سیاسیویژه

آئین تکریم و معارفه استاندار قم برگزارشد

با حضور آیت الله حسینی بوشهری و وزیر کشور ؛

گزارش / ندای قم / روح اله کرمانی ؛عصر روزسه شنبه آئین تکریم و معارفه استاندار قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری ، وزیر کشور و برخی از مسئولان استانی و شهری در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شدو با تقدیر از زحمات سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار سابق قم ،سید محمد آقامیری بعنوان استاندار جدید قم معرفی و رسما فعالیت خود در این استان را آغاز کرد>
آیت الله حسینی بوشهری:
اتمام پروژه‌های نیمه تمام قم باید دراولویت قرار بگیرد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم باید در اولویت قرار بگیرد، مطرح کرد: پس از این اولویت باید به دنبال نقشه راه جدیدی برای پیشرفت و آبادانی قم بود.
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری اظهار کرد: در روایات آمده است که اهل قم از اهل بیت(ع) هستند و هیچ ستم‌گری قصد خیانت به قم نمی‌کند مگر آن‌که عجل‌ش زود فرا رسد.
وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع)، مطرح کرد: ایشان می‌فرمایند: دین را دژ محکمی از حکومت خود قرار بده و شکرگزاری نعمت را همواره ادامه بده.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حکومت بدون دین‌داری و شکرگزاری عاقبت خوبی ندارد، عنوان کرد: هر حکومتی که دین را فراگرفته باشد هرگز در مقابل دشمن تسلیم نخواهد شد.
وی ادامه داد: هر نعمتی که شکرگزاری، نگهبان آن باشد، هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت و این کلام، کلام ارزشمند امیرالمومنین(ع) است.
آیت الله حسینی بوشهری حدیث دیگری از امام باقر(ع) را مدنظر قرارداد و افزود: ایشان به عمربن‌عبدالعظیم می‌فرمایند که در را به روی مردم باز کن و حق ستم‌دیدگان را به آن‌ها بازگردان.
وی با اشاره به اینکه نباید دنبال قدرت‌گرایی بود، خاطرنشان کرد: ایشان در ادامه می‌فرمایند: از مسئولینی که دوست دارند ریاست کنند پرهیز کنید؛ سوگند به خدا که هر فردی که کفش‌ها پشت سر او به صدا در بیایند، هم خودش از بین می‌رود و هم دیگران را به هلاکت می‌رساند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه اضافه کرد: اگر فردی حق را محور فعالیت‌های خود قرار دهد، قطعا مردم او را با جان و دل خواهند پذیرفت.
وی با بیان اینکه از حقوق مردم بر حاکم این است که حاکم هرچیزی که برای خود صلاح می‌داند، باید برای مردم نیز صلاح بداند، تصریح کرد: امام موسی‌بن‌جعفر(ع) نیز می‌فرمایند: حاکم عادل به منزله پدری مهربان است.
استان قم ظرفیت بالایی دارد نباید مانند استان‌های دیگر محاسبه شود
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه استانداران اختیارات خوبی دارند، یادآور شد: ۳۸ مسئولیت رسمی به عنوان وظایف و اختیارات استانداران است و این مسئولیت‌ها خارج از اختیاراتی است که به واسطه مدیران دارد.
وی با بیان اینکه استاندار نماینده عالی است، ابراز کرد: پیام ما از قم به رئیس جمهور و هیأت دولت این است که قم ظرفیت بالایی دارد و این استان نباید مانند استان‌های دیگر محاسبه شود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه قم به عنوان شهر اهل بیت(ع) دیده شود، بیان کرد: اگر قم را به عنوان الگو معرفی کردید، استان‌های دیگر نیز آن را می‌پذیرند.
وی افزود: هر زائری که وارد قم شد، اگر وضعیت فرهنگی و عمرانی را مانند استان خود ببیند، دیگر این استان جنبه الگویی خود را از دست خواهد داد.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مراجع و علما در شهر قم تلاش کرده‌اند نه تنها مانعی ایجاد نشود، بلکه در موارد بسیاری دستگیر مدیریت استان باشند.
ساخت و سازهای قم متناسب با حرم اهل بیت(ع) باشد
وی با بیان اینکه می‌خواهیم قم جهان‌ شهر نمونه و الگوی تمدنی در جهان باشد، اظهار داشت: استاندار جدید قم باید کارهای نیمه تمام را از همین امروز آغاز کنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم باید در اولویت قرار بگیرد، مطرح کرد: پس از این اولویت باید به دنبال نقشه راه جدیدی برای پیشرفت و آبادانی قم بود.
وی با بیان اینکه باید ورودی‌ها و ساخت و سازهای قم را متناسب با حرم اهل بیت(ع) ببینیم، عنوان کرد: اقداماتی که در جهت عمران، آبادانی و اشتغال قم انجام می‌دهیم باید متناسب با محیط حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و مراجع باشد.
وزیر کشور: قم باید الگویی بارزِ جامعه تراز اسلامی باشد
وزیر کشور نیز دراین آئین با بیان اینکه شهر قم از نظر مذهبی، دینی و علمی جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان دارد، گفت: قم باید الگو و نماد اصلی جامعه تراز اسلامی و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی باشد.
احمد وزیر ، اضافه کرد: قم مهم‌ترین شهر در ساختن تمدن نوین اسلامی و تولید محتوای دینی و علمی آن است.
وزیر کشور با اشاره به برخی از ویژگی‌های ذاتی شهر مقدس قم، ادامه داد: به دلیل همین ویژگی‌های علمی، مذهبی و دینی استان قم، دشمنان از این شهر هراس دارد و بخش مهمی از هجمه دشمنی‌های خود علیه جمهوری اسلامی را بر این کانون مهم متمرکز کرده است.
وی از ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی استاندار جدید قم یاد و عنوان کرد: این شخصیت شناخته شده در مدیریت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، کشاورزی و دامپروری تجربه مطلوبی دارد و امیدواریم که با استفاده از ظرفیت مراجع تقلید، علما، حوزه‌های علمیه، نمایندگان پرتلاش و انقلابی قم و همه مسئولان استان بتواند خدمات مطلوبی را در قم رقم بزند.
وزیر کشور ادامه داد: قم از نظر مذهبی، گردشگری و اقتصادی ویژگی‌های ممتاز و منحصربه‌فردی دارد که باید با تعامل و مشارکت با تمامی ارکان مدیریتی استان، زمینه شکوفایی هرچه بیشتر این ظرفیت‌ها فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه قم گذرگاهی برای ساختن تمدن نوین اسلامی است، عنوان کرد: قم مرکز تربیت اسلامی و دفاع از انقلاب اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) است به همین علت استاندار قم باید به فرهنگ و ارزش‌های ذاتی این استان توجه کند و در پناه این فرهنگ بزرگ ما به یک ابر قدرت تبدیل می‌شویم.
وزیر کشور تصریح کرد: قم کانون مقاومت و مظهر قدرت فرهنگی نظام اسلامی است، قدرتی که دنیای مستکبر را به ستوه آورده و برای دنیای معنویت‌طلب امیدآفرین است و از طرفی هم موجب خشم دشمنان شده است.
استاندار سابق قم:مشکلات حقوقی فرودگاه قم رفع شد
استاندارسابق قم نیز در آئین گفت: پروژه فرودگاه قم بدون هیچ مجوز و مدرک قانونی کلنگ‌زنی شده بود و در نهایت پس از جلسات متعدد مقرر شد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فرودگاه قم احداث شود؛ تا امروز تمام شرایط برای صدور مجوز آن فراهم شده است.
سیدمحمدتقی شاهچراغی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم قم به مدت پنج‌سال در دو کسوت فرماندهی سپاه و استانداری توفیق الهی بود.
وی با اشاره به اینکه تمام دستاوردهای این مدت در سایه همراهی، همدلی و همکاری بود، مطرح کرد: مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این مسیر همکاری و رهنمودهای موثری داشتند.
استاندار سابق قم با بیان اینکه در ابتدای فعالیت در استان قم با مشکلات متعددی مواجه بودیم، عنوان کرد: برخی از پروژه‌های قم بیش از چند دهه راکت مانده بود و زیر سایه غفلت مدیران اسبق رفته بود قم.
وی از سفر نخست رئیس جمهور به استان قم یاد کرد و گفت: در این سفر توانستیم 153 مصوبه اخذ کنیم تا بسیاری از مشکلات استان رفع شود.
تمام شرایط برای صدور مجوزفرودگاه قم فراهم شده است
شاهچراغی با اشاره به اینکه قم به کارگاه بزرگی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این کارگاه با همت و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی به دست آمد.وی ضمن تبریک به آقامیری استاندار جدید قم، تصریح کرد: قطعاوی نیز مسیر رشد و توسعه استان قم را در پیش‌ خواهند گرفت و این مسیر را ادامه خواهند داد.
استاندار سابق قم فرودگاه قم را مدنظر قرارداد و گفت: این پروژه بدون هیچ مجوز و مدرک قانونی کلنگ‌زنی شده بود و در نهایت پس از جلسات متعدد مقرر شد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فرودگاه قم احداث شود؛ تا امروز تمام شرایط برای صدور مجوز آن فراهم شده است.
هزار و 800 میلیارد تومان اصلاح قرارداد در بخش مترو داشته‌ایم
وی با بیان اینکه حدود هزار و 800 میلیارد تومان اصلاح قرارداد در بخش مترو داشته‌ایم، یادآور شد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکل تامین واگن متروی قم رفع شود و ادامه مسیر آن نیز تکمیل شود.
با اشاره به اینکه زمان بسیاری برای تعیین و تکلیف منوریل قم صرف شده است، بیان کرد: تا زمانی‌که مردم حاصل این جلسات را در کف میدان نبینند قانع نخواهند شد ولی در نهایت مقرر شد مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر طراحی را برای ادامه منوریل تا پردیسان آماده کنند.
وی با بیان اینکه اقداماتی نیز در حوزه بافت فرسوده در استان قم صورت گرفته است، ابراز کرد: خانه‌های زیر دکل نیز از دیگر مشکلات در استان قم بود که گرفتاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و … را برای ساکنین این محله به همراه داشت که به لطف خدا درحال رفع شدن است.
استاندار سابق قم با اشاره به اینکه یکی از جاده‌های حادثه‌خیز استان قم جاده پردیسان-ورجان بود، اظهار کرد: این مسیر نیز با پیگیری‌های انجام شده درحال احداث است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها به برکت و لطف اهل بیت(ع) بوده است، مطرح کرد: جلسات متعددی با موضوع دریاچه نمک نیز برگزار شده است که در نهایت مقرر شد 10 هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص پیدا کند که 80 درصد آن با بخش خصوصی 20 درصد آن با کمیته امداد خواهد بود.
شاهچراغی با اشاره به اینکه در فاضلاب مشکلات اساسی داریم، عنوان کرد: در این عرصه نیز باتوجه به اینکه بخش زیادی از پساب استان هدر می‌رفت، با بخش خصوصی قراردادی منعقد شده است و بخشی از آن نیز محقق شده است.
نباید در مسیری گام برداریم که حرم مطهر و حوزه علمیه تحت الشعاع قرار بگیرد
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه‌های مختلفی اقداماتی صورت گرفته است و این مسیر ادامه خواهد داشت، مطرح کرد: در حوزه صنعت نیز در قم باتوجه به ملاحظات موجود ورود پیدا کردیم.
استاندار سابق قم با اشاره به اینکه توجه اصلی ما به مشاغل خانگی، سوغات و صنایع دستی قم بوده است، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در قم صورت می‌گیرد، باید متناسب با شرایط فرهنگی این شهر باشد و نباید در مسیری گام برداریم که حرم حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه تحت الشعاع قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه تیم فعال در عرصه مدیریت استان زمینه‌ رشد و توسعه استان را فراهم کرده است، تصریح کرد: قم شایسته خدمت‌رسانی‌های بیش‌تر است چراکه علاوه‌بر اینکه قم یک جهان شهر است، عقب ماندگی‌هایی با قدمت چندین دهه در این شهر وجود دارد.
استاندارجدید قم :به سراغ مردم می‌رویم قبل از اینکه به سراغ ما بیایند
استاندارجدید قم نیز در بخشی از این آیین، بیان داشت: در طول دوران خدمت تلاش خواهیم کرد تا با همراهی و همدلی تمام ارکان مدیریتی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم حرکت کنیم.
سید محمد آقامیری با اشاره به اهمیت روحیه و اقدام جهادی، گفت: جهاد یک تفکر و مکتب در خدمت به مردم برای حل مشکلات افرادی است که چالش‌های پیرامون آنها جز با کار تلاش حل نمی‌شود.
وی با تأکید بر اهمیت زمینه‌سازی شعار سال، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگانی، علوم دانش‌بنیان و جذب حداکثری دلسوزان استان قم جزو مولفه‌های مدیریت استان خواهد بود.
آقامیری ادامه داد: مردم بدانند که در خصوص ارتباط با مسوولان این شهر در و مانعی وجود نخواهد داشت و قبل از این مردم به سراغ ما بیایند ما به سراغ آنها خواهیم رفت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/nbal

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا