اجتماعی

اولویت استان در دانشگاه‌ها تقویت اقدامات فرهنگی است

استاندار قم :

استاندار قم در دیدار با روسا و اساتید دانشگاه‌های استان قم گفت: دانشگاه‌ها به عنوان ویترین فرهنگی جامعه در اولویت استان برای اجرای اقدامات فرهنگی هستند.

به گزارش ندای قم،سید محمد اقا میری در دیدار با روسا و اساتید دانشگاه‌های استان قم گفت: در زمینه مدیریت و رسیدگی به مسائل دانشگاه‌ها در کنار رویکرد تامین مالی و حل مشکلات زیر ساختی مراکز دانشگاهی، رویکرد فرهنگی و ارتقا برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها مد نظر است.

استاندار قم دانشگاه‌ها را یکی از پایه‌های اصلی فرهنگ کشور نامید و گفت: باید در دانشگاه‌ها با وجود تمام مشکلات و کم کاستی‌های مراکز علمی اقدامات بیشتری برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات دانشگاه‌های استان قم صورت گیرد.

وی ادامه داد: حمایت‌های لازم از دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و با هم افزایی و همفکری اساتید و مدیران برای ارتقا سطح فرهنگی و علمی دانشجویان استان برنامه ریزی‌ها افزایش خواهد یافت.

سید محمد آقا میری از افزایش بودجه‌ها برای اعزام ۸ هزار دانش اموز استان به مناطق رهیان نور خبر داد و افزود: بودجه راهیان نور دانش آموزی ۱۰ برابر افزایش یافته و احتمال دارد با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب برای سفر معنوی راهیان نور بودجه در این بخش برای سال آینده ۲۰ برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تامین بودجه برای سفر‌های راهیان نور در بخش دانش آموزی تامین شده گفت: این موضوع در زمینه دانشگاه‌ها هم موضوعیت دارد و در حال تلاش هستیم تا در زمینه دانشجویی هم بودجه سفر راهیان نور تامین شود.

آقا میری افزود: نگاه‌ها و اقدامات هم اندیشی با نخبگان و مدیران در دانشگاه‌ها باید منجر به اقدامات عملی و تاثیر گذار باشد.

استاندار قم اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌ها را ضروری شمرد و افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از اقداماتی است که می‌توان در دانشگاه‌ها اجرایی کرد و این کرسی‌های آزاد اندیشی برکات بی شماری برای کشور و جامعه علمی خواهد داشت.

استاندار افزود: دانشگاه‌ها بایستی در یک جهت هم نوا و هم افزا و هماهنگ باشند و در دانشگاه‌ها باید برنامه‌های فرهنگی هدفمند وجود داشته باشد و روحیه جهادی، اقدامات و تشکیلات جهادی راهکاری است که می‌تواند در دانشگاه‌ها کمک کننده باشد.

وی افزود: دانشجویان باید در کنار کسب دانش باید اعتماد به نفس، عزت نفس و مهارت لازم را هم به دست آورند و توانمندی لازم را کسب کند و با مهارت‌های کسب شده بتوانند با مهارت‌های کسب شده در جامعه خود اشتغال باشند.

وی اضافه کرد: مشکلات دانشگاه را باید حل کنیم و مشکلات و مسایل تک تک دانشگاه‌ها باید به صورت جزئی رفع شود، زیرا حل کننده مشکلات کشور و ساخت انسان سالم به عهده دانشگاه هاست.

استاندار در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: اقدامات فرهنگی در دانشگاه‌ها باید پیوسته باشد و اقدامات فرهنگی ناپیوسته در دانشگاه‌ها ناقص است و جوابگوی استان و کشور نیست.

آقا میری گفت: این جلسات به به صورت هر ماه یک بار برگزار شود تا به عنوان اتاق ماموریت و اتاق نخبگانی در استان مسایل و راه حل آسیب‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی استان را شناسایی و راه حل ارائه کند.

استفاده از ظرفیت معنوی قم، ارتقا زیر ساخت‌های علمی دانشگاه‌های استان برای جذب دانشجو از سایر کشور ها، تخصیص اعتبار برای ساخت خوابگاه و محوطه سازی دانشگاه حضرت معصومه قم، تامین زمین برای دانشگاه فرهنگیان قم، ضرورت تعیین مالکیت زمین ۳ هکتاری دانشگاه صنعتی قم، ضرورت تامین فضای ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، ضرورت توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، ضرورت تدوین آمایش رشته‌های علمی مرتبط با استان قم از مهمترین مسائل و موضوعاتی است که در این جلسه مدیران و روسای دانشگاه‌ها اعلام کردند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/e3h5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا