسه اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند تا اجرای عدالت در کشور به بهترین شکل ممکن تحقق پیدا کند و در سال اول اجرای این سامانه در سراسر کشور کاهش۵۰ درصدی جرایم حوزه زمین هدف‌گذاری شده است.
وی افزود: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در جهت پیشگیری از وقوع جرم، سال‌ها است که در جهان تجربه می‌شود و اقدامات بسیار مهمی از حیث علوم روز دنیا و تعریف پروژه‌های میان بخشی انجام شده است.
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با مطالعه این موفقیت‌ها برنامه‌هایی در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است تا با بهره‌گیری از این علوم و فناوری‌ها نوین و بومی‌سازی و انطباق آنها با قوانین جمهوری اسلامی ایران بتوانیم در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دستاوردهای بهتری داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه ۵۲ عنوان مجرمانه به صورت مستقیم با این سامانه در ارتباط خواهد بود که بخش زیادی از این جرایم برای دستگاه قضایی پرونده تولیدمی‌کند، اضافه کرد: دستگاه قضایی با پیوستن به عرصه همکاری در تشکیل دولت الکترونیک می‌خواهد اجرای عدالت به بهترین شکل ممکن تحقق پیدا کند..
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه بخش عمده این سامانه، ساماندهی صدور مجوزها برای مردم و تسهیل در این امر است، افزود: این سامانه نظارت عادلانه‌ای در صورت مجوزها دارد که این موضوع می‌تواند در افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم موثر باشد.
وی تاکید کرد: بخش زیر سامانه پایش اراضی دارای اهمیت ویژه‌ای است؛ هنگامی که تصاویر ماهواره‌ای هرگونه تغییر را در حوزه زمین استان پایش و ثبت می‌شود، اتفاق مهمی که در این سامانه رغم می خورد این است که با استفاده از هوش مصنوعی سامانه مواردی را که احتمال تخلف می‌دهد، احراز کرده و تشخیص می‌دهد که در حوزه وظایف قانونی کدام دستگاه است و اعلام تخلف را به آن دستگاه اجرایی ارسال می‌کند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/sgm9

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا