اجتماعی

الکترونيکی شدن صدور گواهی در پزشکی قانونی

معاون پزشکی قانونی استان قم  خبرداد:

معاون پزشکي قانونی استان قم از الکترونيکی شدن فرايند صدور گواهی در پزشکي قانونی خبر داد.

به گزارش ندای قم ، دکتر شیث امینی ما با بیان اینکه مراجعه کنندگان به پزشکي قانوني بايد از طريق مقام قضايي يا ضابط قضايي به پزشکي قانوني معرفي شوند گفت: اين روند در بستر سامانه الکترونيک امکان پذیر است و مراجعان با حضور در پزشکي قانوني و اعلام شماره ملي يا شماره نامه ارسال شده مي توانند روند صدور گواهی را پیگیری کنند.

وي افزود: سازمان پزشکي قانوني کشور داراي يک نرم افزار واحد براي ثبت مراجعات و پاسخ گویی است که هر گونه سوابق مراجعه فرد به اين سازمان را در اقصي نقاط کشور رصد و اعلام مي کند.

معاون پزشکي قانوني استان قم افزود: فرآيند احراز هويت افراد هم با اتصال نرم افزار سازمان به درگاه اينترنتي ثبت احوال کشور انجام شده و نيازي به ارائه کارت شناسايي از سوي اشخاص نمي باشد.

دکتر اميني اضافه کرد: پس از انجام معاينات و بررسي هاي لازم گواهي شخص صادر شده و از طريق سيستم مکاتباتي الکترونيکي به مرجع درخواست کننده ارسال مي گردد.

وي از مهمترين مزاياي اين روش را جلوگيري از جعل گواهي و افزايش سرعت رسيدگي به پرونده ها عنوان کرد و گفت: قرار است در گام هاي بعدي و با توسعه سامانه الکترونيک پزشکي قانوني، از قابليت هاي ديگر آن نظير ارسال پيامک براي مراجعه کنندگان و اتصال آن به سامانه مکانيزه قوه قضائيه هم رونمایی شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/snsu

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا