اجتماعی

جابجایی محل اسکان زائرین اربعین به کاهش ترافیک کمک کرد

استاندار قم :

استاندار قم گفت: جابجایی محل اسکان زائرین از مصلا به جمکران در مسائل مختلفی مانند کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر موثر واقع شد.

به گزارش ندای قم ، سیدمحمدتقی شاهچراغی روز بیست و سوم شهریورماه در حاشیه بازدید از تعدادی موکب‌های استان، طی سخنانی با اشاره به اینکه اساسا خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله(ع) مردمی دنبال می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه به واسطه اعتقاد و باورهای مردم قم در این ایام شاهد ظرفیت گسترده مردم هستیم.
وی با بیان اینکه شرایط خوبی محیا شده است تا مردم در قالب موکب‌ها به زائرین خدمت‌رسانی کنند، مطرح کرد: استان قم 145 موکب در عراق، 5 موکب در مهران و ده‌ها موکب در شهر قم، مسجد مقدس جمکران و حسینیه‌های شهر دارد.
استاندار قم از تشکیل ستاد مردمی اربعین به دلیل حجم بالای زائر یاد کرد و گفت: در استان پیش بینی حضور این تعداد زائر را داشتیم که با همکاری تولیت مسجد مقدس جمکران، این ظرفیت در جمکران فراهم شده است.
وی با بیان اینکه اساس خدمت رسانی در این ایام مردمی است، عنوان کرد: تنها وظیفه و رسالت ما در این عرصه تسهیل زمینه خدمت‌رسانی مردم است.
شاهچراغی با اشاره به اینکه دولت موظف است بستر فعالیت را فراهم و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف را انجام دهد، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مجموعه های مردمی با همت و دلخوشی بیش‌تر کار را پیش ببرند.
وی اضافه کرد: امسال در نیمه شعبان شاهد هماهنگی خوب دستگاه‌های دولتی قم و مردم بودیم که در ایام اربعین نیز تکرار شد.
استاندار قم با بیان اینکه حضور در صحنه های مختلف مردمی است و این یک مزیت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: زائر سید الشهدا(ع) در همه مسیر زائر است، و انتظار ما این است که از زائرینی که از قم عبور می‌کنند به بهترین شکل پذیرایی کنیم.
وی با اشاره به اینکه جابجایی اسکان زائرین از مصلا به جمکران در مسائل مختلفی مانند کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر موثر بود، یادآور شد: همچنین فضای مصلا نیز پاسخگوی تعداد بالای زائرین نبود، البته در مسجد مقدس جمکران نیز باید زیرساخت‌های مناسب‌تری فراهم شود.
شاهچراغی در پایان تاکید کرد: حضور زائرین برای شهر قم برکت است که امیدواریم هر سال در خدمت‌رسانی به این زائرین بهتر عمل کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/m44j

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا