اجتماعی

با ایجاد شغل‌های تجمیعی در روستاها، برندسازی کنیم

مدیر خانه توسعه روستا و عشایر استان قم:

مدیر خانه توسعه روستا و عشایراستان قم گفت: همواره در حوزه روستا و عشایر یک حلقه مفقوده ای وجود داشته و آن واسط بین دولت و دولتمردان و مردم است لذا سازمان های مردم نهاد و سمن ها می توانند نقش این حلقه مفقوده را اجرا و وارد عرصه عمل کنند.

به گزارش ندای قم،سجاد چهرگانی مدیر خانه توسعه روستا و عشایر قم در حاشیه نشست ملی مدیران خانه توسعه روستا و عشایر کشور که روز چهارشنبه در قم برگزار شد، در گفتگویی اظهارداشت: حوزه روستا و عشایر یکی از حوزه های بسیار حائز اهمیت است که در نظام و دولت ها سعی شده به صورت ویژه به آن توجه شود.

وی ادامه داد: همواره در حوزه روستا و عشایر یک حلقه مفقوده ای وجود داشته و آن واسط بین دولت و دولتمردان و مردم است لذا سازمان های مردم نهاد و سمن ها می توانند نقش این حلقه مفقوده را اجرا و وارد عرصه عمل کنند.

چهرگانی یادآور شد: در همین راستا یک NGO به نام خانه توسعه روستا و عشایر در کشور ثبت و به رسمیت شناخته شده که در تمام استان ها نمایندگی دارد.

وی تصریح کرد: این رسالت به عهده مدیران  خانه های توسعه روستا و عشایر در استان ها است که بتوانند در حوزه روستا و عشایر نسبت به احصاء مسائل و مشکلات و تنظیم نظام مسائل اهتمام بورزند و از بدنه جامعه روستا و عشایر مسائل را احصاء و تحلیل کنند و در محافل مرتبط آن ها را ارائه و پیگیری کنند.

مدیر خانه توسعه روستا و عشایر قم یادآور شد: در استان قم مقید به این هستیم که اگر بتوانیم برای ایجاد اشتغال با شغل های واحد در جامعه روستایی متمرکز کلنی سازی کنیم قطعا می توانیم نتیجه بگیریم به عنوان مثال در روستای سیرو با ایجاد کلنی پرورش پرندگان زینتی نتایج خوبی رقم خورده است به همین ترتیب می توانیم این کلنی سازی را تسری بدهیم.

وی تاکید کرد: اگر در روستاها از شغل های انفرادی به سمت شغل های تجمیعی برویم قطعا می توانیم صاحب برند باشیم و بستر ارتباطی بسیار خوبی با بازارهای بسیار موثر و مفید ایجاد کنیم چرا که همواره در شغل های انفرادی نمی توانیم به بازارهای ارزشمند دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/z2tf

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا