سیاسی

بیداری جوانان غربی نتیجه نامه رهبر معظم انقلاب به آنان است

آیت الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم:

خطیب جمعه قم در رابطه با اقدامات دانشجویان غربی در دانشگاه ها در حمایت از مردم فلسطین گفت: این اتفاق یادآور تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که چند سال قبل در امید به آینده روشن و پیچ تاریخی دنیا، دو نامه برای جوانان آمریکا و اروپا نوشتند و در این دو نامه در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را دولتمردان و نخبگان قرار ندادند بلکه جوانان و نسل آینده ساز را مخاطب قرار دادند. از ابعاد مهم این نامه ها تلاش برای راهبرد جهانی بیداری اسلامی است.
به گزارش ندای قم ، آیت الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: عملیات وعده صادق دارای ابعاد گسترده و چند لایه برای ایران، منطقه و جهان بوده است و جمهوری اسلامی ایران با این اقدام، محاسبات چند کشور قدرتمند را در هم ریخت.
وی ادامه داد: این امر به گونه ای بوده است که تظاهر کنندگان نسبت نتانیاهو در خیابان های تلاویو تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل می کردند و خطاب به رهبر معظم انقلاب گفتند ما را از دست نتانیاهو نجات بدهید.
امام جمعه قم اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان فرمودند همه بدانند هیچ راه حلی برای فلسطین به جز بازگشت این سرزمین به صاحبان مسلمان، مسیحی و یهودی آن وجود ندارد و عادی سازی با رژیم صهیونیستی مشکلی را حل نمی کند.
وی در رابطه با اقدامات دانشجویان غربی در دانشگاه ها در حمایت از مردم فلسطین گفت: این اتفاق یادآور تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که چند سال قبل در امید به آینده روشن و پیچ تاریخی دنیا، دو نامه برای جوانان آمریکا و اروپا نوشتند و در این دو نامه د برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را دولت مردان و نخبگان قرار ندادند بلکه جوانان و نسل آینده ساز را مخاطب قرار دادند. از ابعاد مهم این نامه ها تلاش برای راهبرد جهانی بیداری اسلامی است.
خطیب جمعه قم اضافه کرد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می کردند و در هر نقطه هر نهضتی که با هدف بیداری ملت ها از بندها استعمار و استثمار قد علم کردند نظام استکبار جهانی به دنبال خاموش کردن صدای آن‌ها بر آمده است زیرا اگر این بیداری شکل بگیرد مانع منافع نامشروع آن‌ها می‌شود.
وی اظهار کرد: این مستکبران زالو صفت اگر ببینند که ملت هایی بیدارند می‌دانند که نمی‌توانند به منافع شان برسند. اکنون جوانان غربی با حماسه طوفان الاقصی بیدار شدند و این همان رمز نامه نگاری رهبر معطم انقلاب با جوانان غربی است.
تولیت آستان حضرت معصومه (س) ضمن تبریک دهه کرامت گفت: این دهه با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می شود و در نیمه آن گرامیداشت احمد بن شاهچراغ (ع) است و با میلاد امام رضا (ع) به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: خروجی دهه کرامت صراف شادی نیست بلکه باید خروجی آن تکریم اهل بیت (ع) و عمل به مطالبه های اهل بیت (ع) باشد و معرفت مردم نسبت به آنها بالا برود و زیارت های با معرفت داشته باشند.
امام جمعه قم افزود: خروجی دیگر این است که باید عمل به احکام دین قوت بگیرد به خصوص این امر باید از ناحیه بانوان و دختران باشد زیرا روز میلاد حضرت معصومه (س) روز دختر است. دختران با تاسی از این بانوی بزرگوار باید در عین حضور در جامعه و کمک به مردم، حجاب و عفاف را حفظ کنند و توطئه دشمن را برای بی بند باری خنثی کنند. جوانان ما به ویژه جوانان قم باید برای سایر جوانان در التزام وعمل الگو باشند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lmq7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا