سیاسیویژه

‌مبارزه بی‌امانی‌ برای رفع فقر و تبعیض آغاز شود

آیت الله اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم:

خطیب نماز جمعه قم گفت: مبارزه بی امانی باید برای از بین بردن فقر و تبعیض در کشور آغاز و اقدامات ریشه‌ای مانند اشتغال و تولید مورد توجه باشد.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم، بیان کرد: دولت و مجلس در بهره‌برداری زیر ساخت اینترنت ملی قوی و پرسرعت و پاسخگو زمان بندی مشخص کنند تا اجازه فتنه‌انگیزی از فضای مجازی کنونی گرفته شود.
وی حوادث اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: با فتنه‌گری منافقان و دشمنان شاهد حوادثی خسارت بار برای عموم ملت طی هفته‌های گذشته بودیم.
خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، خاطرنشان کرد؛ ایران مقتدر و پیشرفته، امت واحد، مقاوم و آگاه در برابر دشمنان و سوق دادن حرکت عالم بسوی عدالت و ظهور منجی عالم بشریت و تمدن نوین اسلامی سه اثرگذاری بدیل انقلاب در جهان معاصر بود.
به گفته وی، ایران بعد از انقلاب در بسیاری از شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌های اصلی کشور گام های بلندی برداشته و دشمن امروز تلاش می کند در سایه مشکلات موجود، عظمت انقلاب را به حاشیه ببرد.
اعرافی اضافه کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری شاهد بزرگترین نوع از تحریم‌ و جنگ رسانه ای بوده ولی موفق بیرون آمده و آنها خواب تسلیم و شکست ایران را به گور خواهند برد.
وی گفت:‌ بی جهت اختاپوس رسانه‌ای دنیا متوجه جایی نمی‌شود و آنها میلیاردها دلار برای نابودی جایی هزینه نمی‌کنند، علت این هزینه میلیاردها دلاری و راه انداختن پیچیده ترین جنگ ترکیبی بخاطر این است که در ارزش های انقلاب اسلامی خبرهایی وجود دارد که آنها از آن در هراس هستند.
وی ادامه داد: نخ تسبیح حوادث اخیر در دست مزدوران و منافقان بود ولی در کنار آن بی‌بصیرتی خواص و کم توجهی‌های صورت گرفته نیز موثر بود.
امام جمعه قم بیان داشت: ما تفکیک بین نقد و اغتشاش و تعامل با نسل جوان را محترم می‌شماریم ولی در برابر آشوب و تخریب اموال عمومی کوتاه نخواهیم آمد و برای حفظ یکپارچگی کشور ایستادگی می‌کنیم.
وی گفت: حوزه علمیه و سایر دستگاه‌ها در برابر جهاد تبیین کوتاهی کرده و باید باب جدیدی در این حوزه باز شده و حقایق انقلاب به درستی تشریح شود.
اعرافی با اشاره به نقش خواص در بروز آشوب و اغتشاشات، گفت: یکپارچگی، انسجام و اقتدار ملی مهمترین اصل ممکن است و ما اجازه نخواهیم داد نغمه‌های شوم تجزیه طلبی راه به جایی ببرد.
عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد:نیروی انتظامی پایه اقتدار کشور است و امنیت قابل اغماض و چشم پوشی نیست.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/11cn

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا