سیاسیویژه

جشن انتخاب چهاردهم در خاستگاه انقلاب

مشارکت گسترده قمی ها در انتخابات ؛

ندای قم / گزارش / روح اله کرمانی ؛اقشار مختلف مردم متدین و انقلابی شهر واستان مقدس قم به همراه زائران کریمه اهل بیت(ع) با ایجاد صف های طولانی درپای صندوق‌های رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشارکت پر شوری را رقم زدند.
به گزارش ندای قم ،مردم همیشه در صحنه استان قم از دقایق اولیه شروع رای گیری با تشکیل صف‌های طولانی در نقاط مختلف بویژه قسمت‌های مختلف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که صندوق‌های رای تعبیه شده در راستای تبعیت از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین جشن سیاسی شرکت کردند.
زوج جوان قمی نیز پس از انجام عقد ازدواج در اتاق عقد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور در پای صندوق های رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، به تکلیف شرعی و سیاسی خود عمل کرده و زندگی مشترک خود را با شرکت در انتخابات آغاز کردند.
پاکبانان استان قم نیز با حضوردر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) همگام با سایر همشهریان این استان درانتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردند. مردم دیگر شهرستان ها و شهرها و روستا های استان قم با حضور گشترده در پای صندوق های رای بار دیگر اقتدار و زمان شناسی خود را به جهانیان نشادندادند.
آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات یک نعمت الهی است
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید روز جمعه در حاشیه شرکت در انتخابات با اشاره به این‌که خداوند متعال را سپاس که فرصت شرکت در انتخابات دیگری را به ما عنایت فرمود، گفت: شرکت در انتخابات یک نعمت الهی است و مردم ما باید قدر این نعمت الهی را بدانند.
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: اکنون که توفیق شرکت در انتخابات برای مردم حاصل شده‌است باید به این نعمت الهی اهمیت دهند و واقعا کسی را که تشخیص می‌دهند برای مردم مفید خواهد بود نام او را بنویسند و در صندوق بیاندازند و این کار را یک عبادت بدانند.
این مرجع تقلید گفت: واقعا این کار عبادت است چون خدمت به جمهوری اسلامی است و این عبادت در نامه اعمالشان ثبت خواهد شد.
وی تاکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهم توفیق شرکت در انتخابات که نعمت الهی است در آینده نیز برای مردم ما فراهم باشد و مردم عزیز همه موفق شوند از این نعمت استفاده کنند.
آیت‌الله نوری همدانی:
باید با شور و شوق انقلاب را حفظ کنیم
یکی دیگر از مراجع تقلید نیز روز جمعه در حاشیه شرکت در انتخابات با تاکید بر اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید با شور و شوق انقلاب را حفظ کنیم و رأی دهیم تا اینکه با آمدن امام عصر(عج) این جریان باقی و برقرار بماند.
آیت‌الله حسین نوری همدانی اظهار کرد: بنده به همه مردم ایران توصیه می‌کنم که در این انتخابات شرکت کنند تا راه امام و انقلاب برای همیشه پرشور و با وسعت بیشتر باقی بماند.وی گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با توجه اینکه دشمنان اسلام و انقلاب به میدان آمده‌اند، بیشتر نیاز است که ما هم به میدان بیاییم.مرجع تقلید شیعیان گفت: ما باید با شور و شوق انقلاب را حفظ کنیم و رأی دهیم تا اینکه با آمدن امام عصر(عج) این جریان باقی و برقرار بماند.
آیت الله سبحانی:
منتخب ملت باید شبانه روز برای حل مشکلات تلاش کند
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز روز جمعه در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در مشهد هنگام انداختن رای خود به صندوق تاکید کرد: منتخب ریاست جمهوری باید شبانه روز برای حل مشکلات مردم کار و تلاش کند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه شرکت در انتخابات برای ادامه مسیر تکامل کشور ضروری و تکلیف شرعی و ملی است افزود: علاقه مندان به کشور و نظام جمهوری اسلامی باید در انتخابات شرکت کنند.آیت الله سبحانی اضافه کرد: مردم باید فردی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنند که متدین باشد.وی ادامه داد: منتخب ریاست جمهوری باید شبانه روز برای حل مشکلات مردم کار و تلاش کند.
آیت الله جوادی آملی :
مردم ایران مردمی عاقل، بزرگ و بزرگ زاده اند
آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز پس از شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سخنانی بیان داشتند: یک بیان نورانی از ائمه علیهم السلام رسیده است که «ولایت، امامت و محبت ما عامل پیوند بین امت است». ما نیز یک مَثَل رایج داریم که می گوییم سنگ روی سنگ بند نمی شود، این مثل، یک حرف عمیق علمی است، یعنی در ساختمان سازی تا یک ملات نرمی روی سنگ اولی نیاید، سنگ بعدی روی سنگ بند نمی شود! ائمه به ما فرمودند تربیتی که ما آوردیم، آن ادب، آن امانت، آن انسانیت، آن عدالت، آن صداقت، آن مهربانی و محبت، ملات نرمی است که جامعه را جمع می کند و جامعه بدون آن امامت و ولایت و ادب دینی هرگز نه انتخاباتی دارد و نه قیامی و نه انقلابی؛ بلکه آنچه جامعه را جمع می کند فهم دینی است و بس.
ایشان افزودند: مودت و دوستی عاقلانه، ملات یک مملکت است که این مهم، به برکت خون شهداء و تربیت امام و فداکاری مسئولین حل می شود، و لذا نباید همدیگر را مذمت کرد یا در مناظرات که یک علم است به جای نظریه پردازی، به نظر خود دادن و داعیه داشتن بگذرد که این حرکات با مناظره سازگار نیست.
وی تصریح کردند: مردم ایران مردمی عاقل، بزرگ و بزرگ زاده اند، هر جا صحبت از علم بوده چه زمان قبل از اسلام و چه بعد از اسلام، یا خودش تولید کرده و یا رفته یاد گرفته و منتشر کرده، ما چنین ملتی هستیم، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی مردم ایران، ما بزرگیم چون هم تاریخ داریم و هم جغرافیا، سرتاسر ایران را بشکافید، یا علم است و یا هنر است و آثار باستانی است، در شأن ما نیست که کمیته امدادی اداره شویم و با فقر و گرانی زندگی کنیم.
آیت‌الله جوادی آملی بیان داشتند: ما بر سر سفره امامت و ولایت و اسلام و شهادت بوده ایم، در کنار این سفره، ولایت و دوستی و یکسانی است و اگر چنین باشد، دشمن اگر هزار بود کاری از او ساخته نیست و این کشور تا ظهور صاحب اصلی اش محفوظ است، امیدواریم وکلای ما نیز بزرگوارانه کشور را اداره کنند، خونهای پاک شهداء چه شهدای خدمت و چه شهدای میدان، پیام اصلی شان همین است و ما امیدواریم این امانت را درست به صاحب اصلی اش حضرت صاحب العصر (عج)، برسانیم.
آیت الله فاضل لنکرانی: منتخب مردم، رئیس جمهور همه ملت ایران است
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی هنگام حضور در پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: هواداران نامزدها باید بدانند هر کسی که انتخاب می شود رئیس جمهور همه ملت ایران است و تنها رئیس جمهور یک گروه خاص نیست .
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز جمعه با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و پس از انداختن رای خود افزود: مردم حضور بسیار چشمگیری در انتخابات داشته و رهبری معظم انقلاب نیز با هدایت های هوشمندانه سکاندار انقلابند ، هر چند شهادت رئیس جمهور محترم و همراهانشان مصیبت بزرگی بود، اما در این مدت کوتاه شورای محترم نگهبان و مسئولین وزارت کشور و مسئولان اجرایی هم تلاش خود را به احسن وجه انجام دادند.
وی ادامه داد: خدا را شکرگزاریم که میدان بسیار بزرگی همچون انتخابات را که یکی از صحنه های سرنوشت ساز برای انقلاب و کشور است برای ما فراهم کرده است. دعا می کنیم انتخابات خیلی باشکوه برگزار و حضور مردم یک حضور دشمن شکن باشد و دشمن را برای همیشه ناامید و انقلاب را بیش از گذشته تحکیم و حیثیت این انقلاب را حفظ و روح مطهر شهدا را شاد نماید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام راحل رضوان الله تعالی علیه نگاهش به ملت ایران است که ببیند این ملت فداکاربرای حفظ این امانت الهی چه می کند، بحمدالله ملت در صحنه حضور دارد و ما دعا می کنیم رئیس جمهوری انتخاب شود که مبانی اصلی انقلاب را که مهم ترین آن ها حفظ اسلام و تحکیم دین و خدمت به مردم است ، در راس کارخود قرار دهد و سیاست های کلی امام و رهبری و انقلاب و قانون اساسی را دنبال کند.
وی ابراز داشت: امیدوارم نامزدها واقعا برای خدا آمده باشند و هر کسی رای آوردبداند مسئولیت مهمی را بر عهده می گیرد و نامزدهایی هم که رای نیاوردند خوشحال باشند که تکلیفی ندارند.
آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان ساخت: هواداران نامزدها باید بدانند هر کسی که انتخاب می شود رئیس جمهور همه ملت ایران است و تنها رئیس جمهور یک گروه خاص نیست و این مسئله ای است که باید به آن توجه شود. همه باید زمانی که شورای نگهبان نتیجه آرای مردم را تایید کرد و از آن تمکین کنند، چرا که واقعا تصمیم اصلی را مردم می گیرند.
آیت الله مقتدایی:
تعداد آرای بالا موجب عزت‌مندی جمهوری اسلامی می‌شود
آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز پیش از ظهر جمعه پس از ثبت رأی خود در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هرچه تعداد آرا بیشتر باشد، موجب عزتمندی و تقویت نظام و جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
آیت الله مرتضی مقتدایی اظهار کرد: زمان زمانی است که از جمهوری اسلامی حمایت بشود و بهترین حمایت از این نظام، شرکت در انتخابات است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: برادران و خواهرانی که به نظام جمهوری اسلامی ایران علاقه دارند، موظف هستند تا در انتخابات شرکت کنند.
آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: هرچه تعداد آرا بیشتر باشد، موجب عزتمندی و تقویت نظام و جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
آیت الله خاتمی:
مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را رقم می‌زنند
عضو فقهای شورای نگهبان نیز پیش از ظهر جمعه پس از ثبت رأی خود در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از عموم مردم دعوت می‌کنیم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند، چراکه با انتخاب فرد اصلح، سرنوشت خود و جمهوری اسلامی ایران را رقم می‌زنند.
آیت الله سیداحمد خاتمی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی مردم در جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از ۴۰ بار در انتخابات شرکت کرده‌اند.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: از مردم دعوت می‌کنیم و خواستار هستیم تا پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، چراکه با انتخاب فرد اصلح، سرنوشت خود و جمهوری اسلامی ایران را رقم می‌زنند.
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: بصیرت یک ملت، قانون پذیری است و فرد منتخب، رئیس جمهور قانونی است و اگر انتخابات به مرحله دوم برسد، هفته آینده برگزار خواهد شد.
آیت الله اراکی:
انتخابات نعمت بزرگ الهی است
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری نیز انتخابات را نعمت بزرگی الهی برای تعیین سرنوشت کشور برشمرد.
آیت محسن الله اراکی ظهر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات یک نعمت بزرگ الهی است و خداوند این فرصت را برای اعطای قدرت به ملت عنایت کرده است تا خودمان سرنوشت خود را تعیین کنیم.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند به خاطر این نعمت سپاس می‌گوییم و امیدواریم خدای متعال برای ملت ایران بهترین سرنوشت را در این انتخابات مقدر کند و همیشه ملت ما سربلند و پیروز و رو به قله‌های پیشرفت باشد.
آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: تخریب نامزدهای انتخاباتی کار درستی نیست و مردم در این انتخابات حماسه بزرگ و باشکوهی را رقم زدند، بنابراین نباید شیرینی این حماسه را بر مذاق ملت تلخ کرد، هرکسی که انتخاب بشود، در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده و برای ما محترم است.
عضو فقهای شورای نگهبان :در انتخابات همه باید تابع قانون باشیم
عضو فقهای شورای نگهبان، گفت: در انتخابات همه ما باید تابع قانون باشیم و به قانون احترام بگذاریم
آیت‌الله شب زنده‌دار پس از شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار داشت: امروزه انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی تاثیر بسیار عمیقی بر گسترده ایمانی آحاد مردم دارد.
وی افزود: امید است رئیس جمهوری انتخاب شود که به مبانی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی معتقد باشد و در راه خدمت به مردم شب و روز نشناسد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: ان‌شاءالله این امر مهم گستره بیشتری پیدا کند و امیدواریم گزینه بهتر به ذهن ها القا شود تا این انقلاب به اهداف عالیه خود برسد و اهداف رئیس جمهور شهید استمرار یابد.
وی بابیان اینکه در انتخابات همه باید تابع قانون باشیم بیان کرد: در انتخابات همه ما باید تابع قانون باشیم و به قانون احترام بگذاریم، چرا که همه نامزدها افرادی هستند که صلاحیت‌های حداقلی در شورا نگهبان برای آنان احراز شده و ان شاءالله با همکاری و همدلی و پشتیبانی و مطالبه راه درست هرکدام از این عزیزان انتخاب شدند راه و اهداف نظام جمهوری اسلامی را ادامه دهند
استاد حوزه علمیه قم:
حضور پرشور مردم مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام است
استاد حوزه علمیه قم نیز پیش از ظهر جمعه پس از ثبت رأی خود در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حضور پرشور مردم، مشت محکمی بر دهان دشمنان و مخالفان این نظام چه در داخل و چه در خارج از کشور است.
آیت الله سیدمحمد حسینی قزوینی اظهار کرد: در یک کلمه حضور پرشور مردم، مشت محکمی بر دهان دشمنان و مخالفان این نظام چه در داخل و چه در خارج از کشور است.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: شرکت در انتخابات در حقیقت لبیکی به ندای شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و آرامشی برای قلب نازنین مقام معظم رهبری و قلب خانواده معظم شهدا است.
آیت الله حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: امیدواریم که ان شاء الله خدای عالم عنایتی کند تا قبل از دوره بعدی ریاست جمهوری، فرج حضرت ولیعصر برسد و همگی در محضر ایشان رای مثبت برای تاسیس حکومت جهانی حضرت ولیعصر ارواحنا فدا را به صندوق‌ها بی اندازیم.
ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات
آیت الله استادی نیز رأی خود را به صندوق سیار شماره ۱۷۴ انتخابات ریاست جمهوری انداخت.
آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر روز جمعه با شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأی خود را به صندوق سیار شماره ۱۷۴ انداخت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.
نماینده آیت الله سیستانی رأی خود را به صندوق انداخت
نماینده آیت الله العظمی سیستانی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی با شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، رأی خود را به صندوق سیار شماره ۱۷۳ انداخت.
آیت‌الله سعیدی: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب ناامیدی دشمنان می‌شود
تولیت آستان حضرت معصومه(س) نیز روز جمعه با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و پس از انداختن رای خود با تاکید بر اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: در شرایط حساس فعلی، حضور پرشور مردم موجب ناامیدی دشمنان و خوشحالی دوستان انقلاب اسلامی است.
آیت الله سید محمد سعیدی طی سخنانی با بیان اینکه انتخابات ایران نه فقط برای ایران بلکه برای همه کشورهای تاثیرگذار اهمیت دارد، افزود: مردم با حضور در انتخابات نقش سیاسی خود را در نظام اسلامی ایفا کرده و در تحقق اهداف اسلام سهیم می‌شوند.
وی عموم مردم را برای شرکت در انتخابات دعوت کرد.
آیت الله سعیدی در لحظات آغازین رأی‌گیری، در مسجد حاج غضنفر (حیدریه) واقع در خیابان شهید فاطمی قم حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت.
فرمانده نیروی دریایی سپاه :
حضور مردم در انتخابات عامل ناامیدی دشمنان است
فرمانده نیروی دریایی سپاه نیزحضور در این انتخابات را فائق آمدن بر دشمنان و ناامید کردن آنها دانست و گفت: این امر استحکام جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت.
دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پس از انداختن رای خود در شعبه مستقر در مسجد مقدس جمکران، شرکت در انتخابات را امری مقدس خواند و گفت: توفیق نصیب شد تا در بین مردمی که تکلیف گرا هستند و ۴۴ سال در مقابل دشمن با شرکت در انتخابات و همچنین جبهه‌های مختلف بودند به عنوان یک سرباز در خدمتشان باشم و در کنار آنها رای دهم.
وی افزود: اگر با دید بصیرت به وقایع نگاه کنیم باید بدانیم که شهدا ناظر کار ما هستند چرا که آنها جانشان را برای این انقلاب و جمهوری اسلامی فدا کردند ما نیز باید در این راه حضور معنادار خود را به منصه ظهور بگذاریم تا دشمن را از هر تصمیمی علیه این کشور پشیمان کند.
دریادار تنگسیری حضور در این انتخابات را فائق آمدن بر دشمنان و ناامید کردن آنها دانست و گفت: این امر استحکام جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت.
آیت الله اعرافی رأی خود را به صندوق انداخت
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت.
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور رأی خود را به صندوق سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مستقر در مصلای قدس قم انداخت و همگام با مردم عزیز ایران اسلامی، در این حماسه بزرگ شرکت کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه همچنین در پیامی مردم عزیز ایران را به حضور حداکثری و دشمن شکن در انتخابات دعوت کرده بود.
استاندار قم :مردم برنده انتخابات هستند
استاندار قم نیز س از انداختن رای خود در صندوق در مسجد طفلان مسلم در گفتگو با خبرنگاران گفت: به طور حتم مردم برنده انتخابات امروز هستند و از همان زمان آغاز رای گیری شاهد حضور پرشور و چشمگیر مردم استان پای صندوق‌های رای هستیم.
سیدمحمدآقامیری گفت: در ابتدا یاد و خاطره شهدای عزیز خدمت به ویژه سید الشهدای خدمت آیت الله رییسی را گرامی می‌داریم و تاکید می‌کنم به طور قطع امروز مردم ایران برنده انتخابات هستند.
وی ادامه داد: امروز به خواست خدا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با شکوه و با صلابت برگزار خواهد شد و نتیجه آن به طور حتم به سود نظام اسلامی خواهد بود، از همه سلایق هم جزو نامزد‌ها هستند و مردم می‌توانند به هر کس می‌خواهند رای دهند.
سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه تقاضای ما از مردم فهیم و با بصیرت قم این است که همچون انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که استان قم از جمله استان‌های با نرخ بالای مشارکت بود، همچنان این نرخ رشد مشارکت را با حضور با صلابت خود در انتخابات امروز نیز حفظ کنند گفت: ۷۴۷ شعبه اخذ رای در استان وجود دارد که بیشتر آنها در خود شهرستان قم است، خدمات شعبه‌های رای گیری از راس ساعت هشت آغاز شده و شعبه‌ها همگی باز و فعال می‌باشند و مردم استان هم از همان لحظات آغاز رای گیری در صحنه حاضر هستند.
وی افزود: باز هم از مردم عزیز استان قم می‌خواهیم هر چه زودتر با حضور با صلابت خود در این امر الهی، مکتبی و انقلابی شرکت کنند.
ذوالنوری نماینده مردم قم:
حضور گسترده مردم موجب تقویت جایگاه کشور و نظام می شود
نماینده مردم قم در مجلس نیز پیش از ظهر جمعه پس از ثبت رای خود در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تاثیرگذاری حضور در انتخابات ابعاد متعددی دارد و اولین آن تاثیر جهانی و تقویت جایگاه کشور و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری اظهار کرد: تاثیرگذاری حضور در انتخابات ابعاد متعددی دارد. اولین آن تاثیر جهانی و تقویت جایگاه کشور و نظام اسلامی است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دنیا بر انتخابات حساب باز می‌کند و هرچقدر حضور مردم پرشکوه‌تر باشد، عزت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا ارتقا پیدا می‌کند.
حجت الاسلام ذوالنوری ابراز کرد: تاثیر دوم، تاثیر داخلی است. مردم با شرکت در انتخابات در سرنوشت خودشان دخالت می‌کنند و اگر از این حق استفاده نکنند، مجبور هستند تا انتخاب را بپذیرند.
وی با بیان اینکه اگر کسی عرق دینی دارد، بنابراین یک تکلیف شرعی است تا در انتخابات شرکت کند، گفت: حضور در انتخابات از حیث میهنی هم یک تکلیف است، چراکه مردم ایران در طول تاریخ بر میهن خود حساسیت داشتند و وطن دوست بوده‌اند.
حجت الاسلام ذوالنوری اذعان کرن: سومین تاثیر شرکت در انتخابات، بهبود وضعیت کشور و حل مشکلات مردم است.
وی افزود: طبیعتاً اگر کسی دلخوری دارد، می‌تواند ۴ کاندیدای حاضر در انتخابات را رتبه بندی کند و هرکدام را به تناسب یک عدد دلخواه نمره بدهد و انتخاب کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عقل مادی و دنیایی و منفعت گرایی اقتضا می‌کند که در عرصه انتخابات ورود کرده و کاندیدای مطلوب خودمان را انتخاب کنیم.
منان رئیسی نماینده مردم قم:
مردم با شرکت در انتخابات سهمی در ارتقای ایران خواهند داشت
نماینده مردم قم نیز ظهر جمعه پس از ثبت رأی خود در یکی از مراکز اخذ رأی در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران : مردم با شرکت در جشن ملی انتخابات ریاست جمهوری سهمی در ارتقای میهن عزیزمان ایران خواهند داشت.
محمد منان رئیسی اظهار کرد: از مردم تقاضا می‌کنم تا پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و به فرد اصلح رأی بدهند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم با شرکت در این جشن ملی سهمی در ارتقای میهن عزیزمان ایران خواهند داشت.
انتخابات در قم بدون هیچ مشکلی برگزارشد
دبیر ستاد انتخابات استان قم نیز با تاکید بر اینکه انتخابات بدون هیچ مشکلی در قم برگزارشد، گفت: مردم قم همیشه ما را غافل گیر کرده‌اند و امروز هم جمعیت خوبی در صحنه انتخابات حضور یافته است.
حسن محبوبی  اظهار کرد: طبق روالی که وزارت کشور اعلام کرده است، با توجه به شرایط هر استان این ساعت امکان افزایش دارد و این موضوع به صورت اطلاعیه‌هایی که دقیقه به دقیقه در اختیار ما قرار می‌گیرد به همکاران شعب اخذ رأی اعلام می‌شود. وی تصریح کرد: با توجه به سیستم مطلوبی که در رابطه با شعب اخذ رأی داریم، نظارت مطلوبی نسبت به شعب انجام می‌شود و وضعیت دورترین روستاها هم رصد می‌شود تا در صورتی که مشکلی باشد در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود. مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم اظهار کرد: از ساعت 6 صبح که همکاران در شعب اخذ رأی حضور یافته‌اند و از ساعت هشت صبح آغاز ش، بدون هیچ مشکلی در قم رأی‌گیری انجام شده است و مردم قم همیشه ما را غافل گیر کرده‌اند و امروز هم جمعیت خوبی در صحنه انتخابات حضور یافتند.وی ادامه داد: اگر کسی در منزل، بیمارستان یا هر مکانی که هست، برای حضور در شعبات مشکل دارد می‌تواند از صندوق‌های سیار استفاده کند. انتظار می رود منتخب ملت با عمل به وعده های خود و به کارگیری همه ظرفیت های داخلی کشور و همچنین ارتباطات خارجی با رعایت مسائل ملی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام های بلندی بردارد و در آینده نزدیک شاهد لبخند رضایت مردم باشیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/z7wg

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا