سیاسیویژه

حکومت با تحقق شعارها استمرار پیدا می‌کند

آیت‌الله سعیدی:

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بر کار کردن در مسیر تحقق عدالت اجتماعی تأکید کرد و گفت: حکومت‌ها وقتی می‌خواهند شکل بگیرند با شعار، پرچم، راهپیمایی و حضور مردم از همه اقشار همراه است؛ ولی وقتی حکومت مستقر شد با راهپیمایی و شعار نمی‌شود کشور را پیش برد؛ بلکه با تحقق شعارها حکومت استمرار پیدا می‌کند.

به گزارش ندای قم ، آیت‌الله سعیدی در دیدار میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور که روزپنجشنبه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) تا پای جان برای تحقق اهداف الهی تلاش کردند اظهار کرد: در مسیر تحقق عدالت اجتماعی باید جوری کار کرد که اگر یک مسیحی خواست در باب جامعه دینی ما کتاب بنویسد نام کتابش «صوت العدالت الاجتماعیه» باشد.

فراد متخصص و متعهد باید سر کار بیایند

وی خاطرنشان کرد: حکومت‌ها وقتی می‌خواهند شکل بگیرند با شعار، پرچم، راهپیمایی و حضور مردم از همه اقشار همراه است؛ ولی وقتی حکومت مستقر شد با راهپیمایی و شعار نمی‌شود کشور را پیش برد؛ بلکه با تحقق شعارها حکومت استمرار پیدا می‌کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه افراد متخصص و متعهد باید سر کار بیایند، افزود: متعهد بودن دامنه گسترده‌ای دارد و از لایه‌های مهم آن تعهد داشتن به کشور است؛ زیرا برخی افراد ممکن است مسلمان هم نباشند؛ ولی به کشور تعهد داشته باشند.

مراقب رانت‌ها و هوای نفس خود باشید

وی با بیان اینکه خداوند عادل است و به افرادی که به کشور خدمت می‌کنند، پاداش می‌دهد، گفت: دولت سیزدهیم دولتی خط‌شکن، جهادی، با جرئت و باعرضه است و باتدبیر حرکت می‌کند تا کشور از آسیب‌ها حفظ شود.

آیت‌الله سعیدی دولت سیزدهم را فرصت خوبی برای خدمت دانست و گفت: مراقب رانت‌ها و هوای نفس خود باشید و سعی کنید که در مسیر درست حرکت کنید جلوی کج‌روی‌ها گرفته شود و تا بتوانید خدمات بیشتری را ارائه کنید.

تحقق عدالت در حکومت اولویت اول تأمین اجتماعی دانست

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشورنیز دراین دیدار با بیان اینکه با اقدامات اخیر دولت در حوزه بیمه‌های درمانی، پوششی نزدیک به ۱۰۰ درصدی را داریم، گفت: تأمین اجتماعی بالغ بر ۴۰۰ مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستانی دارد که به‌صورت ۱۰۰ درصد رایگان خدمات درمانی ارائه می‌دهند و روزانه بالغ بر ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر درمان سرپایی رایگان و روزانه ۱۳ هزار نفر خدمت بستری رایگان را دریافت می‌کنند.

میرهاشم موسوی تحقق عدالت در حکومت را رویکرد دینی، اولویت اول تأمین اجتماعی دانست و اظهار کرد: تا قبل از انقلاب ۲۰ درصد جامعه ۳۵ میلیونی کشور تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی بودند؛ ولی امروز بالغ بر ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیون‌نفری ایران تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و این دستاورد در نوع خود کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه در حوزه بیمه‌های درمانی با اقدامات اخیر دولت، پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصدی را داریم، افزود: قبل از انقلاب در حوزه درمان در سازمان تأمین اجتماعی حدود ۲۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی وجود داشت؛ ولی امروز بالغ بر ۴۰۰ مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی و بیمارستانی دارد که به‌صورت ۱۰۰ درصد رایگان خدمات درمانی ارائه می‌دهند و روزانه بالغ بر ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر درمان سرپایی رایگان و روزانه ۱۳ هزار نفر خدمت بستری رایگان را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: در ابتدای دولت، صندوق بیمه تأمین اجتماعی درگیر چالش ناپایداری منابع بود و از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ برای پرداخت حقوق و مزایا استقراض بی‌رویه از بانک رفاه داشتند؛ ولی در این دولت به لطف خداوند تأدیه بدهی ۱۷۰ هزار میلیاردتومانی رقم خورد و از نظر درآمدها و هزینه‌ها به نقطه سربه‌سر رسیدیم.

وی با اشاره به توسعه پوشش بیمه‌ای توسط سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دو سال و نیم گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید وارد سیستم کردیم و اصل فراگیری بیمه را عملیاتی که به دنبال آن ۴۹ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار به صندوق اضافه شد.

موسوی با بیان اینکه توسعه خدمات درمانی و بیمه‌ای هم در همراهی با دولت مردمی اتفاق افتاده است گفت: درمان مستقیم و رایگان را در اولویت توسعه قرار دایم و ۱۱۵ پروژه در حال ساخت و توسعه در کشور داریم که عمده آنها در مناطق محروم و در جهت عدالت در توزیع خدمات هستند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/bcfb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا