اجتماعیویژه

دیگر نقطه حادثه خیزدراستان قم نداریم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم :

ندای قم / روح اله کرمانی ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: 64 نقطه حادثه خیز درسال 95 در سطح محورهای مواصلاتی استان قم شناسایی شد و طول سالهای گذشته به همت مدیران وتلاش همکاران این نقاط حادثه خیز رفع خطر شد ودیگرهیچ نقطه حادثه خیزی در محورهای استان وجود ندارد.
به گزارش خبرنگارما ،مهندس حسین زنجیرانی فراهانی پیش ازظهرروزسه شنبه درجمع خبرنگاران اظهارداشت:درسال آذرماه سال گذشته ازسوی پلیس راه کشور33 نقطه پرتصادف در استان قم ابلاغ گردید که تا کنون 15 مورد آن رفع مشکل شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگارما مبنی براینکه هدف از اجرای طرح پویش همراهان سفرایمن در ایام نوروز در مجتمع های بین راهی استان چه بود؟ گفت: این طرح در دو مجتمع بین راهی در محورهای مواصلاتی استان برگزارشد و هدف آموزشهای فرهنگی ،ترافیکی و انگیزشی با موضوع ایمنی سفر در دراستای کاهش تصادفات فوتی و جرحی بود که تا حدود زیادی به اهداف مورد نظردست یافتیم.
وی با بیان این که حدود ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی و حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان قم وجود دارد گفت:۷۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح راه‌های این استان فعال است و ضریب دقت سامانه‌های کنترل سرعت خودرو به ۹۸ رصد رسید.
مهندس زنجیرانی فراهانی تصریح کرد:تعداد77دستگاه ترددشمار،26دوربین نظارتی ویک دستگاه توزین حین حرکت در سطح راههای استان فعال می باشد.
وی درادمه با اشاره به فعالیت سامانه نرم افزاری اعلان بار مجازی اظهارداشت: براساس آمارها تعداد 45درصد ناوگان حمل بار بصورت خالی در محورهای مواصلاتی در حال تردد هستند، رانندگان محترم می تواند از طریق نرم افزار سامانه بار مجازی در جریان وجود بارهای جهت انتقال به نقاط مختلف کشور قرار می گیرند و همین طریق می تواند با شرکت و صاحب بار ارتباط برقرار نمایند وبار بار را جذب به مکان مورد نظر انتقال دهند با این روش راندمان ناوگان حمل ونقل بار افزایش می یابد و قیمت حمل بار هم کمتر می شود.
آسفالت و بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی
وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای استان درسال‌ گذشته، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان روکش آسفالت و بهسازی شد، همچنین شاهد اجرای طرح‌های بزرگ و ملی در سطح راه‌های استان بودیم که به طور حتم موجب ارتقا سطح ایمنی و کاهش حوادث خواهد شد.
فراهانی گفت: همچنین در سال گذشته با تلاش صورت گرفته در زمینه آموزش نیروها و تهیه تجهیزات و وسایل جدید، امکانات فنی و مهندسی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان علاوه بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی، برای اجرای طرح‌های مورد نظر در بخش‌های مختلف همچون تابلوسازی، نصب‌ گاردریل و خط کشی محور ارتقا پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه استان قم با اختصاص اعتبارات و تلاش‌های شبانه روزی در حوزه راه‌های روستایی وضعیت خوبی دارد، بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ روکش آسفالت برای ۳۰ مورد از روستاهای استان نیز انجام شد و ساختمان راهداری سلفچگان در مدار فعالیت قرار گرفت که توانست در برف‌روبی‌ها و بازگشایی مسیر در فصل زمستان عملکرد بسیار موثری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های جدید برای پایش و کنترل مستمر وضعیت راه‌های ارتباطی استان به جد در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان است، ادامه داد: در همین رابطه برای تقویت بخش‌های فنی تلاش شد تا تعداد و کارایی دوربین‌های نظارتی در راه‌های مواصلاتی استان تقویت شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/iv4s

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا