سیاسیویژه

نباید بگذاریم موج سهمگین غربی عفاف و حجاب را از ما بگیرد

آیت‌الله اعرافی درخطبه های نماز جمعه قم:

خطیب جمعه قم گفت: نگاه اسلام به زن یک نگاه جامع و کامل است. زن هم باید پشتوانه تربیت درست در خانه باشد و هم نقش موثر اجتماعی متناسب ایفا کند و هم مسیر تکاملی خود را درست ایفا کند و این مجموعه باید در کنار هم دیده شود.
به گزارش ندای قم ،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه هشتم دی ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن، تقوا یک نقطه ثابت ندارد و دارای مدارج و مراتب است و حق تقوا قله‌ای است که به راحتی به آن نمی‌رسیم اما باید تلاش کنیم در مسیر تقوا پیش رویم.
وی ادامه داد: ممکن است عمری را با تقوا پیش برویم اما در هر لحظه‌ای سقوط کنیم و عاقبت ما سقوط و تنزل باشد به همین خاطر باید هم تلاش کنیم که سقوط نکنیم و هم در مسیر تقوا به قله‌ها برسیم.
خطیب جمعه قم با اشاره به روز زن بیان کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی، میلاد بانوی فضیلت‌ها، و قله انسانیت و انسان کامل به عنوان روز زن انتخاب شده است.
وی ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها بیان کردند در منطق ما در مقوله زن، ما طلبکار عالم هستیم و مدعی هستیم که تمدن جدید غربی در موارد زیادی راه اشتباه و غلط را پیموده استو یکی از این غلط‌ها در مقوله زن و خانواده است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: راهی که آن‌ها در پایه ریزی شهوانی و افسار گسیختگی شهوانی پایه ریزی کردند به معنای فرو ریختن سلول خانواده، در هم پاشیدن ارزش های متعالی و پایین آوردن منزلت زن است.
وی با بیان اینکه زن به همه راه ها برای ترقی و سعادت زن گذاشته است، بیان کرد: در منطق انقلاب اسلامی ما مدعی هستیم؛ زیرا نگاه انقلاب اسلامی راه را برای تحصیلات بانوان در آموزش پرورش و تحصیلات عالیه در دانشگاه و حوزه های علمیه گشوده است.
خطیب جمعه قم اضافه کرد: در حوزه های فعالیت‌های سازمانی با رعایت قوانین و مقررات مسیری باز شده است و گام‌های بزرگی برداشته شده است. در ایفای نقش اجتماعی نیز زنان ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه های مخلتف اسلامی و انقلاب نقشی گاهی برتر از مردان ایفا کردند.
اسلام به زن یک نگاه جامع و کامل است
وی تاکید کرد: نگاه اسلام به زن یک نگاه جامع و کامل است. زن هم باید پشتوانه تربیت درست در خانه باشد و هم نقش موثر اجتماعی متناسب ایفا کند و هم مسیر تکاملی خود را درست ایفا کند و این مجموعه باید در کنار هم دیده شود.
امام جمعه قم عنوان کرد: اسلام مصالح خانواده، زن، مردم، فردی، اجتماعی، مادی و معنوی را در کنار هم می‌بیند و از درون این نگاه جامع یک قواعد درست فقهی و اخلاقی بیرون می‌آورد.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: اگر کسی مصالح اخلاقی و معنوی را نبیند در مسیر فحشا و نکر می افتد و زن ابزار شهوت مرد می‌شود اگر درست و جامع نبینیم خانوده فرو میریزد و پشتوانه تربیت فرزندان سقوط می کند.
آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: به فضل خداوند در انقلاب اسلامی، دختران و زنان بزرگی تربیت شدند که گاهی همه مردان باید غبطه خوردند همسران و خواهرانی که در عرصه های مختلف جهاد کردند و در قلمروهای علمی و خدمات اجتماعی آثار به یادگار ماندنی به جا گذاشتند.
وی افزود: نباید بگذاریم موج سهمگین غربی عفاف و حجاب را از ما بگیرد و و دختران و خواهران ما را مبتلا به آلودگی‌ها کند. این زنگ خطری است که تمدن اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی را تهدید می کند.
۹ دی اراده الهی در ملت ایران ظهور کرد
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به روز بصیرت گفت: ۱۹ دی آغاز انقلاب اسلامی بود. ۱۹ دی برای ما هویت و سند افتخار است و باید بزرگ داشته شود. ۹ دی نیز روز بزرگی بود که صحنه شگفت انگیزی در ایران رقم خورد و هوشیاری و هوشمندی ملت شریف ما در برابر قانون شکنان و کسانی که تن به قانون ندادند و در برابر سلامت جامعه فتنه گری کردند. صبحگاه ۹ دی زمانی بود که اراده الهی در ملت آیران ظهور کرد.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه مسائل فلسطین آزمونی برای همه بشریت بود در این آزمون چند گروه داریم، اضافه کرد: محور مقاومت، مردم شجاع و مظلوم غزه، مردم شجاع و غیرت‌مند یمن و سوریه، ملت و دولت ایران مقتدر و همه وجدان‌های بیدار در سراسر عالم قبول شدگان این آزمون بودند.
امام جمعه قم اظهار کرد: شورای امنیت، تشکیلات خودگردان فلسطین، برخی از کشورهایی که به آمریکایی‌ها پایگاه دادند و با اسرائیل ارتباط برقرار کردند مردود شدند و باید خود را اصلاح کنند. در راس آن‌ها آمریکا بود که این نسل کشی را حمایت کرد.
وی با بیان اینکه گروه سوم مرددها بودند که باید خود را بازسازی کند، یادآور شد: برخی از کشورهای در منطقه و جهان سلام همراهی‌هایی کردند اما نه آنگونه که باید همراه حق باشند. انتطارهای بیشتری از مصر، عربستان و ترکیه بود. انتظار بود که نیرومند و قدرت و بدون ملاحظه در کنار عرب‌ها و فلسیطنی ها قرار بگیرند و همراهی کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/d8gg

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا