اجتماعیویژه

 اراضی 63 هکتاری انتهای شهرک قدس جزو مسکن ملی نیست

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: از آن‌جایی که قیمت زمین‌ در شهرک قدس بالا است، طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ،محمد صادقی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در زمین‌های مورد اشاره انتهای شهرک قدس به صورت قانونی صادر شده است اما طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود و سند تک برگ این زمین ها به نام دولت صادر شده است.

صادقی با بیان این که بحث ساخت و ساز در زمین‌های انتهای شهرک قدس، توافقی در سطوح کلان ساختار اداری کشور است، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند بحث معیشت کارکنان نیروهای مسلح را در دستور کار قرار بدهید و به همین خاطر نیز ساخت و سازهای صورت گرفته در این زمین‌ها به جهت تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح و بر اساس توافقی است که وزارت دفاع با وزارت راه و شهرسازی در سال 1397 انجام داده است.

وی با بیان این که این توافق، پیش از طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن انجام شده است، خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین به مدت 99 سال به متقاضی واگذار می‌شود و به همین خاطر نیز قیمت زمین نیز نباید بیشتر یک سوم ساخت باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تاکید بر این که مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در زمین‌های مورد اشاره انتهای شهرک قدس به صورت قانونی صادر شده است، خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که قیمت زمین‌ در شهرک قدس بالا است، طبق قانون این زمین‌ها شامل طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود.

صادقی اضافه کرد: هزینه این زمین‌ها به قیمت کارشناسی روز دریافت شده و تنها مساعدتی که در این بین صورت گرفته دریافت هزینه زمین‌ به صورت یک پیش‌پرداخت نقدی و مابقی پرداخت در قالب قسط‌های 5 ساله است.

وی با بیان زمین‌های مذکور واقع در انتهای شهرک قدس، بایر نیست، عنوان کرد: هزینه­ آماده سازی این زمین‌ها _که ده‌ها میلیارد تومن است_ با کسانی است که این زمین‌ها به آنها واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم همچنین ضمن رد هرگونه شائبه پیرامون غیرقانونی بودن واگذاری زمین‌های انتهای شهرک قدس گفت: این زمین‌ها کمیسیون ماده 5 و تاییده شورای عالی معماری را دریافت کرده و بر همین اساس پروانه ساخت و ساز در این زمین‌ها توسط شهرداری قم نیز صادر شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/gaxc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا