حوزه علمیهویژه

نیروی انتظامی سرعت و دقت را سرلوحه کار خود قرار دهد

دردیدار فرمانده کل انتظامی کشور با مراجع وعلمای قم تاکید شد:

ندای قم / روح کرمانی ؛سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور روزپنجشنبه به مناسبت هفته ناجا در سفری یکروزه به قم با تعدادی از مراجع معظم تقلید و علمای قم دیدار و گزارشی از اقدامات انجام شده ودرست انجام را ارائه کرد. مراجع معظم تقلید و علمای قم نیز با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی و توصیه ها ورهنمودهای برای بهتر شدن امورو افزایش رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی ارائه نمودند وخواستارافزایش سرعت و دقت پلیس در اجرای برنامه ها و ماموریت های متنوع شدند.
آیت‌الله مکارم شیرازی: نیروی انتظامی در خط مقدم تامین امنیت است
مرجع تقلید شیعیان در دیدار سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور مهم‌ترین مسئله کشور را امنیت دانست و گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم تامین امنیت است و باید به دو ویژگی سرعت و دقت توجهی ویژه داشته باشد.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ، امنیت را مهم‌ترین مسئله در کشور دانست و فرمود: اولین تقاضای حضرت ابراهیم (ع) پس از بنای خانۀ خدا، امنیت است و نیروی انتظامی در خط مقدم تأمین امنیت کشور است.
وی بر دو عامل سرعت و دقت در وظایف نیروی انتظامی تأکید کرد و افزود: جستجو و تعقیب قوی سبب می‌شود که متهمان در کمترین زمان دستگیر شود، که باید این موضوع بیشتر مدّ نظر قرار گیرد.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت خبررسانی گفت: خدماتی که در اربعین صورت گرفته، بسیار خوب بوده که باید اطلاع رسانی شود، تا مردم در جریان کار‌های انجام شده توسط این دستگاه قرار گیرند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر همکاری نیروی انتظامی با سایر نهاد‌های مرتبط افزود: بعضی از کار‌ها تنها بر عهدۀ نیروی انتظامی نیست و باید سازمان‌های دیگر، از جمله اطلاعات همکاری جامع داشته باشند.
آیت‌الله نوری همدانی:آسایش و امنیت مردم نتیجه زحمات نیروهای انتظامی است
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در دیدار سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه آسایش و امنیت مردم نتیجه زحمات نیروهای انتظامی است،‌گفت: با زحمت زیادی که قوای انتظامی متحمل می‌شوند مردم در آسایش هستند و این خدمت بسیار بزرگی برای جامعه است.
این مرجع تقلید بیان کرد: روز به روز این خدمت بیشتر می‌شود و امنیت نعمت بزرگی است که قوای انتظامی به مردم هدیه می‌دهند.
وی بیان کرد: هنگامی که امام علی(ع) تامین امنیت را به مالک اشتر سپردند، فرمودند قلبا به مردم محبت داشته باش و بدان که رکن و ستون دین همین مردم هستند و اگر روزی مشکلی پیش آید آنان در صف اول هستند لذا خدمت به مردم برای تامین امنیت ثواب بالایی دارد.
امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ماست
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ماست گفت: قرآن می‌گوید بهترین امت، مسلمانان است و رمز بهتر بودن آنان این است که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.
وی تاکید کرد: امنیت فکری و مالی بسیار مهم است و اگر امنیت نباشد هیچ چیز نیست و عدالت نیز بسیار مهم است چرا که اگر ظلم باشد مردم در امان نخواهند بود.
وی خطاب به سردار رادان گفت: در نتیجه کار پلیس امنیت در کشور برقرار شد و باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام شود که این باعث عزت و عظمت اسلام می‌شود و همه مردم نتیجه زحمات پلیس را می‌بینند.
مدیرحوزه‌های علمیه:نیروی انتظامی اخلاق‌مداری را با اقتدار درآمیخته‌است
مدیر حوزه‌های علمیه نیز در دیدار سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امروز جامعه شاهد آن است که نیروی انتظامی اقتدار و صلابت را با شفقت و مهربانی درآمیخته و در مسیر تامین امنیت مردم به خوبی تلاش می‌کند.
آیت الله علیرضا اعرافی تاکید کرد: نیروی انتظامی علاوه بر اخلاق‌مداری و معاشرت خوب با مردم، اقتدار و جدیت لازم را در مسیر انجام وظایف خود به کار می‌برد و نیاز است که همه اقشار جامعه در راستای تامین امنیت پایدار حمایت و تعامل لازم را با این نهاد داشته باشند.
وی افزود: نیروی انتظامی همواره در حوادث سخت در وسط میدان بوده و از عهده وظایف خود به خوبی برآمده‌است، ما قدردان مجاهدت‌ها و تلاش‌های همه نیروهای این نهاد هستیم و یاد و خاطره شهدای آن را گرامی می‌داریم.
وی ادامه داد: ماموریت‌های نیروی انتظامی متعدد و متنوع است و به همین دلیل این نهاد رسالتی سنگین برعهده دارد، کار تامین امنیت جامعه در همه جوامع ارزشمند است اما این عمل در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیروی انتظامی ما برای برقراری امنیت جامع در همه ابعاد از نظامی گرفته تا فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کند.
اعرافی گفت: همچنین نیروی انتظامی ما تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب و در چارچوب معارف اسلامی عمل می‌کند و صیانت از فرهنگ جامعه را برعهده دارد که این مسائل از جمله ویژگی‌های خاص این نیرو در نظام اسلامی است.
در مسائل فرهنگی آسیب‌ها با تدبیر، حکمت و قاطعیت کنترل شود
وی بیان داشت: ما در مرکز مدیریت‌های حوزه علمیه آمادگی خود را برای تعامل هر چه بیشتر با نیروی انتظامی اعلام می‌کنیم و آمادگی داریم از ظرفیت‌های علمی و آموزشی خود برای کمک به نیروی انتظامی در سراسر کشور استفاده کنیم.
وی با اشاره به این وجود جوانان مومن و متعهد مهمترین سرمایه نیروی انتظامی است، ادامه داد: نیروی انتظامی باید از نظر امکانات سخت‌افزای و نرم‌افزاری و همچنین معیشت کارکنان بهترین وضعیت را داشته باشد و این موضوعی مهم برای ارتقا فعالیت‌های این نهاد است.
مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اهمیت توجه به مسائل اعتقادی در نیروی انتظامی گفت: استفاده از دانش روز و هوشمندسازی فرآیندها در نیروی انتظامی از جمله موضوع‌های دیگری است که باید با جدیت دنبال شود.
وی با تشکر از تلاش‌های نیروی انتظامی در جریان برگزاری آیین پیاده روی اربعین بیان داشت: در همین رابطه لازم است با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای اقدام‌های نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف برای مردم به خوبی تبیین شود.
اعرافی همچنین در سخنان خود با تاکید بر این که با هوشمندی و تدبیر حس تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی روز به روز بیشتر می‌شود، ادامه داد: در مسائل فرهنگی آسیب‌ها با تدبیر، حکمت و قاطعیت کنترل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تلاش‌های نیروی انتظامی برای تامین امنیت قم گفت: قم فقط یک شهر برای مردم آن نیست، بلکه ما امروز شاهد حضور فرهیختگان بسیاری از سراسر کشور و بیش‌از ۱۰۰ کشور جهان در این شهر هستیم که از قم جهان شهر به وجود آورده‌است.
آیین پیاده‌روی اربعین امسال بسیار خوب برگزار شد
سردار رادان نیز در این دیدار گفت: در اربعین امسال با وجود جمعیت بسیار زیاد زائران به دلیل هماهنگی‌های انجام شده با کشور عراق و طراحی سامانه الکترونیکی برای انجام تشریفات قانونی عبور از مرز، کارها به سرعت انجام و زائران با کمتر از چهار ثانیه توقف در مقابل گیت‌های بازرسی از مرز عبور کردند.
وی افزود: همچنین امسال گذرنامه زیارتی در دسترس مردم قرار گرفت که پنج سال اعتبار دارد و مردم در طول سال می‌توانند سفرهای زیارتی خود را با استفاده از آن و با پرداخت یک ششم مبلغ گذرنامه معمولی انجام دهند که این موضوع نیز تحولی مهم بود.
وی ادامه داد: هدف ما در نیروی انتظامی خدمت به مردم و تامین امنیت پایدار جامعه است و در این مسیر با استفاده از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی‌ که در اختیار داریم بر اساس ماموریت‌های که رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما داده‌اند، عمل خواهیم کرد.
سردار رادان ابراز داشت: امسال زائران اربعین حسینی از مرز ۴ میلیون نفر عبور کرد و تصادفات در محورهای منتهی به مرزها نیز کاهش خوبی داشت و یکی از مأموریت‌های استثنایی ما در این ایام رقم خورد.
شاهد بی سابقه ترین همکاری از سوی عراقی‌ها برای مراسم اربعین بودیم
وی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب از اقدامات در زمینه اربعین حسینی تشکر کردند و ایشان از دولت عراق نیز برای میزبانی و همکاری با ایران نیز در سخنرانی خود تقدیر کردند.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: امسال بی سابقه ترین همکاری از سوی عراقی‌ها برای مراسم اربعین را شاهد بودیم که یکی از زمان‌های استثنایی رقم خورد.
وی گفت: به همکاران خود گفتیم هر چقدر بتوانیم توشه در ایام اربعین جمع کنیم برای مأموریت‌های ما در طول سال اثر بخش خواهد بود و تلاش شد تا به معنای واقعی در خدمت زائران باشیم.
سردار رادان بیان داشت: همکاران ما در مأموریت‌های مختلف تلاش شبانه روزی دارند و با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی ما شرمنده آنان هستیم.
سردار احمد رضا رادان هنچنین ظهر پنجشنبه در جریان سفر به شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور یافت.
سردار رادان پس از زیارت و اقامه نماز ظهر و عصر در جمع برخی از زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) نیز حضور یافت و با آنان گفتگو کرد و زائران نیز از تلاش‌های نیروی انتظامی در راستای تأمین امنیت کشور از وی تشکر کردند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/yo3a

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا