سیاسیویژه

انگیزه محور مقاومت با ترورها بیشتر می شود

آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم :

امام جمعه قم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با ترورها می‌خواهد از مرگ تدریجی نجات پیدا کند گفت: محور مقاومت نیز با این ترورها نه تنها از بین نخواهد رفت، بلکه با انگیزه بیشتری در مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی می‌کند.
به گزارش ندای قم ؛آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با گرامیداشت ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی اظهار کرد: این نام‌گذاری به دنبال جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و مقاومت آنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت.
وی افزود: حزب‌الله با این مقاومت ثابت کرد که جنگ و مقاومت در برابر این رژیم غاصب تنها گزینه حل مساله فلسطین و راه نجات جهان اسلام از این غده سرطانی است.
تولیت حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: آنچه که همه دنیا از جنگ ۳۳ روزه فهمیدند، این بود که ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در برابر راهبرد مقاومت اسلامی به درماندگی و واماندگی افتاد.
سعیدی ادامه داد: به همین جهت، این رژیم منفور و مفلوک و حامی‌ آن، آمریکا، برای جبران شکست‌هایش از محور مقاومت، اقدام به ترور فرماندهان و شخصیت‌های تاثیرگذار کرد.
بیست‌وسوم مردادماه به مناسبت سال‌روز پیروزی حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام‌گذاری شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ترورهای اخیر همچون ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید اسماعیل هنیه، شهید سردار زاهدی، شهید سردار سید رضی موسوی، شهید فواد شکر و شهید فخری‌زاده نیز به همین منظور انجام شد.
سعیدی با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی با این ترورها می‌خواهد از چاله مرگ تدریجی بیرون بیاید بیان کرد: غافل از آنکه با این ترورها،محور مقاومت نه تنها از بین نخواهد رفت، بلکه با انگیزه بیشتری همچنان در مقابل صهیونیست‌ها ایستاده، و آرزوهای‌شان را به گور خواهند فرستاد.
باید باید علم، دانش و بصیرت را به روستاها برد
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت :روستا نشینان نباید روستاها را تخلیه کنند و به شهر نشینی روی بیاورند، کاری که رژیم گذشته انجام داد و آثار شوم آن که حاشیه نشینی است هنوز وجود دارد. باید باید علم، دانش و بصیرت را به روستاها برد و برای تقویت تعلیم، تربیت و بصیرت افزایی روستا نشینان تلاش کرد. روستایی‌ها به دلی صافی دل و صداقتی که دارند در برابر تعلیم و تربیت صحیح پذیرش بیشتری دارند.
وی افزود: این آیه برای اتمام حجت با اعراب منافق نیز هست که نتوانند در قیامت عذر بیاورند که به دلیل روستا نشینی و عدم دسترسی به علم و آگاهی نتوانستیم ایمان واقعی بیاوریم، چون در میان آن ها نیز افرادی بودند که ایمان واقعی داشتند.
وی بیان کرد: لفط اعرابی به معنای بادیه نشینی معنا شده است اما در اخبار و روایات اسلامی، اعرابی و بادیه نشین مفهوم وسیع تری پیدا کرده است و اسلامی اعرابی به منطقه جغرافیای بستگی ندارد بلکه با طرز فکر و منطقه فکری ربط دارد. آنان که دور از آداب و سنن و تعلیم اسلامی هستند اگر شهر نشین هم باشند اعرابی و بادیه نشین هستند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/o6wp

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا