اجتماعی

تمام مراحل فرآوری زیتون دراستان انجام می شود

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: این استان دارای ۶۱۶ هکتار باغ زیتون است که ۲۶۴ هکتار از سطح زیر کشت این گیاه در قم بارور و ۳۵۲ هکتار آن غیر بارور است.

به گزارش ندای قم ،محمد علی سلامی در گفت‌وگویی اظهارداشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال‌جاری حدود ۶۰۰ تُن زیتون در قم برداشت و به صورت کنسروی و روغنی به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به این که به طور معمول نیمی از زیتون‌های برداشت شده در قم کنسروی است و نیمی دیگر برای تهیه روغن استفاده می‌شود، افزود: عملکرد برداشت زیتون در قم به طور میانگین برای هر هکتار بیش‌از یک و نیم تُن است که میزان قابل توجهی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ کشاورز به صورت مستقیم برای تولید زیتون در قم فعالیت دارند و بهره‌برداران عمده آن در استان با رعایت استانداردهای تعیین شده محصول مرغوب و با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند.

سلامی گفت: تمام مراحل فرآوری زیتون برداشت شده از باغ‌های قم نیز در داخل استان انجام می‌شود و این محصول در قالب‌های مختلف کنسروی و روغنی با نام‌های تجاری معتبر بسته‌بندی و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/dylb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا