حوزه علمیهویژه

صف معترضین به مشکلات اقتصادی از آشوبگران جدا گردد

دردیدار مراجع وعلما قم با فرمانده کل نیروی انتظامی تاکید شد؛

دردیدار مراجع وعلما قم با فرمانده کل نیروی انتظامی تاکید شد؛
صف معترضین به مشکلات اقتصادی از آشوبگران جدا گردد
ندای قم / روح اله کرمانی :سردارحسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی درسفری یک روزه به قم با تعدادی از مراجع تقلید وعلمای قم دیدار و گفت وگو کرد. مراجع تقلید و علما در این دیدار ها از عملکرد فراجا در اغتشاشات اخیر قدردانی کردند و خواستار جدا کردن صف معترضین به مشکلات اقتصادیاز آشوبگران و همچنین اقدام جدی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و گرانی شدند.
آیت الله مکارم شیرازی:
اکثریت مردم پایبند به حجاب و عفاف هستند
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلیددردیدار سردار اشتری فرمانده‌کل نیروی انتظامی کشور گفت: معاندین نظام و کشور با تحریک احساسات جوانان و تعرض و ایجاد ناامنی، آتش زدن آمبولانس، غارت و تخریب اموال و کشتن مردم بی‌گناه، خودشان را رسوا کردند و چهره‌ی واقعی آن‌ها برای مردم آشکار گردید.
وی از تلاش‌های این نیرو قدردانی کرده و گفت: نیروی انتظامی به خوبی توانسته در برابر ناامنی‌ها در میدان حضور پیدا کند.
وی با اشاره به حوادث اخیر، سه عامل دشمنان خارجی، فضای مجازیِ رها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از علل اصلی دانسته و افزود: تا زمانی که این عوامل باشد، احتمال آشوب وجود دارد، چرا که دشمنان خارجی همیشه در پی ضربه‌زدن به نظام اسلامی هستند و مشکلات اقتصادی نیز بهانه به دست آن‌ها می‌دهد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید صف کسانی که به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند از صف افراد شرور که در پی آشوب و ناامنی در کشور هستند، جدا گردد.
وی به مرگ خانم امینی اشاره و بیان کرد: لازم بود نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذی‌ربط گزارش جدی و فوری از تحقیقات خود ارائه می‌دادند تا جلوی این بهانه ها گرفته شود.
تاکید بر اقدام جدی دولت در حل مشکلات اقتصادی
وی حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها را بیانگر مخالفت آنان با این گونه اغتشاشات و جریانات دانسته و افزود: معاندین نظام و کشور با تحریک احساسات جوانان و تعرض و ایجاد ناامنی، آتش زدن آمبولانس، غارت و تخریب اموال و کشتن مردم بی‌گناه، خودشان را رسوا کردند و چهره‌ی واقعی آن‌ها برای مردم آشکار گردید.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مسألۀ حجاب در کشور، اکثریت مردم را پای‌بند به حجاب و عفاف دانست.
وی با تأکید بر شفاف‌سازی مسائل اقتصادی توسط دولت افزود: دولت باید نسبت به سامان‌دادن مشکلات اقتصادی و گرانی اقدام جدی نماید.
آیت الله نوری همدانی
رشد و پیشرفت جامعه در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز دردیدار سردار اشتری با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی گفت: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند.
وی ، ضمن تبریک ایام فرخنده ماه ربیع الاول از خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و ایجاد نظم در جامعه تجلیل کرد و اظهار داشت:‌ بحمدالله شما و عزیزان همراه در برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه موفق بوده‌اید باید توجه داشت هر قدم شما در ثبات امنیت و ایجاد آرامش عبادت است.
وی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت:‌ در این جریانات اخیر دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف و تبلیغات وسیع از رسانه‌های معاند سعی در ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند.
وی افزود:‌ در جهان کنونی این جریان حقوق بشر به صورت ابزاری در دست استکبار جهانی قرار گرفته تا بدین وسیله خواسته‌های نا مشروع خویش را بر ملت های آزادی خواه تحمیل کنند.
توجه به مردم سرلوح کار مسئولین در نظام اسلامی باشد
این مرجع تقلید در ادامه توجه به مردم را سرلوح کار مسئولین در نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت امیرمومنان (ع) به مالک اشتر فرمودند: مهربانی به مردم و دوست داشتن آنان و لطف در حق ایشان را سرلوحه کار خود قرار بده. باید توجه داشت اسلام نگاه وسیعی به انسان دارد.
وی گفت: آن حضرت هنگام اعزام مالک اشتر به مصر در نامه ای به او نوشتند: ای مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنان سر لوحه کارها و برنامه‌های شما باشد.
ضرورت برخورد با مجرمین و اخلالگران امنیت
آیت الله نوری همدانی برخورد با مجرمین و اخلالگران امنیت را بسیار ضروری دانست یادآور شدند: باید توجه داشت در حوادث اخیر برخی به دلیل هیجانات و تحت تاثیر قرار گرفتن رسانه‌های بیگانه دست به اقداماتی زده‌اند که باید حساب آنها با کسانی که با برنامه‌ریزی و عناد با نظام اسلامی و ضربه زدن به مردم دست به اقداماتی زده اند را جدا نمود برخوردها باید متناسب با اقدامات صورت گرفته باشد.
وی برخورد همراه با مهربانی و رافت اسلامی را بسیار سازنده دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط با مردم باید همراه با محبت و مهربانی باشد و با راهنمایی و اظهار محبت با آنها صحبت شود که این کار بسیار سازنده خواهد بود.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت زمان شناسی و بصیرت زمان کنونی ، گفت:‌ باید توجه داشت این انقلاب با مجاهدت‌ها و تلاش‌های مستمر همین مردم به پیروزی رسید. این انقلاب و این نظام متعلق به همین مردم است و باید مسئولین برای رفاه، پیشرفت و تعالی ملت و سربلند نظام مقدس اسلامی تمام تلاش و امکانات خود را بکار بگیرند.
آیت الله جوادی آملی:
جلوی غارت و اختلاس گرفته شود تا نظام آسیب نبیند
آیت الله عبدالله جوادی آملی نیزدر دیدار سردار اشتری فرمانده فراجا گفت: مسئولین باید برای بیکاری جوانان، آینده شغلی آنها و معضل حاشیه نشینی شهرها تدبیری بیاندیشند و برای حل مشکلات کشور بیش از پیش تلاش کنند.
مرجع تقلید شیعیان ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) از زحمات خالصانه نیروی انتظامی قدردانی و برای شهدای این نیرو علوّ درجه مسئلت کرد.
مرجع تقلید شیعیان بیان داشتدر اندلس سابق، مردم مسلمان بوده و حکمای بزرگ همچون ابن رشد و ابن حزم بودند، آنقدر اسلام در آنجا گسترش داشت که تعداد ستون‌های مسجد جامع قرطبه را نمی‌توانستند بشمارند، اما طولی نکشید که آن مسجد تبدیل به کلیسا و کلیسا نیز تبدیل به موزه شد و هیچ اثری از اسلام در آنجا باقی نماند و این خطر همیشه و در همه عصر و مکان‌ها وجود دارد!
دعا می‌کنیم این نظام در سایه ولی اش حفظ شود
استاد حوزه علمیه قم افزود: کشور ما صاحب ریشه و تمدنی افتخار آمیز است و مردم کشور ما نیز مردمی غیور و پاک هستند و در کشور بزرگان و دانشمندان و مردان بزرگ کم نداریم و شما می‌بینید که هر وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده روی اربعین رقم خورد، اما انتظار این است که جلوی غارت، اختلاس و نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: صرف اینکه کسی آدم خوبی باشد به معنای این نیست که مسئول خوبی هم می‌تواند باشد، عقل و تدبیر لازمه مدیریت است که در این صورت مسئولین نه بیراهه می‌روند و نه راه کسی را می‌بندند.
این مرجع تقلید تاکید کرد: مسئولین باید برای بیکاری جوانان، آینده شغلی آنها و معضل حاشیه نشینی شهرها تدبیری بیاندیشند و برای حل مشکلات کشور بیش از پیش تلاش کنند.
وی گفت: ما به امید زنده ایم، به برکت خون شهدا زنده ایم و به صاحب امروز دعا می‌کنیم این نظام را در سایه ولی اش حفظ کند و شهدای ما را با شهدای کربلا محشور کرده و کسانی که برای اربعین هم زحمت کشیدند حشرشان با اربعینی ها انشا الله باشد.
آیت الله سبحانی :
مسئولیت مهم تامین امنیت بر دوش پلیس است
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز در دیدار با فرمانده فراجا گفت: نیروهای پلیس شبانه روز در راه حفظ و تامین امنیت تلاش می‌کنند و به معنای واقعی کلمه در این مسیر قدم بر می‌دارند.
وی افزود: مسئولیت بزرگ امنیت جامعه بر دوش این نیروی خدوم است که باید مورد توجه مسيولان و مردم باشد.
در ابتدای این دیدار سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا گزارشی از وضعیت حوادث اخیر و عملکرد پلیس در سال جاری بخصوص ایام اربعین حسینی(ع) ارائه کرد.
آیت‌الله حسینی بوشهری:
حمایت از پلیس حمایت از امنیت کشور است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیزدردیدارفرمانده انتظامی کشور بر لزوم حمایت همگانی از پلیس تأکید کرد و گفت: پلیس حافظ ارزش‌ها و امنیت است و حمایت از پلیس حمایت از امنیت کشور است.
آیت الله سید هاشم حسینی با اشاره به خدمات پلیس در کشور، گفت: نظام باید حافظ ارزش‌های اسلامی و امنیت در جامعه باشد و پلیس به عنوان خدمت گذار این مردم و نظام، باید در برابر کسانی که استقلال این کشور را نشانه گرفته‌اند، بایستد.
وی با تأکید بر لزوم حمایت همگان از پلیس اظهار کرد: پلیس باید مورد حمایت مسئولین و سیاستمداران، نخبگان و مردم واقع شود تا بتواند امنیت و آرامش را در جامعه تأمین نماید؛ البته مسئولین باید با سعه صدر سخن حق را بشنوند و به آن ترتیب اثر دهند؛ و از طریق مجاری قانونی به خواست آنان رسیدگی کنند.
امام جمعه قم سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوادث اخیر را جامع توصیف کرد و افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب بسیار جامع بود و حجت را بر همه تمام کرد. لذا باید از هر گونه اظهار نظری که تقویت کننده تحرکات دشمنان است، بپرهیزیم.
وی ضمن اشاره به حوادث اخیر خاطر نشان کرد: حوادث اخیر آزمون بزرگی برای خواص و عموم مردم بود که آیا تعامل آن‌ها یک تعامل حمایتی است و قانون مدارانه و یا این که تلاش می‌کنند تا اقتدار نظام را بشکنند؟.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اهداف بلند انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: انقلاب اسلامی با شعار پیاده سازی احکام الهی در جامعه به پیروزی رسید و اکنون نیز مردم انتظار دارند تا آموزه‌های دینی به درستی در جامعه نهادینه شود. شاید در عصر طاغوت این امکان وجود نداشت تا احکام اسلامی را اجراء کنیم؛ اما خداوند به واسطه یکی از اولیای خود یعنی امام خمینی (ره) و در امتداد آن مقام معظم رهبری، حجت را بر همه ما تمام کرد تا حکومتی بر پایه ارزش‌های دینی شکل بگیرد و با حمایت مردم همیشه در صحنه؛ زمینه اجرای احکام الهی فراهم گردد.
فرمانده نیروی انتظامی:
امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است
فرمانده کل انتظامی کشورهمچنین روز پنجشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی با عنوان «عهد سربازی» که همزمان با نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت ولیعصر(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزارشد با بیان اینکه صاحب اصلی انقلاب حضرت حجت ابن الحسن العسکری(عج) است، گفت: مردم در فتنه اخیر خوب درخشیدند و حق از باطل را به درستی شناختند.
سردار حسین اشتری افزود:‌ در تمامی فتنه‌هایی که رخ داده‌است و در همین اتفاقاتی که اخیراً در کشور رخ داد بحمدالله با هوشیاری مردم و تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری حافظان نظم و امنیت این توطئه خنثی شد.
وی ادامه داد: شبکه صهیونیست گفت ما نتوانستیم به اهداف خود برسیم، دشمن به دلیل پیروزی‌ها و موفقیت‌های کشور ناامید شده‌است، روزی نیست که ما عنایت و لطف الهی را نبینیم، جوانان ما باید امیدوار باشند به آینده، در تمامی عرصه‌ها، علی رغم تمامی توطئه‌ها پیشرفت های خیلی خوبی داشته‌ایم.
وی گفت: علت تمامی پیشرفت‌ها تبعیت از امام عصر (عج) است، پیروزی و رشد و تعالی ما همین راهی است که مردم تاکنون رفته‌اند، امروز اگر دشمن به بهانه‌ای آشوب به پا می کند چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی مطمئنا کار سازماندهی شده‌است.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمنان می‌خواهند کشور امام زمان (عج) را از مسیر خود خارج کنند دنبال این هستند که ما ایران قوی و مستقل نداشته باشیم ولی به لطف الهی و عنایات خاصه حضرت همه اینها را خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: انتظار باعث پایداری، امید و پیشرفت ما خواهد شد، شهدای ما بویژه شهدای اخیر که از بسیج و شهید عزیزی که از سپاه پاسداران بود عشق به منجی عالم بشریت داشتند و باید یاد کنیم از این جوانمردی ها و من عرض می‌کنم که شما مردم در این فتنه خوب درخشیدید و راه حق از باطل را به خوبی شناختید و ما هم در کنار شما هستیم.

حافظان امنیت مقابل هنجار شکنان مقتدرانه می‌ایستند

وی با بیان اینکه خط قرمز ما امنیت مردم است، اضافه کرد: هر کس بخواهد هنجار شکنی کند حافظان امنیت در مقابل آن مقتدرانه می‌ایستند.
اشتری تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کسی چشم طمع به جان، مال و ناموس مردم داشته باشد، پلیس مهربانانه در کنار مردم خواهد بود، امروز ما در کشور آرامش و امنیت داریم و دشمنان به دنبال بر هم زدن این امنیت هستند و آنها نتوانسته و نخواهند توانست خدشه‌ای به امنیت کشور وارد کنند.
اشتری افزود: در چند روز گذشته از بیانات مقتدرانه مقام معظم رهبری در دانشگاه فراجا استفاده کردیم سخنان ایشان آبی بود روی آتش و چقدر برای مردم امیدوار کننده و برای دشمنان مایوس کننده بود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی طلیعه و آغازعصر ظهور است، افزود: انقلابی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با هدایت و امامت حضرت امام (رحمه الله علیه) و حضور مردم به پیروزی رسید شروع نهضت حضرت مهدی موعود(عج) است.
اشتری گفت: انشاءالله در این ۴۳ سال که گذشت توانسته باشیم آن مسیری که مورد نظر حضرت امام (ره) بود را طی کرده باشیم، حتما این راه، راه درستی بوده و شهدای ما در دفاع مقدس و تمامی عرصه‌ها و در دفاع از حرم و امنیت مردم، جزء منتظران واقعی حضرت هستند، ان‌شاءالله این امانت به سرمنزل مقصود خواهد رسید و پیروزی نزدیک است.
صاحب اصلی این انقلاب حضرت ولی عصر(عج) است
فرمانده فراجا اضافه کرد: در بیانیه دوم گام انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری اشاره می فرمایند “جوانان ما زمینه ساز ظهور هستند و با روحیه انقلابی در مسیری قدم می‌گذارند که مسیر حضرت حجت ابن الحسن العسکری(عج) خواهد بود”، پیروی از ولی فقیه پیروی از حضرت ولیعصر(عج) بوده و این مسیر، مسیر ظهور است.
وی ادامه داد: راهی نداریم برای رسیدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) به جز پیروی از تدابیر امامین انقلاب، کسانی که مخالفت می‌کنند، عناد دارند و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کنند بدانند که صاحب اصلی این انقلاب حضرت ولی عصر(عج) است.
وی تصریح کرد: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و آغازین روز های دفاع مقدس با کمترین امکانات در مقابل دشمن بعثی با تمام تجهیزاتی که در اختیار داشت و تمام دنیا از آن حمایت می‌کرد رزمندگان ما و ملت ما پیروز شدند.سردار اشتری افزود:
اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات رسانی کارکنان فراجا در ایام اربعین حسینی (ع)، افزود: بیش از ۴۵ روز همکاران من خادم زائران حسینی(ع) در ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) بودند و افتخارشان خدمت به زائران اربعین بود.
گفتنی است: در خاتمه از سوی حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران به سردار حسین اشتری فرمانده فراجا نشان خادمی و همچنین پرچم این مسجد اهدا شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/izad

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا