اجتماعی

ساماندهی گلزارهای شهدا با سرعت بیشتری صورت گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم :

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ساماندهی گلزارهای شهیدان استان گفت: این ساماندهی در سال جاری باید با جدیت و سرعت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه‌ کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان شهیدان استان که در سالن بقیه‌الله استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های بهسازی و ساماندهی گلزارهای شهیدان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است و در قالب مصوبه‌های کارگروه پیگیری و اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار قم با اشاره به اهمیت حفظ حرمت شهیدان و ایثارگران بیان کرد: اداره‌کل اوقاف استان باید کار مناسبی را برای خاکسپاری خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران در نظر بگیرد.

معتمدی با اشاره به طرح ساماندهی گلزار شیخان تصریح کرد: با توجه به وجود مزار بیش از ۶۰۰ شهید دفاع مقدس و علما در قبرستان شیخان، ضرورت دارد که ساماندهی این مکان، با سرعت بیشتری انجام شود.

وی همکاری اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی در زمینه بهسازی آرامستان‌های قم را ضروری خواند و گفت: امیدواریم با ساماندهی مناسب و شایسته گلزارهای شهیدان، گام موثری را در جهت تکریم مقام شهیدان و ارج نهادن به ارزش‌ها برداریم.

حدود پنج هزار شهید در ۸۰ گلزار شهیدان قم مدفون هستند که از جمله آنها گلزار شهیدان قم است که از جاذبه‌های گردشگری این استان به شمار می‌آید.

قم بیشترین تعداد شهید را تقدیم کشور و انقلاب کرده و ۳۰ گلزار در مرکز استان قرار دارد.گلزار امامزاده جعفربن محمد اصلی‌ترین گلزار و از جمله اماکن مذهبی قم می‌باشد که بعد از گلزار شهیدان تهران، بزرگ‌ترین گلزار شهیدان ایران است و با ۲ هزار و ۹۷۰ پیکر شهید رتبه دوم تعداد شهیدان را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/e7tt

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا