حوزه علمیه

۲۱ هزار نفر از طلاب آموزش های امداد و نجات فرا گرفتند

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: در سال ۹۷ تفاهمنامه ای بین هلال احمر و این مرکز در راستای ارائه آموزش های امداد و نجات منعقد شده بود که در طی این مدت ۲۱ هزار نفر از طلاب آموزش دیدند.

به گزارش ندای قم ، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میر محمدی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سابقه همکاری این مرکز با جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در سال ۹۷ تفاهمنامه ای بین جمعیت هلال احمر و مرکز خدمات حوزه های علمیه در راستای ارائه آموزش های امداد و نجات منعقد شده بود که در طی این مدت ۲۱ هزار نفر از طلاب و روحانیون این دوره‌های آموزشی را گذراندند.

حجت الاسلام میرمحمدی ابراز داشت: امیدواریم با تفاهمنامه جدیدی که منعقد می شود، شاهد افزایش آموزش های عمومی و تخصصی در راستای توانمندسازی طلاب و نیز افزایش شمار خانه های هلال باشیم.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد گفت: امید است با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، بتوانیم آموزش های تخصصی در حوزه مقابله با بحران ها از ظرفیت این افراد استفاده شود و در کنار جمعیت هلال احمر بتوان در جهت خدمت رسانی به مردم در میدان حاضر شد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار گفت: تفاهمنامه هلال احمر و مرکز خدمات حوزه های علمیه باید عملیاتی باشد و در این راستا این آمادگی وجود دارد تا همه طلاب و خانواده های آنان بتوانند آموزش های امداد و نجات عمومی و تخصصی را دریافت کنند.

میرحسین کولیوند با بیان اینکه خانواده های طلاب در دوره های آموزشی با مخاطرات آشنا می شوند گفت: طلاب نیز می توانند در حوادث، بلایای طبیعی و بحران ها در عرصه داخلی و خارجی نقش موثری داشته باشند.

وی ابراز داشت: ائمه جماعات می توانند در راستای جمع آوری کمک های مردمی در بحران ها نقش محوری داشته باشند.

کولیوند با اشاره به حوادث غزه بیان داشت: پس از فراخوانی که برای جمع آوری کمک های مردمی برای مردم غزه اعلام شد، تاکنون ۱۰ هزار تن اقلام مورد نیاز جمع آوری شد که روحانیت و ائمه جماعات مساجد در این راستا نقش بسزایی داشتند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/tl4n

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا