اجتماعی

تمدید ۳۸ هزار گذرنامه در قم به مناسبت اربعین

معاون فرماندهی انتظامی استان قم خبر داد:

معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی استان قم از تمدید ۳۸ هزار گذرنامه در قم به مناسبت اربعین خبرداد.

به گزارش ندای قم، سرهنگ سید مجتبی اشرفی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه موضوع اربعین به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، اظهار کرد: فعالیت در این زمینه از مدت‌ها قبل و پیش از ماه محرم آغاز و جلسات مختلفی در این راستا برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح نوبت دهی اینترنتی به صورت پایلوت اولین بار در استان قم انجام شد، مطرح کرد: این طرح موجب شد تمرکز پلیس‌های +۱۰ حفظ شده و شهروندان نیز نوبت خود را اینترنتی اخذ کرده و کمتر معطل شوند.

معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: در سال‌های قبل شاهد تجمع افراد در مقابل دفاتر پلیس +۱۰ بودیم اما امسال شاهد این تجمع نبودیم و کار شایسته‌ای انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امسال حجم زائرین اربعین بسیار بالا بود، عنوان کرد: به همین دلیل اقدامات عادی در این حوزه جواب‌گو نبود و بحث گذرنامه‌های ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ اشرفی با بیان اینکه امسال شاهد حرکت جهادی بودیم، خاطرنشان کرد: از ۲۰ روز پیش از اربعین کارکنان اداره گذرنامه تا ۱۲ شب موضوعات را پیگیری کرده و پذیرای مردم بودند.

وی با اشاره به اینکه انجام امور در مصلای قم حرکت خوبی بود، تصریح کرد: در مصلا شهروندان توانستند با حضور در این منطقه بدون معطلی خاصی گذرنامه خود را تمدید کنند.

معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه امسال حجم زوار و مسافرین اربعین واقعا زیاد بود، تاکید کرد: تعداد کل گذرنامه‌های مهر شده امسال ۳۸ هزار، تعداد کل گذرنامه‌های صادر شده ۸۸ هزار و تعداد کل برگه‌های گذر موقت صادر شده ۱۲ هزار عدد بوده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/so9o

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا