اجتماعی

دفن مستقیم زباله در شهر قم به صفر رسیده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه خوشبختانه با راه اندازی خطوط پردازش پسماند، دفن مستقیم زباله در شهر قم به صفر رسیده است، اظهار کرد: همشهریان باید نسبت به مساله تفکیک از مبدا نیز اهتمام جدی داشته باشند تا مدیریت پسماندها هرچه بهتر انجام شود.
به گزارش ندای قم ،سیدرضا موسوی مشکینی روز ۷ اردیبهشت‌ماه در دوازدهمین جشن «همیاران بازیافت» که به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد، بیان کرد: مساله حفاظت از زمین، به عنوان تنها زیستگاه انسان‌ها و منبع حیات، دارای اهمیت فوق العاده‌ای بوده و در آموزه‌های دینی ما نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم به برخی از آلاینده ها و مخاطراتی که موجب نابودی زمین می شوند، اشاره کرد و گفت: دفن پسماندها و رها کردن زباله ها در طبیعت، از جمله این مخاطرات است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد.
موسوی مشکینی با بیان اینکه خوشبختانه با راه اندازی خطوط پردازش پسماند، دفن مستقیم زباله در شهر قم به صفر رسیده است، اظهار کرد: همشهریان باید نسبت به مساله تفکیک از مبدا نیز اهتمام جدی داشته باشند تا مدیریت پسماندها هرچه بهتر انجام شود.
وی در پایان با اشاره به ابلاغ آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی، تصریح کرد: فعالان اقتصادی، دستگاه‌های اجرایی و همه مردم باید برای کاهش تولید و مصرف کیسه های پلاستیکی که بلای جان طبیعت است، برنامه ریزی کرده تا استان قم در این رابطه نیز در جایگاه خوبی قرار داشته باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vmj1

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا