سیاسیویژه

تکیه« بهنام جو» برصندلی استانداری

استاندار جدید قم معارفه شد؛

ندای قم/ محسن عبداللهی ؛استاندار جدید قم صبح روز پنجشنبه طی مراسمی در مدرسه امام موسی کاظم (ع) با حضور وزیر کشور ، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ، برخی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه ،‌نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران این استان معارفه شد.
آیت الله سعیدی:
همه دولت‌ها عنایت خاصی به قم داشته‌اند
به گزارش ندای قم ،تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دراین مراسم گفت: از ابتدای انقلاب تا امروز دولت های مختلف عنایت خاصی به قم داشته و مسوولان ویژه ای برای قم تعیین کرده اند.
آیت الله سید محمد سعیدی اظهارداشت: کار در جبهه حق و اسلام باید جهادی باشد و این جهاد باید در راه خدا و حضرت صاحب الزمان(عج) و ولی فقیه باشد.
وی ادامه داد: خدا به کسی که در این مسیر خدمت کند راه را نشان می دهد و عملکرد فرد باید مورد پسند خدا، امام زمان(عج) و ولی فقیه باشد.
امام جمعه قم با بیان اینکه استان قم ویژگی‌های خاصی دارد، گفت: قم هم حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام هم آشیانه و پناهگاه آل محمد (ص) و هم حرم حضرت معصومه (س) است؛ بنابراین کار در این استان باید باتوجه‌به این ویژگی‌ها باشد.
وی در پایان ضمن خیر مقدم به استاندار جدید قم، از زحمات سید محمد آقامیری استاندار سابق قم تمجید و ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله امروز هم با آمدن استاندار جدید، مسیر خدمت ادامه خواهد داشت و شاهد تلاشی در شأن اهل‌بیت (ع)، مراجع عظام تقلید و مردم شریف و انقلابی شهر مقدس قم خواهیم بود.
وزیر کشور:
استاندارقم فقط براساس شایسته سالاری انتخاب شد
وزیر کشوردر این مراسم با تاکید بر شایسته‌سالاری در انتخاب استانداران و رد هرگونه توصیه دیگران در معرفی افراد، گفت: استان قم جای هیچ آزمون و خطایی ندارد و استاندار جدید قم در مسوولیت های قبلی خود کارآمد و موفق بود و وی بدون هیچ‌گونه توصیه دیگران و یا پیگیری شخصی، فقط بر اساس شایسته سالاری انتخاب شده‌است.
اسکندر مؤمنی قم، افزود: یکی از امتیازهای منفی در انتخاب مدیران در دولت وفاق ملی، توصیه‌های دیگران و همچنین پیگیری‌های فردی است.
وی عنوان کرد: کارآمد بودن و شایستگی در کارهای اجرایی، مردمی‌بودن و روحیه جهادی از مولفه‌های دولت در انتخاب استانداران است.
باید به‌صورت ویژه‌ به قم توجه شود
مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور سالانه ۲۰ میلیون زائر در شهر قم، افزود: به‌خاطر وجود مراکز شاخص دینی و مذهبی، انتخاب استاندار در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وزیر کشور با بیان اینکه اکبر بهنام جو استاندار جدید قم، گزینه مدیریتی در چند استان دیگر نیز بود، تصریح کرد: با این‌ وجود با توجه‌ به اهمیت استان قم و جایگاه آن، استانداری انتخاب شد که دارای سابقه دینی و فرهنگی و نگاه توسعه محور و عمرانی درخشانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه استان قم هنوز با جایگاهی که باید داشته باشد فاصله دارد، تصریح کرد: به‌رغم حضور میلیونی زائران در این شهر اما میانگین و ماندگاری زائران در آن بسیار اندک است و تا یک روز نیز نمی‌رسد.
وزیر کشور با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های زیارتی قم، افزود: برای افزایش ماندگاری زائران در قم باید به زیرساخت‌های اسکان، تفریحی، حمل‌ونقل و غیره توجه ویژه‌تری شود تا شاهد شکوفایی بیشتر معنوی و اقتصادی این استان باشیم.
مؤمنی ادامه داد: بالابودن نرخ بیکاری، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی از معضلات دیگر استان قم که امید می‌رود در دوره جدید مدیریتی به سمت مطلوبیت سوق داده شود.
وی عنوان کرد: به‌خاطر وجود مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه، ظرفیت‌های انسانی و علوم اسلامی، استان قم جایگاه ویژه‌ای برای کشور برخوردار است.
با وجود پیشرفت‌ها قم تا نقطه مطلوب خیلی فاصله دارد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: استانداران سابق و فعلی قم انسان های خدومی هستند و باید توجه داشت قم با وجود حرم کریمه اهلبیت و مسجد مقدس جمکران شهری ویژه است و خدمت در آن اهمیت ویژه ای دارد.
حجت الاسلام قاسم روانبخش با بیان این که لباس خادمی شهر قم برای همه ما یک افتخار است افزود: قم جایگاه بلندی دارد و پایتخت تمدنی جهان تشیع است که بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع را در خود جای داده، حرم اهلبیت است و دارای صدها امامزاده و خاستگاه انقلاب اسلامی است و هر کجا نام امام راحل و انقلاب اسلامی شنیده می شود نام قم تداعی می شود.
روان بخش گفت: قم شهری جهانی و مورد توجه جهان اسلام و محل صدور ارزش های الهی به جهان و دارای مردم مومن و انقلابی در طول تاریخ بوده است.
وی بیان کرد: قم شهر ویژه ای است و در دهه های بعد از انقلاب به خصوص بعد از استان شدن قم شاهد پیشرفت های خیلی خوبی در قم بوده ایم گرچه این پیشرفت ها تا نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد.
وی افزود: قم هنوز فرودگاه ندارد و این مطالبه مردم، مراجع تقلید و زائران خارجی است و استاندار جدید باید پیگیر موضوع فرودگاه قم باشد.
مترو و مونوریل قم باید به بهره برداری برسد
رییس مجمع نمایندگان استان قم افزود: مترو و مونوریل قم باید به بهره برداری برسد، در حوزه بهداشت و درمان استان تا نقطه مطلوب فاصله دیده داریم و ناترازی انرژی را شاهد هستیم.
روانبخش ادامه داد: برای ۷۵ هزار نفر در استان قم مسکن نیمه تمام داریم که باید تدبیری برای آنان انجام شود.
وی اضافه کرد: قم جایی است که انقلاب و فرهنگ از آن صادر می‌شود و امروز با مشکلات جدی مواجه است، دشمن قم را هدف قرار داده و باید به این امر توجه داشت.
روان بخش تصریح کرد: همه مشکلات مطرح در قم را می توان با همدلی به نتیجه رساند و امیدواریم دولت و نمایندگان استان، قم را به جایگاه مطلوب خود برسانند.
اولویت های قم از نظر استاندار جدید 
استاندار قم نیز دراین مراسم ، با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه‌های مهم در این استان، گفت: توسعه زیرساخت‌ها، تقویت گردشگری مذهبی، ارتقای نظام سلامت و رشد بخش‌های صنعتی و کشاورزی باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد.اکبر بهنام‌جو به تبیین اولویت‌های کاری خودپرداخت و ضمن تشکر از استاندار سابق قم، گفت: هدف اصلی او ارتقای جایگاه قم در عرصه‌های مختلف خواهد بود.
وی با اشاره به جایگاه ویژه قم به دلیل وجود حوزه علمیه و حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: قم نه‌تنها یک استان مهم در کشور بلکه یک مرکز جهانی برای اسلام است و باید براین‌اساس مدیریت شود؛ وجود طلاب از بیش از ۱۲۰ کشور دنیا در این استان، اهمیت بین‌المللی قم را دوچندان کرده است.
بهنام‌جو با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های استان، به‌ویژه در حوزه گردشگری مذهبی، گفت: قم محور اصلی گردشگری مذهبی در ایران است و باید مدت اقامت مسافران در این استان را افزایش دهیم؛ این امر نه‌تنها موجب افزایش درآمد استان می‌شود بلکه ثروت و رونق اقتصادی قم را به دنبال خواهد داشت.استاندار قم در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه‌های دائمی برای آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با تاریخ اسلام و فرهنگ شیعی می‌تواند گامی مؤثر در جذب مسافران و زائران باشد؛ ما باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنیم و قم را به یک مقصد گردشگری بین‌المللی تبدیل کنیم.وی با اشاره به تلاش‌های استانداران پیشین برای توسعه استان، اظهار داشت: زحمات گذشته باید ادامه پیدا کند و هدف ما برداشتن گام‌های بزرگ‌تر در جهت توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و بهداشتی استان است.
بهنام‌جو همچنین به ظرفیت‌های بخش بهداشت و درمان استان اشاره و تأکید کرد: بیمارستان‌های قم می‌توانند در ارتقای سلامت عمومی نقش مهمی ایفا کنند؛ باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری انجام شود تا سطح خدمات بهداشتی و درمانی استان بهبود یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه استراتژیک قم در نزدیکی به بازارهای مصرف اشاره کرد و گفت: قم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به پایتخت و مراکز اقتصادی، می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت و تجارت کشور ایفا کند.استاندار قم در پایان سخنان خود از مدیران و مسئولان استان خواست تا با همدلی و برنامه‌ریزی دقیق، به توسعه و پیشرفت استان کمک کنند و افزود: از فردای امروز با همکاری مدیران و مردم استان، تلاش خواهیم کرد تا قم را به یک مرکز نمونه در تمامی بخش‌ها تبدیل کنیم و برنامه هفتم توسعه را به بهترین شکل ممکن در این استان اجرا کنیم.
آقامیری: از همه مردم بابت کاستی‌ها در خدمت حلالیت می‌طلبم
استاندارسابق قم نیز دراین مراسم گفت: با برگزاری جلسات مختلف در حوزه مسکن رتبه نخست در کشور را در این حوزه داریم و کاهش تورم در این دوره رخ داده است.
سید محمد آقامیری اظهارداشت: تلاش کردیم در دوره مدت خدمت پرچم خدمت و فرهنگ را در استان قم بلند کنیم.
استاندار سابق قم بیان کرد: اتحاد و انسجام مدیران استان قم در این دوره را شاهد بودیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز همراهی‌های خوبی داشتند.
وی ابراز کرد: با برگزاری جلسات مختلف در حوزه مسکن رتبه نخست در کشور را در این حوزه داریم و کاهش تورم در این دوره رخ داده است.
آقامیری بیان کرد: مطالبات مردم در طی ده سال مورد پیگیری قرار گرفت و به همه نقاط استان قم سفر کردیم و مصوباتی را برای حل مشکلات آنان داشتیم.
استاندار سابق قم اضافه کرد: از همه مردم بابت کاستی‌ها در خدمت حلالیت می‌طلبم.
معاون استاندار قم:
مسئولین سیره مدیریتی شهدا را الگو قرار دهند
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز دراین مراسم گفت: مدیران و مسئولین در چنین شرایط تهاجمی فضای مجازی باید مانند شهدایی همچون شهید مهدی زین‌الدین به فکر مردم به ویژه قشر جوانان باشند.
احمد حاجی‌زاده با بیان اینکه باید مدیریت در سیره شهدا را الگوی خویش قرار دهیم، اظهار کرد: شهید زین‌الدین در شرایط جنگی تنها فکر و ذکرش رسیدگی به رزمنده‌ها بود، مدیران و مسئولین در چنین شرایط تهاجمی فضای مجازی باید مانند شهدایی همچون شهید مهدی زین‌الدین به فکر مردم به ویژه قشر جوانان باشند.
وی ادامه داد: شهید رئیسی و شهدای خدمت باید ملاک قرار بگیرند؛ ایمان به خدا، تبعیت محض از ولایت، خستگی ناپذیری، توجه به محرومین از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی بود که باید مسئولین این ویژگی‌ها را الگوی خویش قرار دهند.
حاجی‌زاده بیان کرد: در این شهرمسئولین خادم کریمه اهل بیت(ع) هستند و این بالاترین شأن مدیریتی است و استاندار جدید این افتخار را دارد که در کنار حرم حضرت معصومه(س) خدمت می‌کند.
در این آیین از خدمات سید محمد آقامیری استاندار سابق قم تجلیل و اکبر بهنام جو به عنوان استاندار جدید قم معرفی شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mkty

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا