حوزه علمیهویژه

حفظ وحدت و اتحاد شرط اساسی پیروزی و پیشرفت

در دیدارفرمانده نیروی قدس سپاه  با مراجع تقلید و علمای قم تاکیدشد؛

ندای قم / گزارش / روح اله کرمانی ؛ سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه با  تعدادی از مراجع  معظم تقلید و علمای قم دیدار و گفت و گو کرد و گزارشی از وضعیت منطقه ارائه کرد.مراجع و علمای قم نیز دراین دیدارها با تمجید ازشرایط بسیار خوب جبهه مقاومت بیان داشتند باید به گونه ای باشید که دشمن در شما قدرت و عظمت ببیند و جرأت حمله نداشته باشد. همچنین یاد و خاطره سردارشهید سلیمانی گرامی داشته شدو تاکید داشتند که ایشان از روحیۀ مذهبی بسیار قوی برخوردار بودند. همچنین وبرهوشیاری  وبیداری دربرابر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب تاکید نمودند.

 آیت الله  مکارم شیرازی :جبهۀ مقاومت از شرایط بسیار خوبی برخورداراست

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دردیدار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که شرط اساسی پیروزی و پیشرفت حفظ اتحاد و وحدت است گفت: امروز جبهۀ مقاومت از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و پیشرفت های قابل توجهی داشته و امیدوار به آینده است.

وی ، با گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهید سلیمانی، او را مجاهدی مخلص دانست و افزود: شهید سلیمانی از روحیۀ مذهبی بسیار قوی برخوردار بود.

وی ادامه داد: جلسه ای پیش من آمد و پارچه ای آورد و گفت این شهادت چهل مؤمن است، می خواهم آن را در کفنم بگذارم. شما هم شهادت بدهید. مشاهده کردم که این مرد که با آن عظمت در میدان جنگ ظاهر می شود، به فکر آینده اش هم است. همین اعتقادات مخلصانه بود که او را قوی می کرد.

آیت الله مکارم شیرازی تقویت بُعد مذهبی را از برکات پیروزی برشمرد و گفت: مجاهدان در سایۀ جهاد هم دشمن را خوار کردند و هم در پیشگاه خدا عزیز شدند.

*شکست اسرائیل و دشمنان جبهۀ مقاومت، شکست آمریکاست

وی تصریح کرد: شکست اسرائیل و دشمنان جبهۀ مقاومت، در حقیقت شکست آمریکاست، چراکه آمریکا به آن ها دلخوش است و وقتی عقب نشینی آنها را می بیند، ناراحت می شود.

وی حفظ و تقویت روحیۀ اعتقادی و ایمانی مجاهدان را ضروری دانست و افزود: در کنار کارهای تاکتیکی و آموزشی، باید روحیۀ توسل مجاهدان را افزایش دهیم که آثار معنوی و روانی فراوانی بر روحیۀ آنها دارد.

این مرجع تقلید گفت: یکی از دانشمندان غربی گفته بود که مسلمانان همیشه پیروزند، زیرا در قرآن آنها آمده که یا پیروزی در جنگ و یا شهادت و بهشت در انتظار آنهاست و چنین نیرویی شکست را نمی فهمد، بر خلاف دشمن که در هر حال شکست خورده است.

آیت الله مکارم شیرازی رمز پیروزی را پیروی از تعلیمات اسلام دانست و گفت: باید نسل جوان که جنگ تحمیلی را درک نکرده اند، با واقعیت های زمان جنگ آشنا شوند.

وی با اشاره به وحشت دشمنان از دین و ایمان جوانان افزود: دشمنان درصددند تا از طرق مختلف، ایمان جوانان ما را را تضعیف کنند.

آیت الله جوادی آملی:دشمنان اصل دین و استقلال کشور را نشانه رفته‌اند

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید نیز دردیدار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:مهمترین عامل حمله دشمن، اسلامیت ماست، چه آن جنگ هشت ساله که در ابتدای انقلاب بر ما تحمیل کردند، و چه الان که مظلومانه مورد تحریم قرار می‌گیرد، اینها با اصل دین و استقلال کشور می‌جنگند.

وی افزود:آنچه باعث پیروزی ما در این جنگ‌ها می‌شود و خواهد شد همان «وسلاحه البکاء» و ارتباط تنگاتنگ ما با خداست که این را باید حفظ کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، از فعالیت‌های صورت گرفته قدردانی و دعا کردتا این فعالیت‌ها علاوه بر عطای پاداش بهشت در آخرت، پیروزی در این دنیا را نیز نصیب رزمندگان اسلام بفرماید.

آیت الله جوادی آملی گفت: کسی که دارای اسلحه هست و مسلح، در جنگ مقابل کسی که اسلحه ندارد یقینا باید پیروز باشد، اما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بر علیه ایران که مظلومانه مورد حمله قرار گرفت، پیروزی از آن فرزندان ایران شد چرا که سلاحی که دست ما بود و دست آنها نبود «وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ» بود.

وی افزود: مهمترین عامل حمله دشمن، اسلامیت ماست، چه آن جنگ هشت ساله که در ابتدای انقلاب بر ما تحمیل کردند، و چه الان که مظلومانه مورد تحریم قرار می گیرد، اینها با اصل دین و استقلال کشور می جنگند و آنچه باعث پیروزی ما در این جنگها می شود و خواهد شد همان «وسلاحه البکاء» و ارتباط تنگاتنگ ما با خداست که این را باید حفظ کنیم.

وی گفت: این سلاح‌های معنوی را بیگانه ندارد، لذا همیشه در مقابل رزمندگان اسلام شکست خورده‌است.

*باید دستتان پر باشد که دیگران از شما بترسند و سراغ شما نیایند

آیت الله جوادی آملی به ذکر خاطره ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: ما عزیزانی داشتیم که در زمستان سرد کردستان، برای حفظ سنگرهای خود آنقدر مقاومت کردند و ماندند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند، وقتی پیکر اینها رو آوردند در مسجد اعظم قم، ما معمولا در مجلس ترحیم قرآن و فاتحه می‌خوانیم و تا آخر فرصت نشستن نیست، اما آن شب تا آخر مجلس نشستم و گریه کردم نه برای ثواب، بلکه گریه خجالت،این جوانی که تنها برای وفاداری به این نظام اینگونه به شهادت می رسد، اینها سرمایه های ما هستند که در جای دیگر نیست.

وی بیان داشت: این سرمایه و این عظمت را چه کسی داد؟ قرآن و اهلبیت علیهم السلام این سرمایه ها را دادند، اینکه در قرآن می‌فرماید: خیال نکنید ونگویید که اینها مرده اند، اینها زنده اند و نه تنها زنده اند که به فکر دیگران نیز هستند،اینها به خدا عرض می کنند این کسانی که راهی ما هستند، کمکشان کن، شهداء نه تنها زنده اند که به فکر آیندگان نیز هستند، قرآن و اهلبیت در مقام شهداء اینگونه می‌گویند، و ما باید این سرمایه عظیم معنوی را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: باید به گونه ای باشید که دشمن در شما قدرت و عظمت ببیند و جرأت حمله نداشته باشد، خداوند در قرآن کریم می فرماید: باید به گونه ای باشید و دستتان پر باشد که دیگران از شما بترسند و سراغ شما نیایند.

 

آیت الله نوری همدانی :نباید در مقابل دشمن منفعل و بی تفاوت بود

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلیدنیز دردیدار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نباید در مقابل دشمن منفعل و بی تفاوت بود دشمنان اسلام و انقلاب هرگز از دسیسه و تجاوز دست بر نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: مجاهدان و پرچمداران اسلام باید اهل بصیرت باشند و توانایی تشخیص حیله و نقشه های دشمن را داشته باشند؛ نباید در مقابل دشمن منفعل و بی تفاوت بود دشمنان اسلام و انقلاب هرگز از دسیسه و تجاوز دست بر نخواهند داشت.

وی جهاد در راه خدا را یکی عوامل مهم در حفظ ارزش‌ های الهی توصیف نمود و گفت:‌همه خوبی‌ها در جهاد و در زیر سایه جهاد است و مردم جز به وسیله جهاد استوار نشوند و جهاد کلید بهشت و جهنم است.

*تاکید بر ادامه هوشیاری و بیداری نسبت به نقشه های دشمنان

وی جایگاه دفاع و پرچمداری از اسلام و حضور در جبهه جهاد را بسیار مهم دانسته و گفت: کسانی که پرچمدار دفاع از اسلام و شرکت در جبهه مقاومت دارند باید چند ویژگی مهم داشته باشند، نخست اهل بصیرت باشند و حق و باطل را بخوبی بشناسند و توانایی تشخیص حیله و نقشه های دشمن را داشته باشند و دیگر اینکه اهل صبر و در مقابل مشکلات و سختی ها صبور باشند.

این مرجع تقلید در ادامه هوشیاری و بیداری نسبت به نقشه های دشمنان را بسیار مهم خواند و با اشاره به سخنان امیر مومنان (ع) در نهج البلاغه افزود: نباید در مقابل دشمن منفعل و بی تفاوت بود دشمنان اسلام و انقلاب هرگز از دسیسه و تجاوز دست بر نخواهند داشت همانطوری همه می دانند تأسیس اسرائیل برای فتنه انگیزی و ایجاد جنگ و اختلاف در میان کشورهای اسلامی است و تا این رژیم غاصب نابود نشود کشورهای اسلامی روی آرامش نخواهند دید از این رو ما باید همواره در مقابل تهدیدات آنها آماده و بیدار باشیم و جبهه مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

وی در ادامه یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت را گرامی داشتند و با تجلیل از ایثارگری های جبهه مقاومت یادآور شدند: روحیه شهادت طلبی یکی از ویژگی های امامان معصوم (علیه السلام) است که در جایی جایی سخنانشان از خداوند درخواست شهادت داشته اند و این روحیه شهادت طلبی امروز یکی از عوامل مهم در پیروزی بر دشمنان است.

آیت‌الله  سعیدی:قدرت مثال‌زدنی جبهه مقاومت دشمنان را هراسان کرده است

امام جمعه قم نیز در دیدار با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه قدس با بیان اینکه قدرت مثال‌زدنی و روحیه مقاومت رزمندگان اسلام دشمنان را هراسان کرده است، گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی به ویژه سپاه قدس باید رویکرد «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» را مورد توجه قرار دهند.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ، با بیان اینکه نیروهای مسلح باید رویکرد «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» را مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: کافر عملی همانند منافقان هستند که در دل خود آمریکا و انگلیس را محبوب‌تر از مؤمنین می‌دانند و در این منظومه است که تبری و تولی شکل می‌گیرد.

وی از وجود تولی و تبری در همه جوامع یاد و اضافه کرد: همه افراد و گروه‌ها تولی و تبری دارند اما نوع ابراز تولی و تبری و علل آن متفاوت است.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: خداوند متعال منت گذاشت بر ما و ما را در گروه امت رسول الله قرار دارد تا اینکه امروز تولی و تبری ما بر اساس عقل و آیین پیامبر اعظم شکل گرفته است.

وی گفت: سپاه قدس نمونه عینی و عملی برای آیه کریمه آخر سوره فتح است که مع رسول الله است و در این معیت نیز ساختار خود را با محوریت «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» درست کرده است و باید مقابل دشمن شدید باشیم و اگر شدید نباشیم شکست می‌خوریم.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن ملاحظه هیچ کسی را ندارد و ما هم باید مقابل دشمن با شدت ایستادگی کنیم و این ایستادگی محکم موجب شده است که دشمن به خود بیاید و سخن سید مقاومت را صادقانه‌ترین پیام و صادق‌تر از رؤسای خودشان بداند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم(ص) طرح کلی نظام اسلامی را پیاده کردند اما جزییات و کارهای دیگر مهم این ساختار به دست امیرالمؤمنین(ع) شکل گرفت و سه جنگ دوران ایشان هم برای خالص کردن نظام از عوارض، شبهات و حواشی بوده است.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه حضرت علی علیه السلام پرده‌های نفاق را کنار زده و خط نفاق، معاویه، عمروعاص را از خط مؤمنین جدا کردند، گفت: امروز هم ما شرایطی همانند دوران پیامبر را شاهد هستیم، امام خمینی(ره) طرح کلی انقلاب اسلامی را مطرح کردند و بعد از ایشان آیت الله خامنه‌ای پرچم را در دست گرفتند.

امام جمعه قم اظهار کرد: بعد از امام، سید دیگری از اولاد علی و با نام علی به همان رسالت پرداخت و اکنون بیش از ۳۰ سال است که دارد ساختار طرح کلی مورد نظر امام را محقق می‌سازد.

سردار قاآنی:جبهه مقاومت هر روز درحال رشد و توسعه است

فرمانده نیروی قدس سپاه نیز دراین دیدار با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت هر روز درحال رشد و توسعه است، گفت: یک روز نیروهای مقاومت با سنگ و تیرکمان با دشمن روبرو می‌شدند اما موشک‌هایی که امروز غزه علیه اسرائیل استفاده می‌کند تولیدشده توسط خودشان است.

سردار اسماعیل قاآنی ، با بیان اینکه نهال‌هایی که حضرت امام خمینی(ره) کاشتند هر کدام امروز به درخت‌های تونمندی تبدیل شده است، اظهار کرد: از این نهال‌ها در جاهای مختلف پیوند زده‌ شده یا از ثمرات آن‌ها برکات مختلفی ایجاد شده است؛ دشمنان هم گاهی اعتراف می‌کنند و می‌گویند که این‌ها دست‌های جمهوری اسلامی ایران هستند که درحال مبارزه با ظلم هستند.

وی از توسعه و رشد هسته‌ها و کانون‌های مقاومت یاد و اضافه کرد: دستاوردها و آورده‌های امروز ما در حوزه مقاومت بسیار بیشتر از آن توانی است که برای این حوزه گذاشته شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هر چند مشکلات زیاد است اما روز به روز در مناطق مقاومت شاهد رشد نیروهای مقاومت هستیم و اعتبار، عزت و شرایط میدانی نیروهای مقاومت درحال تقویت بیشتر است.

وی ادامه داد: یک روز نیروهای مقاومت با سنگ و تیرکمان با دشمن روبرو می‌شدند اما موشک‌هایی که امروز غزه علیه اسرائیل استفاده می‌کند تولیدشده توسط خودشان است.

قاآنی تصریح کرد: سال ۹۳ رهبر انقلاب دستور مسلح شدن کرانه باختری را صادر کردند که با همت جدی جوانان این هدف محقق شد و امروز غزه به ظرفیت بزرگی برای حمایت از مردم مظلوم و برخورد با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

* رژیم صهیونیستی روز به روز درحال اضمحلال است

وی با بیان اینکه برخی از روزها بیش از ۳۰ عملیات در کرانه باختری انجام شده است، گفت: اکنون بیش از نیمی از ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری آمده است با این وجود عملیات‌ها روز به روز درحال افزایش است و نتیجه این عملیات‌ها این شده که رژیم صهیونیستی در داخل نیز با مشکل جدی روبرو شده و خودشان هم حرف از فروپاشی می‌زنند و این دستاورد امروز نتیجه مقاومت جوانان است و از روزی هم که به مبانی دینی و اسلام روی آوردند قدرت آنان بیشتر شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه از دستاوردهای مقاومت در لبنان یاد و خاطرنشان کرد: اگر رژیم صهیونیستی یک نفر از حزب‌الله را شهید کند بلافاصله حزب الله هم یک نفر از اسرائیل را می‌کشد؛ زمانی یکی از نیروهای حزب الله را شهید کردند و بعد از آن از ترس اعلام کردند که کار ما نبوده است در تمام جبهه شمالی رژیم صهیونیستی و جنوب لبنان یک نظامی هم مشاهده نمی‌شد چراکه همه آن‌ها درحال پنهان شدن بودند.

وی افزود: در دورانی بالای ۱۰۰ کشور علیه سوریه جمع می‌شدند اما جمهوری اسلامی مقاومت کرد و توانست این کشور را از دست دشمنان حفظ کند.

قاآنی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی روز به روز درحال اضمحلال است، اظهار کرد: امیدواریم با تکیه بر نصرت الهی بتوانیم به نابودی اسرائیل برسیم.

سردارقاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  همیچنین با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

سردار اسماعیل قاآنی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب درقم :

پیش بینی رهبر انقلاب درباره رژیم صهیونیستی بر زمین نخواهد ماند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  همچنین در مجمع عمومی نمایندگان طلاب در سالن جلسات جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم با بیان این که پیش بینی ۲۵ ساله رهبر معظم انقلاب درخصوص نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی بر زمین نخواهد ماند، گفت: اسرائیل در حال حاضر به نقطه ای از ذلت رسیده که دور تا دور خود را سیم و رادار قرار داده تا کسی وارد حریم او نشود.

اسماعیل قاآنی اظهار داشت: دو واژه «مقاومت» و «بسیج» از واژه های فراموش شده ای بود که انقلاب اسلامی آنان را احیا کرد.

وی ابراز داشت: مقاومت جزو موضوع های زیرساختی برای مسلمانان است که با وجود چنین ویژگی می توانند کار را به اتمام برسانند و بدون آن یا در بین راه، خسته شده و یا مسیر را تغییر می دهند.

فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: امام راحل بعد از انقلاب اسلامی مسیر عزت و سربلندی جامعه اسلامی را مشخص کردند که باید برای دفاع از ارزش های خود بایستیم و مقاومت کنیم.

قاآنی بیان داشت: اگر کسی از ما بپرسد بالاترین دستاورد در جنگ چه بود، اعلام می کنم بالاترین دستاورد جنگ، انسان سازی بوده است؛ امام راحل جنگ را به دانشگاه انسان سازی تبدیل کرد و انسان هایی که در جنگ ساخته شدند، در هیچ دانشگاهی نمی توانستند ساخته شوند.

وی با اشاره به مقابله های ایران با اسرائیل، اظهار داشت: ایران اسلامی مدافع مظلوم است و حوادث مهمی را پشتیبانی کرده است و امروز اسرائیل به ذلت افتاده است.

قاآنی تصریح کرد: امروز به حول قوه الهی و به برکت حرکت جمهوری اسلامی و رشد فرزندان اسلام در زیر سایه فرهنگ مقاومت، بعضی از روزها بیش از ۳۰ عملیات در کرانه باختری انجام می شود که رسانه های آنان تلاش بر عدم بیان آن دارند.وی بیان داشت: قبل از مسلح شدن کرانه باختری هر ساله به اندازه انگشتان دو دست هم عملیات نمی شد؛ اما امروز جوانان باغیرت فلسطینی با درس گرفتن از این فرهنگ در عین حالی که در تمام عملیات ها برآورد شهادت دارند؛ اما جانانه وارد میدان می شوند و ترسی از شهادت ندارند.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه قدس هدف نهایی نیست؛ بلکه قدس هدف واسط است، اظهار داشت: امروز جوانان فلسطینی رژیم صهیونیستی را ذلیل کرده اند و این رژیم جنایتکار در هیچ زمانی به این اندازه ذلیل نشده بود.

قاآنی ابراز داشت: بحمدالله واژه مقدس مقاومت، واژه ای است که دشمنان سرسخت اسلام هم به آن معترفند و جالب است که بدانید اصل مقاومت را با واژه های دیگری در اصول جنگ خود اضافه نموده و صاحب نظران نظامی می نویسند که میدان نبرد را کسی برنده است که مقاومت بیشتری می کند و سلاح و پول، پیروزی نمی آورد.

وی خاطرنشان کرد: عمده تحولات امروز منطقه، ریشه در مقاومت دارد و آمریکا هر روز عقب تر از روز قبل بوده و رو به اضمحلال است که نشانه های آن نمایان است.

فرمانده سپاه قدس بیان داشت: رهبر انقلاب بیان کرده اند که جوانان فلسطینی در قدس نماز خواهند خواند و ان شاءالله این سخن رهبر انقلاب محقق خواهد شد و با مقاومت و تشکیل بسیج جهانی سربازان جهان اسلام به سرانجام می رسد.

قاآنی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی به دنبال مزدورپروری نیست، اظهار داشت: ایران به کسی سلاح و پول نمی دهد که حرف او را گوش کند؛ بلکه اینجا محل آقاپروری است و تولید عزت و آقایی می کند.

وی با اشاره به نبرد جمهوری اسلامی ایران با داعش، اظهار داشت: جمهوری اسلامی با منطق صحیح در خارج از مرز خود به جنگ با دشمن پرداخت و نگذاشت این دشمنان وارد جمهوری اسلامی ایران شوند و اگر فرهنگ غنی نظام اسلامی و تجربه جنگ و مردان فداکاری چون سردار شهید سلیمانی نبودند، هیچ ارتشی در دنیا حریف آنان نمی شد.

فرمانده سپاه قدس ابراز داشت: جمهوری اسلامی در فشار و سختی است؛ اما محکم ایستاده و عزت خود را حفظ نموده و در اوج مشکلات، قدم به قدم جلو می رود.

قاآنی خاطرنشان ساخت: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی محکم و با عزت و احترام است و امروز همه از آمریکا و اسرائیل گرفته تا ناتو و غیره بسیج شده اند تا جمهوری اسلامی را تخریب کنند.

فرمانده سپاه قدس اظهار داشت: حاصل مقاومت مردم در صحنه های گوناگون، عزت و احترامی است که نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/uwv0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا