اجتماعیمدیریت شهری

تدارک فرصت‌ مشاهده آسمان در بوستان‌های شهری برای هفته نجوم

مدیر گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم مطرح کرد:

مدیر گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: گردشگری نجوم و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای مشاهده آسمان شهر، یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی است که به‌ویژه در هفته نجوم و نیمه نخست سال برای شهروندان در سطح فرهنگسراها و بوستان‌های شهری تدارک دیده‌ شده‌است.
به گزارش ندای قم ، حمید نادری همچنین با اشاره به نامگذاری چهارم تا دهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته نجوم و برنامه‌های آن، به برگزاری همایش نجوم درخانه نجوم قم اشاره کرد و افزود: معرفی نسل جدید تلسکوپ.ها و اهداف آن، از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.
وی در ادامه، توضیح خورشید گرفتگی کلی سال ۱۴۱۲ را به عنوان دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه محصول‌های نجومی سازمان‌های مردم نهاد و موسسه‌های نجومی، همچنین نمایشگاه کتاب، تور بازدید از رصدخانه امام علی( ع) و انجام ورکشاپ و نشست‌های تخصصی و رصد آسمان نیز ار دیگر برنامه‌ها است.
نادری هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج عمومی علم ستاره‌شناسی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی گردشگری و هنری شهر و ایجاد حس تعلق به شهر دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم توجه زیادی به آسمان و عجایب خلقت در آن شده است که توجه و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان به این موضوع تاثیر مستقیمی بر تعمیق اعتقادها و باورهای دینی آن‌ها خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در میان همه اجرام باشکوه آسمان، ماه در دسترس‌ترین و تماشایی‌ترین جرم بوده اما آلودگی نوری از قبیل چراغ‌برق‌ها و نورهای امنیتی به‌سادگی چشم را برای دیدن اجرام آسمانی کور می‌کند افزود: گردشگری نجوم و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای مشاهده آسمان شهر به طور حتم یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی است که به‌ویژه در فصل بهاروتابستان برای شهروندان درسطح سراها وفرهنگسراها وبوستان های شهری تدارک دیده‌شده است.
مدیر گردشگری شهرداری قم در بخشی از سخنان با اشاره همکاری مشترک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با خانه نجوم استان و موسسه رصدگر عمق آسمان بیان کرد: برنامه‌های فوق در خانه نجوم، کانون حضرت مریم(س) و رصدخانه امام علی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/iiwb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا