سیاسی

سیاست‌های فقرزدایی و محرومیت زدایی باید بومی سازی شود

امیرآبادی نماینده قم:

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های فقرزدایی و محرومیت زدایی در کشور باید استانی و منطقه‌ای اجرا شود چرا که فرهنگ مناطق و استان‌ها کاملا متفاوت است.

به گزارش ندای قم؛نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معاونین، مدیران و روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این مطلب گفت: سیاست‌های فقرزدایی و محرومیت زدایی در کشور باید استانی و منطقه‌ای اجرا شود چرا که فرهنگ مناطق و استان‌ها کاملا متفاوت بوده و در کمک رسانی‌ها باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.
آقای امیرآبادی بر اجرای کامل قانون توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: درآمد‌های کمیته امداد باید افزایش پیدا کند، اما فعالیت‌های این نهاد حمایتی باید در شفافیت کامل صورت گیرد تا باعث بدبینی مردم نشود.
وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد کمیته امداد امام خمینی قم گفت: با عملکرد مناسب این نهاد حمایتی شاهد کاهش حجم مراجعات و مشکلات مردم در این خصوص هستیم.
نماینده مردم قم به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به تعیین کننده بودن این برنامه برای ۵ سال آینده کشور پیشنهاد‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای بهبود تدوین این برنامه از طرف نمایندگان در جریان است.
امیرآبادی بر توسعه حمایت از افراد تحت پوشش تاکید کرد و گفت: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد باید با جدیت پیگیری شود و نباید حمایت از این افراد به یکباره کاملاً قطع شود و حمایت‌های معنوی و فرهنگی باید ادامه دار در جریان باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم خبرداد:

رشد ۳۴ درصدی کمک‌های مردمی به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم همچنین در این جلسه گفت: مردم قم در سال گذشته ۲۲۳ میلیارد به مددجویان کمیته امداد کمک کردند در حالی که کمک‌های مردمی در سال ۱۴۰۰ مجموعا حدود ۱۶۶ میلیارد تومان بود.

مسعودیان  بر مدیریت بهتر فعالیت خیریه‌ها در سطح شهر تاکید کرد و گفت: عدم مدیریت مناسب یکی از مشکلات عمده خیریه هاست و باعث پراکندگی و تضاد فعالیت‌ها می‌شود در صورتی که این فعالیت‌ها باید باعث موجب هم افزایی فعالیت‌های خیرخواهانه را فراهم کند.

مسعودیان راد گفت: ۲۲هزار و ۲۴۰ خانوار در استان قم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که ۳ درصد از کل جمعیت استان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به رشد ۳۴ درصدی کمک‌های مردمی در سال ۱۴۰۱ گفت: مردم در سال گذشته ۲۲۳ میلیارد به مددجویان کمیته امداد کمک کردند در حالی که کمک‌های مردمی در سال ۱۴۰۰ مجموعا حدود ۱۶۶ میلیارد تومان بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/des0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا