حوزه علمیه

اخلاق و رفتار آمر به معروف باید زینت جامعه باشد

رئيس ستاد امر به معروف و نهی از منکراستان قم:

رئيس ستاد امر به معروف و نهی از منکراستان قم گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه باید با رفتار، منش و نوع برخورد اجتماعی خود زینت و الگو باشد.

به گزارش ندای قم ،آیت الله سیدمحمد سعیدی در همایش رؤسا و دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اهمیت دادن به این هفته در دل خود پیامی دارد و اگر در یک هفته به نام فریضه‌ای شده است برای این منظور است که در طول یک سال آن موضوع فراگیر باشد و با درایت، حکمت و در نطر گرفتن اقتضائات به آن فریضه و موضوع توجه شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: باید تلاش کنیم در برپایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر کسانی که جلوتر حرکت می‌کنند و کسانی که عقب می‌مانند و کند هستند را با هم جمع کنیم.

امام جمعه قم اضافه کرد: نحوه اقدامات انجام شده و کم و کاستی‌ها و تندی‌ها در این مسئله بررسی و تحلیل شود و در قالب یک بسته مناسب محتوایی دوباره در جامعه پیاده سازی شود.

وی شرط اصلی اجرا و تاثیر امر به معروف و نهی از منکر را متوجه متصدیان دانست و گفت: کسانی که متصدی امور در این زمینه هستند به عنوان یک لکوموتیو ران باید امور را معقول جلو ببرند.

آیت الله سعیدی افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه با رفتار، منش و نوع برخورد اجتماعی خود باید زینت و الگوی جامعه باشد تا تاثیر گذاری لازم را بر زمینه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و باید با محبت‌های خود کاری نماید که دیگران جلب شوند و همراهی لازم را با شخص امر به معروف و ناهی از منکر داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید به ارتقای فرهنگ عمومی کمک کننده باشد و بتواند تحول و دگرگونی ایجاد کند و این موضوع با الگو شدن آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ossl

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا