اجتماعی

تالاب های قم میزبان پرندگان مهاجر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب های استان قم گفت: با شروع روزهای سرد سال، تالاب های مره و بهشت معصومه و بعضی دیگر از آبگیرهای استان، تا فصل بهار میزبان دسته های بزرگی از پرندگان مهاجر آبزی، کنارآبزی و شکاری هستند.

به گزارش ندای قم ، محمدحسین بازگیر با بیان اینکه وسعت تالاب ها در استان قم بیش از چهار برابر میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: این تالاب ها با توجه به شرایط ویژه اکولوژیکی و زمین شناختی و قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان، دارای گونه های غنی گیاهی و جانوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تالاب های قم همه ساله شاهد حضور حدود ۵۰ هزار قطعه انواع مرغابی، غاز، کاکایی، حواصیل، فلامینگو، خروس کولی، کفچه نوک، گاوچرانک و همچنین انواع عقاب، سارگپه و کرکس مصری است.

وی همچنین از گشت و پایش ویژه یگان حفاظت محیط زیست در تالاب های استان قم در فصول پاییز و زمستان به منظور پیشگیری از تخلفات شکار و صید خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه پروانه شکار برای پرندگان آبزی و خشکی زی صادر نمی شود و با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز در این حوزه قاطعانه برخورد می شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ogdd

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا