اجتماعی

روکش آسفالت 35 کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان قم خبرداد:

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۳۵ کیلومتر روکش آسفالت و اصلاح مسیر در راه‌های روستایی و فرعی این استان به اجرا در آمد.

به گزارش ندای قم، محمدرضا موسوی در گفت‌وگویی بیان داشت: دراین مدت ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت و ماسه آسفالت در سطح روستاهای استان قم به اجرا در آمده‌است.

وی یادآور شد: طی این مدت همچنین درمجموع حدود ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و ماسه آسفالت در سطح راه‌های فرعی استان قم انجام‌ گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد:کمبود اعتبارات یکی از مهمترین موانع در بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های فرعی و روستایی قم است.

موسوی با اشاره به اجرای طرح پردیسان به ورجان، بیان داشت: این تقاطع هم‌اکنون با داشتن پیشرفت فیزیکی بالای ۹۲ درصد، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محور بزرگراهی و جدید قم – کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.

در مرحله نخست این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان – ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می‌شود.

با توجه به آمدوشد و شلوغی محور پردیسان – ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن آن از اولویت‌های مسئولان استان قم بوده است.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات مهم در حوزه راه های روستایی و فرعی، سرقت علائم و تجهیزات نصب شده‌است که مشکلاتی را برای استفاده کنندگان از راه و ساکنان بومی به وجود می‌آورد.

در حوزه راهداری استان قم یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/frls

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا