سیاسیویژه

ضرورت وفاق حول محوراستاندار جدید

سخنی با همه گروهها وافراد موثر استان قم؛

ندای قم / محمدرضا اسماعیلی / نماینده اسبق مردم قم؛ پس مدت ها بحث ورایزنی درخصوص انتخاب استاندار جدید در محافل سیاسی و اجتماعی بالاخره روز یکشنبه 29 مهرماه با تصویب هیئت وزیران دکتر اکبر بهنام جو بعنوان استاندارقم دردولت چهاردهم منصوب
شد.
انتخاب استاندار این روزها تلاطمی را بین همه گروه‌ها به ویژه دو گروه زیر بشدت برانگیخته بود .گروه اول آنهایی که بنوعی مستقیم یا غیرمستقیم بدنبال منافع شخصی و یا گروهی خود بودند..گروه دوم دلسوزان استان که همیشه دل در گروه اعتلای امور و نهایتا مردمانی که با دادن بیشترین هزینه کمترین سهم و حق خود را دریافت کرده‌اندکه عمده اهالی قم و زائران از این گروه هستند.
درمورد گروه اول من با کمال احترام عرض می‌کنم اگر مقصد از تلاش شما نشاندن یک فرد خاص در مقام استانداربود و یا منفعت خاصی نصیب شما می شد. اولا افراد با چنین روحیه‌ای دراین 46 سال به اندازه کافی فرصت برای جذب آن امتیازات و منافع را داشته‌اند انصاف حکم می‌کند در این شرایط حساس که فشار‌ها کمر طبقه متوسط و بطریق اولی طبقات محروم را شکسته افراد مذکور به همان برخورداری که تاکنون کسب کرده‌اند اکتفا کنند، و آخرین قطره شیره جان این مردم مظلوم را صرف مستی بیشتر خود نکنند.
اگربدنبال منافغ گروهی، جناحی، صنفی وغیره خود هستید این خلاف پیمانی است که رئیس جمهور با رای دهندگان به ایشان بسته یعنی انتخاب مدیران قوی، فراجناحی، کارشناس،‌شجاع، پاک‌دست و مردمی .
اما گروه دوم: با فرض اینکه اختلاف شما اختلاف برداشت‌ها از افراد براساس سلیقه‌های متفاوت اجرایی است اشکال در کجاست که نتوانستید به یک یا دو گزینه مناسب برسید کمی با خود خلوت کنید، شاید به گزشگاه‌های هر انسان که احتمال دوری او را از حقیقت رقم می‌زند وقوف یابید.
شماها که به حق اگر مسئولی ازرده‌های بالا اختلاس می‌کند یا نفسانیاتش می‌جنبید و عدم درکش درکار تخصصی نقطه نقصانش است و عیوب دیگران را زود می‌فهمید و شجاعانه با آن مبارزه ‌می‌کنید آيا نباید ابتدا خود را در آیینه ببینید .مباد فرصت‌ها را برای رفتار دموکراتیک و عمل بر مدار انسانیت از دست بدهیم و بعدا پشیمان شویم.
شاید اگر فرصتی باشد برای وحدت حول محور خدمت به مردم و بپاداری عدالت و حق در بخشی از جامعه وقتی نخبگان یک جامعه خودبین شوند از مردم عادی چه توقعی است.
با توجه به شرایط خاص قم و استراتژی دولت وحاکمیت مبنی بر وفاق ملی ،درشرایط فعلی با انتخاب دکتراکبر بهنام جو بعنوان استاندار جدید ،تنها راه حل برای استان این است که تمام گروه‌ها و احزاب ، افراد موثر و ذینفوذ ونمایندگان محترم قم درمجلس حول محور مسائل اساسی و زیرساختی و خصوصا ونیازهای اساسی مردم قم وحدت نمایند و استاندارجدید را بپذیرند و به ایشان برای حل مشکلات و چالش‌های استان قم کمک نمایند چرا که دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست و اگرازاین مقطع به خوبی استفاده نشود عقب‌ماندگی‌های قم به راحتی درآینده قابل جبران نخواهد بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/c812

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا