سیاسیویژه

ضرورت ترمیم ترکیب مدیران اقتصادی

سخنی با استاندار جدید قم؛

ندای قم / مهدی پاک / فعال سیاسی و اجتماعی ؛استان مقدس قم به دلیل قرارگرفتن بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، سالانه میزبان میلیونها مسافر از سراسر دنیا می باشد. همچنین وجود حوزه های علمیه ، مراجع معظم تقلید ودهها مرکزبزرگ علمی وفرهنگی با رتبه ممتاز بین المللی ، این استان را به نگینی درخشان در جهان اسلام تبدیل نموده است . مرکزیت جغرافیایی ومسیر ارتباطی 17 استان کشور علاوه بر مزیت های فوق شرایط بسیار ایده الی را برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی فراهم آورده است. ضمن اینکه با توجه به قرارگرفتن قم در فاصله 130 کیلومتری تهران ، این امکان برای صنعتگران و فعالان اقتصادی فراهم گردیده که با سرمایه گذاری در استان قم ، ،از معافیت های بلند مدت مالیاتی نیزبهره مند گردند.موارد مذکور فقط بخش کوچک از ظرفیت بسیارعظیمی است که پیش روی استان قرار دارد .اما در این میان چندین پرسش مطرح است:
1- آیا از ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری که در اختیاراستان قم قرار دارد و دیگر استانها از آن بی بهره میباشند استفاده شده است ؟
2- آیا مدیران اقتصادی رابه کار گمارده ایم که با شناخت عمیق و بهره گیری ازپتانسیل ها و توانمندی های موجود ،نقشه راه توسعه اقتصادی وجذب سرمایه گذاری را در استان قم ،ترسیم وعملیاتی نمایند؟
3- آیا از نظرات و دیدگاههای فعالان اقتصادی، تشکل های صنفی، مجامع علمی و دانشگاهی در تعیین مسیر توسعه اقتصادی استان،استفاده شده است؟
در پاسخ به این سوال ها باید گفت خیر، چرا که آنطورکه باید و شاید از ظرفیت های اقتصادی استان قم استفاده نشده است ووضعیت فعلی استان گواه آن است. واقعیت این است که ترکیب مدیران اقتصادی قم نیازمبرم به ترمیم دارد و با ادامه این شرایط قطعا شاهد تحول اقتصادی در استان نخواهیم بود.
اینکه استاندارمحترم قم در ابتدای کار نسبت به اقتصاد و سرمایه گذاری حساسیت ویژه دارند واین مهم را در اولویت قرارداده اند پالس مثبتی است که همگان را نسبت به آینده ای روشن نوید می دهد اما این امر میسر نخواهد شد مگر بهره گیری از مشاورین دلسوز و کاربلد ومدیران توانمند و باتجربه که اولا نسبت به استان شناخت و آگاهی کاملی داشته باشند ثانیا کلیه امور مربوطه در یک مسیر سیستماتیک بین دستگاهی ،با یک فرماندهی مقتدر، به صورت هدفمند، صورت پذیرد تا باعث رشد و توسعه متوازن استان در تمامی بخش های اقتصادی شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lcic

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا