حوزه علمیه

تجدید پیمان طلاب با امام زمان در مراسم «عهد جانان»

با حضور در مسجد مقدس جمکران صورت گرفت؛

طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم با حضور در مسجد مقدس جمکران در مراسم «عهد جانان» با ندای لبیک یا مهدی عهد و پیمانی دوباره با امام زمان بستند.

به گزارش ندای قم، آیت الله اعرافی در مراسم تجدید عهد و پیمان طلاب با امام زمان (عج) با اشاره به اینکه اندیشه مهدویت و عشق به امام زمان(عج) ریشه در رسالت رسولان و ادیان الهی دارد گفت: آیات بسیاری درباره مهدویت در قرآن کریم وجود دارد و در این زمینه ۱۰۰ آیه به موضوع مهدویت پرداخته شده است که صراحتا به موضوع مهدویت و انتظار اشاره کرده است.

مدیر حوزه‌هایی علمیه کشور با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران در عصر انقلاب اسلامی از غربت خارج شد و این به برکت خون شهدا و انقلاب است گفت: «لبیک یا مهدی» حوزه علمیه حوزه علمیه پیام عمیق معرفتی و تاریخی دارد و امروز پیام مهدویت و رسالت و پیام انقلاب برای بشریت است.

وی افزود: هسته اصلی انتطار چشم به راهی عمیق معرفتی است و کانون جوشش است و انتظار یک تمدن و نگاه کلان به هستی است و انتظار حالت عادی و معمولی نیست و حالتی درونی و باطنی مبتنی بر مبانی بلند است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اجتماع عهد با امام زمان تلاشی علمی، اخلاقی و معنوی و آمادگی برای تبلیغ دین و جهاد تبیین است گفت: این عهد یعنی پای آرمان‌ها و فرهنگ و گفتمان انتطار باید بایستیم.

در مراسم «عهد جانان» تعدادی از طلاب جوان به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر به دست آیت الله نوری همدانی ملبس به لباس روحانیت شدند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9qjp

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا