حوزه علمیهویژه

محکومیت حادثه ترویستی در«شاهچراغ»وتاکید بربرخورد قاطع با آمران آن

با صدور بیانیه های جداگانه ای ازسوی مراجع وعلما ومراکز حوزوی صورت گرفت؛

ندای قم / روح اله کرمانی ؛ درپی حادثه ترویستی شامگاه چهارشنبه در در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ  شیراز که موجب به شهادت رسیدن و مجروح شدن تنی از هموطنانمان شد،تعدادی از مراجع و علما و مراکز حوزوی قم با صدور بیانیه های  جداگانه ای ضمن محکومیت این حادثه غمبار  برشناسایی عوامل پشت پرده این حادثه و برخورد بامسببین تاکید کردند.

جنایتکاران به زودی کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید

به گزارش ندای قم ؛ در بخشی از پیام تسلیت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید آمده است: این روزها که امنیت کشور عزیزمان تهدید شده، فرصتی برای دشمنان و بدخواهان مهیا گردیده تا در سایه حوادث اسفبار اخیر، به پلیدی‌هایی که در سر داشته‌اند جامه عمل بپوشانند.

درادامه این پیام تاکید شده است: اما دشمنان بدانند که مردم این سرزمین و به خصوص مردم دیار فارس که همواره دیار جوانمردان و دینداران و محبین اهل بیت (علیهم السلام) بوده و هست از توطئه‌های دشمن به خوبی آگاه بوده و در راه دفاع از دین و سرزمین خویش آماده مجاهدت می‌باشند و به زودی جنایتکاران کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید و زبانه آتشی را که افروخته‌اند، دامن خودشان را خواهد گرفت.

مسئولان با افرادی که امنیت مردم را به خطر می اندازند برخورد کنند

آیت الله حسین نوری همدانی  نیزاز مراجع عظام تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)‌ اظهار داشت: مسئولان باید با همه کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند و زمینه ساز ناامنی هستند برخورد نمایند.

دراین پیام آمده‌است: خبر حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و شهادت عده‌ای از عزیزان موجب تأسف و تأثرعمیق گردید.بدون شک این اقدام با پشتوانه مالی و اطلاعاتی برخی از کشورهای مستکبر از جمله امریکا و اسرائیل و ایادی منطقه‌ای آنان با استفاده از شرایط پیش آمده داخلی صورت پذیرفت.

پیام حاکیست:‌اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک و تسلیت به ملت عزیز ایران خصوصاً اهالی متدین فارس و خانواده معظم شهدای این حادثه تروریستی، از مسئولان محترم می‌خواهم بطور جدی این موضوع را پیگیری نموده و با همه کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند و زمینه ساز ناامنی هستند برخورد نمایند و با کمک مردم شجاع ایران زمینه سوء استفاده از دشمنان گرفته شود.

آیت الله نوری همدانی دراین پیام بیان کرده‌است: امروز وظیفه اول همه مدیران خدمت به مردم و حل مشکلات آنها و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.

حادثه شیراز می‌تواند زنگ بیدار باش باشد

آیت الله جعفر سبحانی  از مراجع تقلیدنیز با صدور پیامی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شهر شیراز را محکوم کرد.

در این پیام که نسخه‌ای از آن در اختیار ایمان گذاشته شد، آمده است: حادثه دد منشانه و دور از انسانیت که در شب پنجشنبه در حرم مطهّر احمد بن موسی الکاظم شاه چراغ (ع) رخ داد، ایران اسلامی را در غم و حزن فرو برد، انسان های بی خبرِ از خدا و دور از انسانیت در مکان مقدس، جمعی از مردان و زنان و کودکان را که مشغول راز و نیاز بودند با سلاح گرم به شهادت رساندند و از این طریق وجدان شیطانی مسببان خود را راضی ساختند.

در ادامه این پیام آمده است: این حادثه می‌تواند برای آن دسته از معترضانِ غفلت زده ماه اخیر ، زنگ بیدار باش باشد، که نتیجه آن کارهای کودکانه و حساب نشده ، همین نوع حوادث است.

آیت الله سبحانی در پیام آورده است: اینجانب مراتب تسلیت خود را از صمیم دل به اهالی محترم شیراز و سایر هم میهنان و خانواده های داغدیده تقدیم کرده و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال خواهانم و همچنین برای روح شهداء حرم مقدس از خداوند متعال طلب رحمت و علوّ درجه خواهانم.

حرم امن اهل بیت ، از ابرهه تکفیری مصون خواهد ماند

آیت الله عبدالله جوادی آملی  از مراجع تقلید با صدور در پیامی، حمله تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (علیهما السلام) را تسلیت گفت که متن پیام این مرجع تقلید به شرح ذیل است: حرم امن اهل بیت (علیهم السلام) همانند کعبه، از ابرهه تکفیری مصون خواهد ماند. شهدای حرم حضرت احمد بن موسی (علیهما السلام)، همانند دیگر شهدای اسلامی محشور با دوده طاها و اسره یاسین اند.

مجروحان این سانحه سنگین شفا یابندگان دارالشفای ولایت اند. استقامت ایران بزرگ اسلامی خصوصاً رجال نامور و بانوان بزرگوار شیراز، سهم ستودنی در تحکیم و تمامیت ارضی ایران مستقل داشته و دارند.

اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ نشانه عجز دشمنان انقلاب است

جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم نیز با صدور در بیانیه ای اعلام کرد: اقدام کور و کینه توزانه تروریستی در حرم شاهچراغ و به شهادت رساندن مردم بی دفاع، نشانه عجز دشمنان انقلاب اسلامی است.

در بخشی از این بیانیه آمده است :این اقدام دهشتناک در ادامه‌ی طراحی‌های اخیر دشمنان ملت ایران برای ناامن سازی کشور و جنگ ترکیبی دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی نظام سلطه و در رأسشان آمریکای جنایتکار است و باید به این مهم توجه داشت که آشوب‌ها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و حرمت شکنی‌های اخیر، امروز کار را به جایی رسانده است که دشمن با جسارت و وقاحت تمام به حرم اهل بیت (علیهم السلام) حمله می‌کند.

پاسخ عبرت آموز در انتظار آمران جنایت حرم شاهچراغ (ع)

مدیر حوزه‌های علمیه  نیز با صدور پیامی اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) را محکوم کرد و گفت: آمران و مسببان این جنایت بدانند پاسخ عبرت‌آموز، وجود ننگین آن‌ها را فرا خواهد گرفت.

آیت الله علیرضا اعرافی دربخشی  این پیام بیان کرده‌است:‌ بار دیگر نقاب مکر و حیله دشمنان کینه توز ایران اسلامی با جنایت تروریستی مزدوران آن‌ها در حرم حضرت احمدبن موسی(ع)  و به شهادت رساندن و مجروح ساختن تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان و زائران آن بارگاه ملکوتی از چهره شیطانی آن‌ها کنار رفت و بیش‌از پیش خباثت دشمنان انقلاب اسلامی و مظلومیت و اقتدار ملت ایران بر همگان آشکار گردید.

خون شهدای آستان احمدی و محمدی پایمال نخواهد شد

در پی فاجعه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) پیام تسلیتی صادر کرددربخشی از این پیام ضمن محکومیت این حادثه دلخراش برشناسایی و برخورد با آمران این حادثه تاکید کرد: بی تردید خون مطهر شهدای آستان مقدس احمدی و محمدی در رگهای مردم غیور و بصیر ما جریان یافته و به هیچ عنوان پایمال خائنین و منافقین قرار نخواهد گرفت.

خون پاک شهدای بی‌گناه موجب قدرتمندی جبهه مقاومت بوده و خواهد بود

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  نیز در پی حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز بیانیه‌ای صادر کرد.

دربخشی از این بیانیه آمده است :نباید فراموش کرد این جنایت تروریستی بر موج اغتشاشات سوار بود و نشان داد طیف وسیع دشمن از معاندین داخل و خارج تا آمریکا و انگلیس و داعش همه و همه تمام توان خویش را برای از بین بردن ایران، نظام و انقلاب اسلامی بکار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است :فارغ از بعد تلخ و غمبار این جنایت و اغتشاشات وحشیانه اخیر، بعد امید بخش ماجرا روشن شدن حقانیت راهبرد انقلاب و اسلام است. هر انسان منصفی که این صحنه نبرد از ابتدای اغتشاشات تا جنایت شیراز را ببیند تفاوت جبهه باطل و حق را که انقلاب اسلامی ایران پرچمدار آن است، درک خواهد کرد.

در پایان آمده است :جبهه استکبار باید بداند، خون پاک شهدای بی‌گناه همواره موجب تحکیم و قدرتمندی جبهه مقاومت بوده و خواهد بود.

 عزم مردم  ایران اسلامی برای مقابله با دشمنان راسخ‌تر خواهد شد

استاندار قم نیز با صدور پیامی به خاک و خون کشیدن زائران حرم مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) در شیراز را محکوم و آن را جنایتی نابخشودنی ذکر کرد.

سید محمد تقی شاهچراغی دربخشی از این  پیام بیان کرده است: بار دیگر دستان پلید استکبار و ایادی آن ها از آستین کثیف وهابیون تکفیری بیرون آمد و با به خاک و خون کشیدن جمعی از زائران بی گناه حرم مقدس احمد بن موسی علیه‌السلام،جنایتی نابخشودنی خلق کرد و قلوب مِلت بزرگ ایران را جریحه دار ساخت.

پیام حاکیست: بدون شک این حادثه که نشان از عمق ناتوانی و عصبانیت دشمنان این مرز و بوم در رسیدن به توطئه شوم انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور دارد، مردم انقلابی ایران اسلامی را بیش از پیش هوشیارتر و عزم آن‌ها را در مقابله با دشمنان قسم خورده و گروه های تروریستی کوردل راسخ‌تر خواهد کرد.

نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور، نیز با صدور بیانیه‌ای، اقدام تروریستی عوامل تکفیری در آستان مقدس شاهچراغ(ع) که به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و هتک حرمت این آستان منجر شد را محکوم کردند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/bx6x

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا