اجتماعی

اسفندماه آغاز عملیات ساخت مسکن در اراضی 560 هکتاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: قبل از پایان سال، فنداسیون و اسکلت بخشی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در اراضی 560 هکتاری کلید خواهد خورد و اجرای بقیه پروژه در سال جدید با سرعت پیگیری می شود.

به گزارش ندای قم به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمد صادقی اظهار کرد: برای30 هزار متقاضی در اراضی 560 هکتاری واحد مسکونی ساخته خواهد شد که تا قبل از پایان سال، عملیات اجرایی بخشی از این واحدها به مرحله فنداسیون و اسکلت خواهد رسید.

وی توضیح داد: ساخت واحدهای مابقی این تعداد از متقاضیان به فاصله نزدیک و بعد از عقد قرارداد با پیمانکاران آغاز می شود.

وی نحوه انتخاب متقاضیان را مورد توجه قرار داد و گفت: به زودی از میان متقاضیانی که 80 میلیون تومان را کامل واریز کرده اند  و پروفایل ثبت نامی آن ها تخصیص پروژه است، برای تخصیص پروژه ها و معرفی به پیمانکار قرعه کشی خواهد شد.

صادقی در خصوص تخصیص این دسته از متقاضیان توضیح داد: تیپ بندی متقاضیان براساس سبد متنوعی از وضعیت آن ها مانند دارای دو فرزند به به بالا، یک فرزند، بدون فرزند و….در یک پروژه تخصیص خواهند شد و پس از آن به پیمانکار و پروژه خود متصل می شوند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، ملاک انتخاب واحد متقاضی خوش حسابی است که تعداد فرزند یکی از دیگر از مولفه های مهم و موثر است.

صادقی در خصوص فاصله زمانی آورده ها توضیح داد: برای تمامی متقاضیان 560 هکتاری به فاصله هر سه تا چهار ماه پیامک یا دعوت نامه سامانه برای واریز مبلغ 40 میلیون تومان ارسال می شود.

وی در خصوص دریافت آورده دوم قبل از شروع عملیات ساخت تصریح کرد: این آورده ها برای خرید مصالح و پیش پرداخت پیمانکار خواهد بود که به زودی بخشی از این آورده ها برداشت می شود.

 

وی در پایان خصوص آن دسته از متقاضیان که تا کنون آورده خود را تکمیل نکرده اند توضیح داد: این گروه از متقاضیان از اولویت خارج شده اند و متقاضیان تایید نهایی که تاکنون پیامک دریافت نکرده اند،  جایگزین آن ها شده اند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/qa6v

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا