حوزه علمیه

۹۰۵ اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره شعر اشراق رسید

دبیر ششمین جشنواره شعر اشراق:

دبیر ششمین جشنواره سراسری شعر اشراق گفت: ۹۰۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره که به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود رسیده است.

به گزارش ندای قم، سید محمد جواد شرافت روز یکشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد اثر از سوی ۱۶۳ شاعر حوزوی از ایران و افغانستان ارسال شده‌است.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره، سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۹ در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی در قم ترتیب خواهد یافت، ابراز داشت: هدف برگزاری جشنواره، شناسایی استعدادهای ادبی بین حوزویان، تشویق و انگیزه بخشی به شاعران فعال حوزوی و هویت بخشی به شعر دینی و حوزوی است.

شرافت بیان کرد: آثار ارسالی از چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، کودک و نوجوان و شعر نوحه و سرود دریافت شده‌است و بخشی را نیز برای رویش‌ها و شاعران دهه هشتادی گذاشته‌ایم که جدا داوری شده و برگزیدگان آن تقدیر می‌شوند.

وی افزود: فراخوان ششمین جشنواره سراسری شعر اشراق از دهم دی‌ماه امسال آغاز شد و تا دهم بهمن ماه ادامه یافت و سپس تا ۱۵ بهمن تمدید و آثار برای داوری ارسال شد.

وی یادآور شد: از بین ۹۰۵ اثر ارسالی، ۶۰۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافت و از بین این آثار ۱۳۰ اثر برای مرحله نهایی داوری ارسال شد و در اختتامیه از ۲۹ اثر برگزیده در چهار بخش تجلیل می‌شود.

دبیر ششمین جشنواره سراسری شعر اشراق گفت: امسال بخشی به جشنواره اضافه شده و به انتخاب شاعران حوزوی از ۲ چهره غیر حوزوی که شعر و معارف ادبی شان در خدمت معارف اسلامی و انقلاب اسلامی بوده‌است تجلیل می‌شود و این ۲ نفر شامل مهدی جهانداری و محمد علی مجاهدی هستند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/nme3

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا