حوزه علمیهسیاسی

نیروی مقاومت و گفتمان انقلاب در بن بست قرار نمی گیرد

خطیب جمعه قم :

خطیب جمعه قم گفت: ما در وسط یک معرکه هستیم؛ باید دقیق سخن گفت، روحیه ها را حفظ کرد، انتخاب های درست انجام داد، اقدامات صحیح را پیشه کرد و فریب توطئه های دشمن را نخورد و این وظیفه مسئولین است.
به گزارش ندای قم ، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ که در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: از نیروی انتظامی مجاهد و عزیزمان که در سراسر کشور در برابر توطئه های دشمنان ایستاده اند و در حوزه اخلاق و عفاف و حجاب نقش آفرین هستند تشکر می کنم. نیروی انتظامی در ماه های اخیر قریب پنجاه شهید برای امنیت و اقتدار ملت داده است.
امام جمعه قم ادامه داد: از سپاه مقتدر، سرافراز و افتخارآفرین مان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و همه نیروهای عزیز انتظامی، نظامی و امنیتی که در خلق حماس بزرگ دومین وعده صادق افتخار آفریدند اعجاز حرکتشان را به جهان نشان دادند تشکر می کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: شهادت جمعی از فرماندهان عزیز مقاومت در فلسطین و لبنان که برای همه ما سنگین بود و به ویژه شهادت مجاهد بزرگ و عظیم الشان سید حسن نصرالله را تبریک و تهنیت عرض می کنم و یاد و نام او را گرامی می داریم.
وی افزود: سید حسن نصرالله چنان ستاره درخشانی بود که اگر در محضر او حضور می یافتی همه دنیا را در او جمع می دیدی، همه انسانیت و فضائل را در چهره نورانی این سید بزرگوار و مجاهد عالی قدر جمع می دیدی و همه عالم و زمانه را در همان لحظه های ملاقات او جمع می دیدی و همه زمین را در یک جا مچ طمع می دیدی.
خطیب جمعه قم گفت: سید حسن نصرالله در سه دهه یک انقلاب بزرگ در لبنان و خاورمیانه و غرب آسیا ایجاد کرد؛ این انقلاب بزرگ چند شاخص داشت که یکی از آن ها خلق یک نهاد قدرت نوین در لبنان و منطقه از جمعیت معدود و محدود بود. ایشان در لبنان یک قدرت راهبردی کلان آفرید که یک کار اعجازی بود.
وی بیان کرد: پایه های مقاومت را امام موسی صدر و بزرگان ریختند اما سید حسن نصرالله بود که این قدرت عظیم را به وجود آورد که امروز با همه ضربه هایی که به آن وارد شده است باز یک قدرت سرنوشت ساز و تعیین کننده معادلات منطقه است.
مدیر حوزه های علمیه افزود: دومین اقدام سید حسن نصرالله آزادی لبنان از دست اسرائیل بود. قبل از انقلاب اسلامی سرزمین های لبنان زیر چکمه متجاوزان صهیونیست قرار داشت. آن ها فعال مایشا بودند. سید حسن نصرالله و حزب الله و رهبری انقلاب اسلامی آمد و لبنان را از شر اسرائیل آزاد کرد.
مبارزه با تروریسم وجه غالب و اول شخصیت نصرالله است
وی اظهار کرد: سومین اقدام انسجام لبنان بود. سید حسن نصرالله لبنان متحد و منسجم را خلق کرد و چهارمین اقدام این بود که سید حسن نصرالله از لبنان فراتر رفت در تولید گفتمان نوین مقاومت و شکل گیری محور مقاومت در منطقه نقش آفرین بود. اولین معمار و رهبر محور مقاومت رهبر معظم انقلاب و دومین رهبر شکل دهنده این محور نیرومند سید حسن نصرالله بود.
امام جمعه قم اضافه کرد: مبارزه با تروریسم وجه غالب و اول شخصیت نصرالله است. مستکبران دروغ گو این چهره نورانی و مهربان و انقلابی را به ترور و تروریست متهم می کنند. نصرالله پرچم دار مبارزه با داعش و با اسرائیل سراسر تروریسم بود.
وی بیان کرد: سید حسن نصرالله مقتدر، حزب الله سرافراز، محور مقاومت شجاع، رهبری گران قدر و عزیز ما تغییر دهنده معادلات قدرت در منطقه و جهان و برهم زننده غرب آسیای جدید از سوی آمریکا و طرح خاورمیانه جدید آمریکایی هستند. شهید سید حسن نصرالله و محور مقاومت تمام این معادلات را تغییر داد.
حزب الله و مقاومت خود را بازسازی خواهند کرد
خطیب جمعه قم تاکید کرد: دشمنان بدانند شهید سید حسن نصرالله زنده است، حزب الله پویا است، محور مقاومت با نشاط آماده است، ایران مجاهد در میدان و رهبر مقتدر ما در مقام فرماندهی کل حاضر هستند و تمام خیال ها و خواب های شما را بدون تعبیر خواهند گذاشت.
وی یادآور شد: ما غمی بزرگ داریم اما همه دنیا بدانند بیداری اسلامی و جهانی فزون تر خواهد شد. حزب الله و مقاومت خود را بازسازی خواهند کرد و از گذشته به فضل خدا قوی تر ایفای نقش خواهند کرد. از این پس دولت های منطقه زیر فشار ملت ها مورد مطالبه بیشتر قرار خواهند گرفت.
آیت الله اعرافی ادامه داد: ایران اسلامی نیرومند تر و مقتدر تر خواهد شد، قوت های خود را افزون خواهد کرد کرد نقاط قابل ترمیم را تکمیل خواهد کرد، محور مقاومت منسجم تر خواهد شد و جهان با خوی درندگی اسرائیل آشنا تر خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این مسیر بزرگ و نقطه عطف تاریخی اتکا بر خداوند متعال، امید به نصر و امداد الهی، دل دادن به خداوند و تفضلات او شرط پیمودن این راه است. تقویت روحیه شجاعت و دلیری، پرهیز از افتادن در دام جنگ روانی دشمن ضرورت دارد. هرگز نیروی مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی در بن بست قرار نگرفت. زیرکی در اتخاذ مواضع و سخنان و اقدامات مسئولان با توجه به شرایط و فریب نخوردن انتظاری است که از مسئولان و همه دست اندرکاران می رود.
ما در وسط یک معرکه هستیم؛ باید دقیق سخن گفت
مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: ما در وسط یک معرکه هستیم؛ باید دقیق سخن گفت، روحیه ها را حفظ کرد، انتخاب های درست انجام داد، اقدامات صحیح را پیشه کرد و فریب توطئه های دشمن را نخورد و این وظیفه مسئولین است. وحدت و انسجام و حرکت در مسیر رهبری و فرماندهی معظم کل، هوشیاری و حکمت و تدبیر لازم برای آینده، ترمیم مواردی که نیاز به تقویت زیرساخت ها دارد از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.
امام جمعه قم با اشاره به لزوم جهاد تبیین و روشنگری گفت: ما نسل جوان بزرگی داریم این ها امروز میدان دار معرکه هستند و باید تلاش کنیم تا تحلیل درست ارائه دهیم و منطق صحیح را عرضه کنیم. انقلاب اسلامی رو به جلو خواهد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/701u

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا