سیاسیویژه

«اکبربهنام ‌جو»استاندارقم شد

با تصویب هیئت دولت؛

«اکبر بهنام جو» روز یکشنبه ۲۹ مهرماه جاری بعد از گمانه زنی های بسیار، در جلسه هیات دولت به عنوان سیزدهمین استاندار استان قم انتخاب شد.
به گزارش ندای قم ،استاندار جدید قم متولد ۱۳۴۶ در شهرهمدان، جایگزین سید محمد آقامیری که از ۲۹ مرداد سال ۱۴۰۲ استاندار این استان بود، شد.
بهنام جو در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده است. وی پس از فارغ التحصیلی در سال ١٣٧١ به سمت شهردار انزلی منصوب شد و جوان ترین مدیر آن سال در کشور را در کتاب منتشر شده از سوی سازمان مدیریت به خود اختصاص داد.
وی با درخواست استاندار وقت گیلان به عنوان مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان منصوب و سپس با حکم وزیر وقت مسکن به عنوان رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان منصوب شد.
بهنام جو در سال ١٣٧٨ با حکم وزیر وقت کشور به عنوان معاون امور عمرانی استانداری منصوب شد و تا سال ١٣٨٥ عهده دار این سمت بود.
وی از سال ١٣٨٥ به مدت ١٠ سال در شرکت های گردشگری عهده دار سمت های معاونت و مدیرعاملی شرکت های گردشگری در امر مطالعه احداث هتل و آبدرمانی مجموعه های توریستی بوده است.
مدیر پروژه صحن فاطمه زهرا (س) حرم حضرت علی(ع) در بخش طراحی و نظارت قرارگاه خاتم الانبیاء، عضویت در هیات مدیره شرکت‌های گردشگری، اقتصادی و عمرانی دیگر سوابق مدیریتی وی در بخش خصوصی است.
بهنام جو همچنین هفتم آبان ماه سال ۱۳۹۶ از سوی هیات دولت وقت، به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شد.
بیش از این به ترتیب، سید هاشم بنی هاشمی، قربانعلی سعادت، سید حمید طهایی، عباس محتاج، محمد ناظمی اردکانی، محمدحسین موسی پور، کرم رضا پیریایی، محمدصادق صالحی منش، سید مهدی صادقی، بهرام سرمست، سید محمدتقی شاهچراغی و سید محمد آقامیری بر کرسی استانداری قم تکیه زده بودند. همچنین فریدون همتی، سید محمدرضا هاشمی و احمد حاجی زاده طی ادوار مختلف سرپرست استانداری قم بودند.
بهنام‌جو بهترین گزینه برای قم بود
رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در قم در گفت وگویی اظهارداشت : با شناختی که از آقای بهنام جو دارم بهترین گزینه برای استانداری قم انتخاب شده است.
محمدرضا یزدانپناه با بیان اینکه آقای بهنام جو بهترین گزینه‌ای بود که برای استانداری قم انتخاب شد، اظهار کرد: گزینه‌های مختلفی برای استانداری قم به دولت معرفی شده بودند ولی بهترین گزینه‌ای که می‌توانست معرفی شود آقای بهنام جو بود.
وی با اشاره به اینکه قم ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: آقای بهنام جو فردی است که هم سابقه استانداری و هم معاونت استانداری را در کارنامه خود دارد و میتواند در اداره استان موفق عمل کند.
قم نیازمند آرامش و وفاق است
رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در قم با اشاره به اینکه قم نیازمند آرامش و وفاق است، بیان کرد: مردم قم شایسته بهترین‌ها هستند و امیدواریم استاندار قم مدیرانی را انتخاب کند که دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند.
وی گفت: با شناختی که از آقای بهنام جو دارم و توانایی بالای مدیریتی که دارد می‌تواند در راستای توسعه قم گام‌های خوبی برداشته و اعتبارات خوبی برای قم جذب کند.
یزدانپناه ادامه داد: امیدوارم نمایندگان مجلس با استاندار جدید قم همراه شوند و در راه خدمت به مردم قم اتفاق نظر داشته و با یکدیگر اتحاد داشته باشند.
بیشتر فعالان سیاسی قم از این انتخاب راضی هستند
وی در پایان با اشاره به اینکه بیشتر فعالان سیاسی در قم از این انتخاب راضی هستند، اظهار کرد: بنده بعد از پیروزی آقای پزشکیان در انتخابات امشب میتوانم یک خواب راحت داشته باشم و البته این انتخاب مسئولیت‌های ما را هم بیشتر کرده و از هیچ کمکی به استاندار قم در راه خدمت به مردم دریغ نخواهیم کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/5g2q

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا