سیاسیویژه

راهپیمایی حماسی مردم قم درجشن 45 سالگی انقلاب

با حضورگسترده اقشار مختلف مردم ؛

گزارش / ندای قم / روح اله کرمانی ؛مردم انقلابی و همیشه در صحنه شهر مقدس قم همگام با مردم سراسر کشور در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی با شکوه یوم الله ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری در تاریخ حماسه آفرینی این دیار آفریدند.
به گزارش ندای قم ،از ساعات اولیه صبح روز، یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه، مردم همیشه در صحنه قم در قالب گروه‌ها و دسته‌های کوچک و بزرگ از خیابان‌های فرعی مشخص شده خود را به محل رسمی آغاز مراسم راهپیمایی یعنی مصلای قدس رساندند و از آنجا در شکل یک امت متحد و استوار به سمت میدان آستانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)‌ حرکت کردند.
مردم شهرها و بخش‌های استان قم ازجمله قنوات، جعفریه، کهک، دستجرد و سلفچگان، همگام با همه مردم ایران، روز تولد 45 سالگی انقلاب اسلامی را با حضور در راهپیمایی 22 بهمن جشن گرفتند.شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم، در طول مسیر در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند و با در دست داشتن تصاویر فرمانده دلیر جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران ایشان، حمایت خود را از رزمندگان اسلام که امروز با شجاعت در برابر مستکبران ایستاده‌اند،‌ به نمایش گذاشتند.
در مراسم راهپیمایی امسال همچون سال‌های گذشته حضور همه اقشار از زنان و مردان در سنین مختلف با در دست داشتن پرچم ایران به چشم می‌خورد اما بدون شک حضور کودکان و نوجوانان دهه نودی که در طول مسیر برنامه‌های زیبایی همچون سرود سلام فرمانده‌ را اجرا کردند از جلوه‌های پر رنگ راهپیمایی امسال بود.
شرکت کنندگان در راهپیمایی در جریان حرکت خود قدم به قدم با صحنه‌های جذابی مواجه می‌شدند که برای مراسم امروز تدارک دیده شده بود، از جمله این برنامه‌ها اجرای نمایش راپل و پرش از بلندی بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد،‌ برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی همچون ایستگاه مسابقه نقاشی، اجرای نمایش و سرودهای انقلابی نیز از دیگر قاب‌های جالبی بود که در طول مسیر در مقابل چشم شرکت کنندگان قرار داشت.
سلفی گرفتن پدر و مادرها با فرزندان خود در طول مسیر راهپیمایی و وجود نسل‌های مختلف از پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها تا پدر و مادرها و فرزندانشان نیز از زیبایی‌های مراسم امروز بود که نشان می‌داد انقلاب اسلامی در دل پیر و جوان مردم این سرزمین زنده است و آنان در این راه ثابت قدم هستند.
مردم قم امروز خوشحال از این که چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند نسبت به پخش شیرینی و چای هم غافل نبودند و در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی وجود داشت که در آن از شرکت کنندگان در راهپیمایی پذیرایی می‌شد.
امروز همچنین مسیر راهپیمایی به پاس قدردانی از حضور پرشور مردم همیشه در صحنه قم توسط بالگرد گلباران شد که شوری خاص در میان شرکت کنندگان ایجاد کرد.
در راهپیمایی امروز شرکت کنندگان نسبت به مساله انتخابات و لزوم شرکت پرشور در آن نیز غافل نبوده و کارهای هنری و فرهنگی جذابی در این رابطه تدارک دیده شده‌بود.
آیت الله آملی لاریجانی:
مردم با وجود مشکلات پای انقلاب و نظام ایستاده اند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی نشان داد که علی رغم مشکلات، پای اصل انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند.
آیت الله صادق آملی لاریجانی با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم در جمع خبرنگاران گفت: حضور گسترده و باشکوه مردم، نشاندهنده این است که مردم با نشاط و سرزنده از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و با وجود مشکلات، پای اصل نظام ایستاده اند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این حضور گسترده یک پیام مهم برای دشمنان دارد و آن این است که مردم در مقابل همه تهدیدها و دشمنی‌ها ایستاده اند و این انقلاب را با قدرت پیش می‌برند و دشمنان را مایوس خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: این حرکت مردم که با هر سنی در راهپیمایی امروز شرکت کردند، حتما در اقتدار و امنیت ملی تاثیرگذار خواهد بود.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با همین نشاط و سرزندگی در انتخابات 11 اسفند هم حضوری پرشور خواهند داشت و نشان می دهند که نسبت به اصل انقلاب و نظام اسلامی وفادارند و از هیچ کوششی برای حفظ آن فروگذاری نخواهند کرد.
استاندار قم:
حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ستودنی است
سید محمد آقامیری استاندار قم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ستودنی است.
استاندار با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ستودنی است.
سید محمد آقامیری افزود: ۲۲ بهمن جشن ملی ایرانیان است و حضور گسترده مردم، اعلام انزجار از استکبار جهانی و ایادی آن است.
وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم این مسئله را محور قرار ندادند و این موضوع مانع حضورشان برای حفظ انقلابشان نشد.
امیر سیاری در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن قم:
اجازه نمی‌دهیم کسی به منافع ایران تعدی کند
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: امروز به برکت حضور مردم ایران اسلامی قدرتمند است و در دنیا حرف برای گفتن دارد و ما از هیچ دشمنی هراس نداریم و جواب هر تهدیدی را با قدرت می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم کسی به منافع ایران تعدی کند.
امیر دریادار حبیب الله سیاری در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن قم با اشاره به این که انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه را بر هیمنه استکبار وارد کرده است گفت: آمریکا در بیش از چهار دهه گذشته تمام تلاش را به کار گرفته تا بلکه بتواند دوباره به این کشور بازگردد.
وی راه انداختن اختلاف قومی و مذهبی، ترور بیش از ۱۷ هزار نفر، راه اندازی جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی و تحریم‌ها را از جمله اقدامات دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: با حضور مردم در صحنه، دشمن با همه ترفندهایش به هیچ نتیجه‌ای دست نیافت و این دشمنان می‌دانند که با حضور مردم به هیچ کجا نمی‌رسند.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: علی رغم همه دشمنی‌ها، ایران اسلامی به برکت انقلاب در مسیر پیشرفت حرکت کرده و می‌کند.
امیر سیاری با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: ما در تجهیزات نظامی در دوران دفاع مقدس مشکل داشتیم و توان تولید تجهیزات نداشتیم چرا که وابسته به بیگانگان بودیم، اما امروز در همه تجهیزات نظامی خودکفا هستیم.
وی افزود: در بحث سامانه پدافند هوایی روزی یک سامانه داشتیم با برد ۴۵ کیلومتر، اما امروز ده‌ها سامانه داریم که حداقل ۱۰۰ کیلومتر برد دارند و اکنون تا ۳۳۰ کیلومتر برد را می‌توانیم ساقط کنیم که موجب تعجب همه دشمنان شده است.
امیر سیاری گفت: امروز همه تجهیزات نظامی خود را تولید می‌کنیم و به جایی رسیده‌ایم که همه آن‌هایی که روزی تجهیزات به ما نمی‌دادند دست به دست هم می‌دهند که صادر نکنیم و این افتخار بزرگی است و این‌ها به برکت انقلاب، خون شهدا و حضور و پشتیبانی ملت ایران است.
با قدرت جواب هر تهدیدی را می‌دهیم
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه هیچ حرکتی در غرب آسیا بدون نظر جمهوری اسلامی اتفاق نمی‌افتد افزود: توان ایران اسلامی باعث شده است هیچ کشوری در ذهن خود خیال خام نپروراند.
وی تصریح کرد: امروز به برکت حضور مردم ایران اسلامی قدرتمند است و در دنیا حرف برای گفتن دارد و ما از هیچ دشمنی هراس نداریم و جواب هر تهدیدی را با قدرت می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم کسی به منافع ایران تعدی کند.
دریادار سیاری با بیان اینکه علت قدرت جمهوری اسلامی، شهدا، رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای و حضور مردم در صحنه است با اشاره به درپیش بودن انتخابات گفت: اکنون دشمن، خواهان مشارکت پایین در انتخابات است ولی باید در انتخابات هم با شور و شکوه شرکت کنیم و مشت محکمی به دهان یاوه گویان بزنیم تا توان بازدارندگی و قدرت کشور در مقابل دشمنان افزایش یابد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب سرافرازی ایران و ایرانی شده است، افزود: با حضور در پای صندوق‌های رأی، قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان خواهیم داد.
امیر سیاری تاکید کرد: همانگونه که در این راهپیمایی حضور پرشور داشتیم در انتخابات هم شرکت کنیم و آنچه امروز باید مدنظر قرار بگیرد همدلی، هماهنگی، اتحاد، انسجام و بصیرت، مقاومت و پیرو ولایت بودن است تا آرمان‌های انقلاب اسلامی به طور کامل تحقق یابد.
برای حضور حماسی و وحدت بخش در آوردگاه یوم الله 22 بهمن؛
تقدیر و تشکر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ملت بزرگ ایران
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای از ملت بزرگ ایران برای حضور حماسی و وحدت بخش در آوردگاه یوم الله 22 بهمن 1402 در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای خماهنگی تبلیغات اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است: ملت بزرگ و حماسه ساز ایران اسلامی در چهل و پنجمین سالگرد طلوع فجر انقلاب اسلامی و در جشن بزرگ ملی و مطلع فرا رسیدن ماه شعبان المعظم که محفوف به رحمت و رضوان الهی است جلوه‌های درخشانی از عنایات حق را متجلی و عزم راسخ همراه با بصیرت و وفاداری انقلابی خود را به نمایش گذاشت.
حضور گسترده آحاد مختلف ملت اعم از زن و مرد، پیر و جوان و در صفوفی فشرده همراه با گامهایی استوار در سراسر میهن اسلامی و در تمامی شهرها، و اغلب روستاهای کشور، صحنه های شوق انگیز و وصف ناشدنی را رقم زد ونشان داد این ملت، مصمم و با صلابت تا نیل به اهداف متعالی امام خود و رسیدن به آرمان‌های والا و افق‌های روشن انقلاب، در دامنه‌ها متوقف نشده و در صدد فتح قله‌های عزت و شرافت و اقتدار و زمینه ساز ظهور نورحق و طلوع فجر ولایت موعود است.
بی‌تردید بخاطر داشتن چنین مردمی قدرشناس و فداکار که به فرموده امام راحل از امت صدر اسلام نیز والاتر و بزرگوارتر هستند پیشانی شکر بر آستان ربوبی قرارداده و شاکر این نعمت‌ بزرگ هستیم.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قدردان و شکرگزار بصیرت، هوشمندی و لحظه‌شناسی ملت بزرگ ایران در خلق حماسه باشکوه و ماندگار 22بهمن 1402 بوده که با حضور عظیم و پرشور، پایداری و استواری خویش را در پایبندی به نظام اسلامی و استمرار این مسیر نورانی به رخ جهانیان کشیدند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/5urs

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا