اجتماعی

اجرای طرح تعریض و بهسازی پل آبرو محور قدیم سلفچگان – ساوه

رئیس اداره نگهداری ابنیه راهداری استان قم خبرداد:

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتبار هفت میلیارد ریال طرح تعریض و بهسازی پل آبرو محور قدیم سلفچگان – ساوه (حدفاصل انتهای چهارخطه – روستای باغیک) به عرض ۶ متر و احداث دودستک هدایت سیلاب هریک به طول چهار متر اجرا شد.

به گزارش ندای قم، جعفر اویسی در گفت‌وگویی افزود: این طرح به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: همچنین در این طرح نسبت به احیا “رادیه” پل که در اثر آبشستگی مضمحل شده بود با اجرای عملیات بتن‌ریزی با حجم ۵۰۰ مترمکعب اقدام شد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده‌است.

وی بازه زمانی اجرای طرح را دوماهه اعلام و توضیح داد: پروژه از نیمه مردادماه سالجاری عملیاتی شد که باتوجه‌به ضرورت تسریع در اجرای طرح، طی مدت ۴۰ روز تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: در زمره برنامه‌هایی که در صورت تامین اعتبار و مهیاشدن تمهیدات آن دردستور کار قرار خواهد گرفت امتداد تعریض مسیر جهت چهاربانده شدن قطعات دیگری از محور قدیم – سلفچگان ساوه است.

اویسی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، در آینده شاهد چهارخطه شدن این محور مهم و ترانزیتی کشور خواهیم بود

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا است. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار تن جمعیت دارد که سه هزار تن آن در شهر سلفچگان زندگی می‌کنند. سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دراین بخش قرار گرفته‌است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/atud

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا