اجتماعی

انجام۴۰ هزار غربال‌گری بینایی‌سنجی کودکان

مدیرکل بهزیستی استان قم خبرداد:

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: سال گذشته ۴۰ هزار غربال‌گری بینایی کودکان ۳ تا ۵ سال انجام و ۵۲ کودک با مشکلات مختلف بینایی شناسایی و برای درمان به مراکز تخصصی معرفی شدند.
به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا ،مهدی پهلوانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم، افزود: همچنین سال گذشته در قالب غرباگری شنوایی سنجی نوردان نیز ۴۰ نوزاد شناسایی و برای کاست حلزون شنوایی در آنها اقدام شد.
مدیرکل بهزیستی قم گفت: ۲۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی قم هستند و علاوه بر آن زنان سرپرست خانوار و بهبود یافتگان مواد مخدر نیز از حمایت این نهاد برخودار هستند.
وی بیان داشت: جلوگیری از معلولیت های جدید و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب مشاوره و دوره های آموزشی برای کاهش افراد تحت پوشش و ارتقای سطح زندگی توسط بهزیستی قم در حال انجام است و سال گذشته ۳۰ هزار ساعت مشاوره به خانواده های قمی ارائه شده است.
وی ادامه داد: ۴۵۰ معلول ضایعه نخاعی بخاطر تصادفات راهنمایی و رانندگی در قم تحت پوشش قرار دارند، با وجود کاهش معلولیت‌های مادرزادی بخاطر اقدامات پیشگیرانه، روند معلولیت‌های ثانویه مانند تصادفات در قم زیاد است.
مدیرکل بهزیستی قم یادآور شد: برای پیشگیری و مداخله بهنگام طرح شناسایی و احصای ویژگی های مختلف شهرستانها و نقاط مختلف قم در حال انجام است که نهایی شدن آن می تواند به نقشه راه استان در کاهش آسیب های اجتماعی تبدیل شود.
پهلوانی ستوده در پایان بیان داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام به خودکشی، سالمند آزادی و کودک آزاری با برقراری تماس با سامانه ارتباطی ۱۲۳ به کمک افراد کم توان بیاییند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/e2u7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا