سیاسیویژه

خلق حماسه‌ ای دیگر درحمایت ازمردم مظلوم فلسطین

حضور گسترده اقشار مختلف مردم قم درراهپیمایی روز جهانی قدس؛

ندای قم  / روح اله کرمانی ؛همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم مومن، انقلابی و متدین شهر مقدس قم با حضور پرشور و خروشان در راهپیمایی روز جهانی قدس، حماسه‌ کم‌نظیر دیگری را رقم زدند.

اقشار مختلف مردم از دقایق آغازین این مراسم، با اجتماع در صحن پیامبر اعظم‌(ص) حرم حضرت معصومه‌(س) با فریادهای کوبنده الله‌اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس اوج نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی ابراز کردند.

آنان با در دست داشتن پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی و بیرق‌های جبهه مقاومت اسلامی، تصاویر قدس شریف، و تمثال‌های مبارک حضرت امام و رهبر معظم انقلاب جلوه‌ای بی‌بدیل از اتحاد، انسجام و یکپارچگی اُمت اسلامی برای دفاع از قبله‌گاه نخست مسلمانان جهان را به منصه ظهور گذاشتند.

راهپیمایان با سردادن شعارهای “روز جهانی قدس یوم‌الله است، بنیانگذار این روز روح‌الله است”،”میراث روح‌الله روز قدس است، پیمان حزب‌الله روز قدس است”،”حمایت از فلسطین حمایت از امام است،آزادی فلسطین آزادی اسلام است” بر پایبندی به آرمان‌های بلند امام راحل تاکید نمودند.

زنان و مردان حاضر در این راهپیمایی عظیم و باشکوه با شعار “موضع اصلی نظام این بُوَد، قدس فقط مال فلسطین بُوَد، “فرموده امام امت ماست، قدس شریف شاخص ملت ماست” خواستار آزادی مسجدالاقصی از چنگال بزرگترین دشمنان بشریت شدند.

راهپیمایان با شعارهای “بیت‌المقدس محور قیام است ، آزادیش با امت اسلام است”،”اذن بده فرمانده آماده‌ایم، آماده”،”با پرچم ولایت برخیز ای مسلمان، نابودی اسرائیل حتمی است ای مسلمان” تبعیت محض از ولایت را تنها راه نجات امت اسلامی از بند استکبار و عمال خود فروخته و مزدوران آن دانستند.

حضور پرسنل نظامی و انتظامی همچنین نیروهای حماسه‌ساز و جان بر کف سپاه و بسیج درحالیکه گروه ارکستر سپاه علی بن ابیطالب (ع) در پیشاپیش آنها حرکت می‌کرد، جلوه‌ای مقتدرانه و حماسی به این راهپیمایی داده بود.

سرود زیبا و حماسی سرباز حسینم توسط گروه سرود دانش‌آموزی اجرا، و به صورت هماهنگ توسط حاضران همخوانی شد.

حضور شیعیان سایر کشورها و طلبه‌های جامعه‌المصطفی که تصاویری از شهیدان جبهه مقاومت و رهبران آن را در دست داشتند، از دیگر جلوه‌های این راهپیمایی به شمار می‌رفت.

جامعه ورزشی و جوانان شهر مقدس قم نیز با حضور منسجم و متحد در این راهپیمایی، با آرمان‌های شهیدان و حضرت امام(ره) پیمانی دوباره بستند.

در حاشیه این راهپیمایی، ایستگاه‌های متنوع فرهنگی با موضوع‌های کودک و نوجوان، خانواده و حجاب و عفاف برپا شد و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.درشهرستان های جعفرآباد و کهک و شهرهای سلفچگان ،دستجرد و قنوات و برخی از روستاهای استان نیز راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده  مردم این شهرها و روستا با شکوه هرچه تمامتر برگزارشد.

آیت‌الله نوری همدانی: رژیم صهیونسیتی در روزهای پایانی عمر خود قرار دارد

یکی از مراجع تقلید جهان تشیع گفت: امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری اتحاد دارد و همه بدانند که رژیم صهیونسیتی در روزهای پایانی عمر خود قرار گرفته است.

آیت‌الله حسین نوری همدانی طی سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس اظهار کرد: با عنایت پروردگار متعال امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری اتحاد دارد و با توکل به خداوند متعال مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است.

وی با بیان اینکه امروز بر همه آزادیخواهان به خصوص مسلمانان لازم است با وحدت و یکپارچگی از این حرکت حمایت کنند، افزود: همه بدانند رژیم صهیونسیتی در روزهای پایانی عمر خود قرار گرفته و ان شا الله فرمایش امام عزیز برای ریشه کنی این غده سرطانی محقق خواهد شد.

این مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: نظام اسلامی ایران با تکیه بر عنایت خداوند متعال و حمایت ملت شریف ایران مستحکم‌تر خواهد بود و با حفظ وحدت و خدمت بیشتر و حل مشکلات خصوصاً معیشت این مردم وفادار به اسلام و انقلاب نقشه دشمنان را علیه ملت خنثی خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

قدس مسئله اول جهان اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در راهپیمایی یوم الله قدس در شهر قم گفت: مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

آیت الله صادق آملی لاریجانی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه قدس مسئله اول جهان اسلام است، گفت: نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نشانگر نظر عمیق و روشنگری امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: در این سالیان رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر زنده نگه داشتن روز قدس تاکید داشته اند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر زنده نگه داشتن این روز، گفت: انشاء الله این حرکت و حضور مردم منجر به محو رژیم کودک کش صهیونیستی شود.

آیت‌الله سعیدی: حضور مردم موجب امیدواری دوستان و ناامیدی غاصبان شده است

امام جمعه قم  نیز درحاشیه راهپیمایی یوم الله قدس در شهر قم از حضور سنین مختلف در راهپیمایی روز قدس یاد کرد و گفت: حضور مردم عزیز باعث امیدواری دوستان و ناامیدی و فروپاشی رژیم غاصب، کودک کش و اشغال‌گر اسرائیل شده است.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی با اشاره حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مردم عزیزمان امسال نیز حضور باشکوهی در راهپیمایی رقم زده‌اند تا ورق زرین دیگری را به کارنامه خود اضافه کنند.

وی از حضور سنین مختلف در راهپیمایی روز قدس یاد کرد و ادامه داد: حضور مردم عزیز باعث امیدواری دوستان و ناامیدی و فروپاشی رژیم غاصب، کودک کش و اشغال‌گر اسرائیل شده است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه حضور مردم موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن می‌شود، تصریح کرد: مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی کوبیده و آمادگی خود را برای حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم اعلام کرده‌اند.

شیخ عیسی قاسم: قدس قلب جهان اسلام است

شيخ عيسي قاسم با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم گفت: قدس قلب جهان اسلامی آزاد خواهد شد.

شیخ عیسی احمد قاسم، رهبر شيعيان بحرين با حضور در راهپيمايی يوم الله روز جهانی قدس در شهر قم، گفت: قدس قضیه مرکزی در قلب امت اسلام به شمار می رود.

رهبر شیعیان بحرین افزود: امت اسلامی با حضورشان در راهپیمایی روز قدس اهمیت روز قدس را در جهان اسلام نشان می‌دهند.

وی گفت: ان‌شاءالله به زودی قدس به سرزمين اسلامی بازخواهد گشت.

فرمانده سپاه استان قم:

دشمن خیال خام جدایی مردم از نظام را به گور خواهد برد

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم  نیز حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در قم با اشاره به حضور پرشور و متراکم مردم در راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: دشمن خیال واهی و خام جدایی بین مردم و نظام را به گور خواهد بود.

سردار محمدرضا موحد با اشاره به حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس جای تعجب ندارد مردم بیش از ۴۰ سال است که نشان دادند همیشه پای کار انقلاب و اهداف نظامی اسلامی هستند.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که از همان ابتدا برای امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم مهم بوده مسئله فلسطین است که زوال این رژیم جعلی هر روز آشکارتر می‌شود.

سردار موحد تأکید کرد: مردم برای شب ۲۳ ماه مبارک رمضان تا سحر بیدار بودند و استراحت کمی داشتند اما مشاهده کردیم که حضور گسترده‌ای در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و بسیاری از مردم ساعت‌ها قبل از شروع رسمی راهپیمایی حضور داشتنند تا در راهپیمایی دشمن شکن شرکت کنند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام با اشاره به حضور گسترده دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس اضافه کرد: جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی علاوه بر حضور در راهپیمایی در تدارک مراسم و توزیع پرچم و پوستر نیز مشارکت داشتند این‌ها نشان می‌دهد دشمن خیال خام کرده که بتواند این جوانان و نوجوانان و کودکان را از ما بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن هرقدر تلاش کند نمی‌تواند بر ملتی که ان شاالله مقدمه ساز ظهور هستند پیروز شود دشمنان خودشان را خسته می‌کنند زیرا تلاش‌هایشان به نتیجه نمی‌رسد، مشاهده کردیم که از همه اقشار و از همه سنین از کودک تا پیر و جوان در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور داشتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

جهان اسلام آماده خیزشی بزرگ برای آزادسازی قدس است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: جهان اسلام امروز با توان غیرقابل‌مهار خود آماده یک خیزش بزرگ جهانی برای آزادسازی قدس شریف و وحدت دشمن‌شکن علیه نظام استکباری است.

آیت‌الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، طی سخنانی با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: روز قدس صرفاً اختصاص به مسجدالاقصی ندارد، این روز یک روز بزرگ و خیزش جهانی علیه استکبار جهانی و شکوه و وحدت امت اسلامی در برابر دفاع از کیان خود است.

وی بابیان اینکه پیام روز قدس شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل است، اضافه کرد: امروز ملت‌ها و جوانان مقاومت در سرزمین‌های مختلف اسلامی بارونق هرساله این روز بزرگ، سرآغاز تغییرات بزرگ و بنیادینی در نظم حاکم برجهان شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مساله تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی و غصب سرزمین‌های اشغالی، نماد بارزی از مظلومیت امت اسلامی در برابر نظام سلطه است، گفت: دشمنان مانند صدر اسلام امروز نیز برای رسیدن به اهداف شوم خود در پی اختلاف‌افکنی در بین ملت‌های مسلمان هستند.

اراکی تصریح کرد: روز قدس که روزی از ایران آغاز شد امروز بسیاری از کشورهای منطقه و جهان را در برگرفته است، روز قدس به‌تنهایی مصداقی از به ثمر نشستن ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در جهان معاصر است.

وی با تاکید بر اینکه نظام تک‌قطبی حاکم برجهان در حال فروپاشی است، بیان داشت: معادلات سال‌های اخیر همه حاکی از مرگ تدریجی و افول نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است، به‌نحوی‌که حتی اتحادیه اروپا به‌عنوان یکی از شرکای مهم ایالت متحده نیز ساز جدایی از آمریکا می‌زند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر تأثیرگذاری شگرف مقاومت در تضعیف صهیونیست‌ها و زمینه‌سازی جهت آزادی قدس شریف، ابراز کرد: مردم و جوانان فلسطینی به‌رغم تمام مشکلات در برابر رژیم کودک کش، مقاومت کرده و برای آزادی سرزمین مادری خود شب و روز نمی‌شناسند.

وی در پایان سخنان خود بابیان اینکه مسئولان و دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی معیشتی باید عزم و تلاش بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: همچنین در مباحث فرهنگی نیز لازم است تا دغدغه مراجع و بزرگان دینی برطرف شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم:

بصیرت مردم در مقابله با رژیم صهیونیستی را ارج می نهیم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با صدور اطلاعیه‌ای از حضور حماسی و دشمن شکن مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، تاکید کرد: این همه شور و شعور و لحظه‌شناسی، هوشمندی و بصیرت ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی و سایر ملل مسلمان و آزاده جهان علیه جرثومه فساد و غده سرطانی رژیم اشغالگر قدس را ارج می‌نهیم.

متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تشکر از حضور پرشکوه مردم عزیز در راهپیمائی روز جهانی قدس به شرح زیر است:

حمد و سپاس و ثناء خداوندِ قادرِ متعال را که در برهه‌ای شگرف از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، مشتاقانِ حق و حقیقت و طالبانِ عدل و عدالت در سراسر جهان و در جای جای میهن اسلامی که کانون جوشان عشق و ارادت به ساحت مقدس پیامبراعظم «صلی الله علیه و آله و سلم» و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) است هماورد عظیمی دیگر از عزم و اراده امت بزرگ اسلام حول آرمانِ آزادی قدسِ شریف، خلق گردید.

امت بزرگ رسول الله «صلی الله علیه و آله و سلم» در سومین روز از ایام و لیالی با عظمت قدر؛ با داغی بزرگ از شهادت اول مظلوم عالم و با تأسی به جمله «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً»، با لبیک‌گویی به ندای، ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با خروشی کوبنده در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس و اجتماع شکوهمند و یکپارچه در نماز‌های جمعه سراسر کشور، ضمن تجدید میثاقی مجدد با امامین انقلاب اسلامی و شهدای گلگون‌کفن، به‌ویژه شهدای طریق القدس؛ خشم انقلابی و نفرت و انزجار و برائت خود را علیه رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی خصوصاً جنایات اخیر این رژیم در مسجد الاقصی و به شهادت رساندن نمازگزاران و همچنین حمله به کرانه باختری به‌نمایش گذاشته و با غریو فریاد‌های کوبندۀ تکبیر؛ مرگ بر آمریکای جنایتکار ورژیم اسرائیل غاصب از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار روز جهانی قدس، حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و تمامی شهدای گرانقدر جبهه مقاومت و قدس شریف؛ این همه شور و شعور و لحظه‌شناسی، هوشمندی و بصیرت ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی و سایر ملل مسلمان و آزاده جهان علیه جرثومه فساد و غده سرطانی رژیم اشغالگر قدس را ارج نهاده و از خداوند متعال پیروزی جبهه مقاومت، آزادی قبله اول مسلمین و نابودی و فروپاشی ولیده منحوس غرب یعنی اسرائیل جنایت کار را مسئلت مینماید.

تقدیر شهردار قم از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس

دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم با صدور پیامی از حضور حماسه‌ساز مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد.

متن پیام شهردار قم به این شرح است: حضور باشکوه، حماسی و ماندگار مردم غیرتمند و آزاده ملت سرافراز ایران اسلامی و به‌ویژه مردم ولایتمدار شهر مقدس قم در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر عظمت، وحدت، همبستگی و اقتدار ملتی را به نمایش گذاشت که همواره و در هر شرایطی پشتیبان مظلومان و ستمدیدگان تاریخ هستند.

شما مردم مخلص و روزه‌دار بار دیگر ثابت کردید که در مسیر آزادگی ثابت قدم هستید و به یقین این هم‌صدایی مقتدرانه که تجلی‌گاه یک همدلی شورانگیز و کم‌نظیر بود، ملت مظلوم فلسطین را برای دستیابی به پیروزی مصمم‌تر و با انگیزه‌تر، می‌کند و راه آزادی قدس شریف نیز هموارتر می‌شود.در پایان با حمد و سپاس از درگاه الهی، لازم می‌دانیم از همراهی و حضور حماسی اقشار مختلف مردم فهیم و انقلابی قم در راهپیمایی روز جهانی قدس؛ که با شور و شکوه مثال‌زدنی برگزار شد، صمیمانه تقدیر و تشکر نمائیم.

 

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/3i5m

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا