سیاسی

تاکید بر حل مشکلات معیشتی با افزایش رشد اقتصادی

آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم مطرح کرد:

امام جمعه قم گفت: حل مشکل‌های معیشتی مردم با شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی و تقویت کارآفرینی، کارآیی و امیدآفرینی حاصل می شود، همچنین توجه به توصیه‌های رهبری برای دستگاه‌های گوناگون کشور و داشتن طرح عملیاتی توسط قوای سه‌گانه نیز لازم می‌باشد.

به گزارش ندای قم ، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به این که مشکل‌های معیشتی خانوارها رشد اقتصادی را کاملا ضروری کرده است بیان داشت: از اصول مهم حکمرانی اسلامی، اصلاح حال عمومی مردم در همه زمینه‌هاست.

وی یادآور شد: مسائلی مانند آینده جمعیتی و فرزندآوری، افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید، ارتقای بهره‌وری، حمایت دستگاه‌های اجرایی از بخش خصوصی، مراقبت، مدیریت، نظم و انضباط کاری در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، ارتقای دانش و فن‌آوری، تداوم نهضت ملی، رقابت پذیر کردن کالاها و خدمات، بهبود محیط کسب و کار، علاج راه پر پیچ و خم فرآیندهای اداری، پرهیز از مذاکره‌های سلیقه‌ای نهادهای نظارتی و غیرنظارتی و همچنین مساله کسری بودجه نیز برخی از محورهای توصیه‌های رهبری است که باید قوای سه گانه تدبیر سریعی برای عملیاتی کردن آنها داشته باشند.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان موجب رشد و شکوفایی کشور می‌شود

سعیدی در ادامه با تاکید بر توجه جدی مسئولان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: خنثی کردن توطئه‌های دشمنان فقط با عمل به نظریه‌های کارشناسی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی قابل تحقق است.

وی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از مجموعه نمایشگاهی حاوی توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های متنوع و گوناگون افزود: ایران اسلامی با کمک‌ها دانش بنیان‌ها در حوزه‌های گوناگون شامل امنیت غذایی، توانمندی‌های صنعتی، اقتدار امنیتی و دفاعی و الکترونیکی رشد پرافتخاری داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این دستاوردها در سایه پرچم‌داری علمی رهبر انقلاب، بسیج ظرفیت‌های علمی و وجود استعدادها، خلاقیت‌ها، ابتکارها و نوآوری‌های جوانان این مرز و بوم پدید آمده است.

سعیدی گفت: در این نمایشگاه آینده ملت ایران از جهت رشد و پیشرفت نشان داده شد، شعار ما می‌توانیم و رفع موانع و پشتیبانی از تولید و اقتصاد دانش بنیان دورنمای پیشرفت ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

خطیب جمعه قم گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت بخش‌های علمی موجب رشد و شکوفایی کشور و حل مشکلات می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: با رهبری داهیانه حضرت امام‌(ره)، با تکیه بر ایمان، از خودگذشتگی، شهامت و خون جوانان و مردم وطن، داشتن اراده پولادین ملت، الهام گرفتن از نهضت عاشورا و حفظ انسجام و وحدت ملی این انقلاب شکل گرفت و مردم قهرمان برای تحقق‌های شعارهای خود با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پا به میدان گذاشتند و لحظه‌ای از خواسته خود عقب نشینی نکردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: بر همین صراط مستقیم می‌مانیم و تا رسیدن به مقام بندگان خاص خدا و منتظران حضرت مهدی‌(عج) و حکومت جهانی آن بزرگوار برغم همه سختی‌ها، مشکل‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌های پیچیده دشمنان لحظه‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

۶ هزار مسجد داخل کشور میزبان معتکفین هستند

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف نیز طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: جمعیت دانش‌آموزی معتکف در مقایسه با سال‌های قبل از شیوع کرونا ۵۰۰ درصد افزایش یافته، و علت آن هم جمع کردن دهه هشتادی ها کنار یکدیگر است.

حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای با اشاره شرکت بیش از ۸۰۰ هزار تَن در آیین معنوی اعتکاف در حدود ۶ هزار مسجد داخل و ۸۳ مسجد خارج از ایران گفت: اعتکاف در مناطق مختلف اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا به برکت هم پوشانی و هم‌افزایی جامعه‌المصطفی برگزار می‌شود.

وی افرود: بعد از سه سال دوران کرونایی در دوران پسا کرونا، شاهد شکسته شدن رکورد حضور مردم در آیین هایی مانند راهپیمایی اربعین بودیم و هم اکنون نیز به استقبال حضور گسترده در اعتکاف می‌رویم.

تکیه‌ای با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مساجد برگزاری اعتکاف گفت: سند راهبردی اعتکاف با سه هزار و ۷۰۰ ساعت کار و با تاکید رهبر معظم انقلاب تدوین شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/qfke

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا