سیاسی

نباید در مسئله حجاب و عفاف کار خود را به دوش دیگران انداخت

خطیب جمعه قم:

آیت الله اعرافی امام جمعه قم گفت: همه در موضوع حجاب و عفاف مسئولیت داریم و نباید کسی کار خود را به دوش دیگران بیندازد.

به گزارش ندای قم ، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را وظیفه همگان دانست و گفت: همه در موضوع حجاب و عفاف مسئولیت داریم و نباید کسی کار خود را به دوش دیگران بیندازد و دستگاه‌های فرهنگی در خط مقدم این فعالیت‌ها هستند.

وی با اشاره به بررسی لایحه حجاب و عفاف در مجلس ابراز امیدواری کرد که این لایحه به صورت جامع و با حفظ حرمت‌ها و مقدسات اسلامی، زمینه ساز ریشه کنی این معضل فرهنگی را فراهم کند.

خطیب جمعه قم، حجاب را پرچم افتخار و استقلال فرهنگ ایمانی کشور دانست و یادآور شد: همه ما به ویژه مسئولین دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی باید از این دستاورد خون شهدا و نظام اسلامی صیانت و پاسداری کنیم.

آیت الله اعرافی در ادامه با قدردانی از تلاش مسئولین و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب در تقویت روابط با کشور‌های همسایه بر تعمیق این روابط تاکید کرد و گفت: امروز جمع زیادی از علما و بزرگان دین در زندان‌های عربستان به سر می‌برند که از مسئولان عربستان، انتظار داریم که برای آزادی این عالمان و شیعیان اقدام کنند و البته باید دستگاه دیپلماسی کشورمان هم در این خصوص رایزنی‌های خود را انجام دهد.

وی همچنین از دولت بحرین خواست که به حقوق شیعیان این کشور احترام بگذارد و مراقب باشد که نفوذ اسرائیل در این کشور، موجب تنش و اختلاف بین مسلمانان می شود.

تاکید برمعرفی شخصیت بی بدیل امام راحل به نسل جوان

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به تشریح زندگی سراسر نورانی حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و بر معرفی شخصیت بی بدیل امام راحل به نسل جوان تاکید کرد.

آیت الله اعرافی حسن خلق، اخلاص، ساده زیستی، علم و عمل و جامعیت علوم دینی را از ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت امام خمینی (ره) برشمرد و یادآور شد: نسل جوان، دانشجویان و طلاب، باید امام را بیش از پیش بشناسند و از الگو‌های رفتاری و اخلاقی و علمی آن بزرگوار برای زندگی خود بهره برداری کنند.

امام جمعه قم همچنین با گرامیداشت یاد شهدای پانزده خرداد گفت: در دورانی که حضرت امام خمینی (ره) در غربت و در تنهایی به سر می‌برد، ملت ایران و مردم قم پیشگام شدند و در پانزده خرداد علیه نظام شاهنشاهی خروشیدند و می‌توان گفت خط شکنان صف اول و شجاعان بی نظیر تاریخ، شهدای ۱۵ خرداد هستند.

ضرورت تقویت روابط سیاسی ایران با کشورهای منطقه

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به تقویت روابط سیاسی با کشورهای منطقه گفت: جمهوری اسلامی ارتباط با کشورهای همسایه را مورد تاکید دارد و از آن حمایت می‌کند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: عربستان سعودی می‌بایست نسبت به آزادی آن دسته از افرادی که بر خلاف مصالح امت اسلام در زندان هستند اقدام کند و در کنار حل مشکل مردم یمن، نسبت به ارتباط با رژیم صهیونیستی تجدید نظر داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: ایران اسلامی ارتباط با کشورهای منطقه را مهم می‌داند و از کسانی که در ترکیه رأی آورده نیز انتظار می‌رود به مسائل دنیای اسلام توجه کنند و مرز خود را با آمریکا و اسرائیل حفظ کند.

دشمنان امروز می‌خواهند که به چهره انقلابی مردم ما آسیب برسانند

وی همچنین ابراز داشت: دشمنان امروز می‌خواهند که به چهره انقلابی مردم ما آسیب برسانند که در این شرایط تلاش برای بهبود وضعیت وضعیت معیشتی و مشکلاتی در عرصه‌های مختلف مسکن تورم و اشتغال ضروری است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vv9q

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا