سیاسی

مسئولان با اطلاع رسانی به موقع مانع گسترش شایعات شوند

خطیب جمعه قم با اشاره به شایعات پیرامون مسمومیت دانش آموزان:

آیت الله سعیدی، در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پیگیری مسمومیت دانش آموزان، گفت: مسئولان باید با اطلاع رسانی به موقع، مانع از فتنه انگیزی رسانه‌های معاند شوند.

به گزارش ندای قم ،آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه های امروز فریضه عبادی سیاسی جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، به حوادث رخ داده در مدارس قم که به مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان منجر شده اشاره کرد و گفت: رسانه‌های معاند و ضد انقلاب در حال تولید گسترده شایعات در این خصوص هستند تا سلامت روانی و امنیت کشور را دچار مخاطره کنند اما مسئولان باید با اطلاع رسانی به‌موقع از گسترش چنین شایعاتی توسط رسانه‌های معاند جلوگیری کنند.

وی افزود: در خصوص مسمومیت دانش آموزان که وزرای بهداشت و آموزش و پرورش به قم سفر داشتند و کمیته ویژه با حضور متخصصین پزشکی در سطح ملی و استانی در حال بررسی این موضوع است که امیدواریم به زودی شاهد رفع دغدغه‌های خانواده‌های این دانش آموزان و شهروندان قمی باشیم.

حضور مردم در ۲۲ بهمن خنثی کننده توطئه‌های دشمنان

خطیب جمعه قم به راهپیمایی پرشور مردم در ۲۲ بهمن هم اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی بزرگ در شهر‌ها، روستاها و حتی نقاط مرزی کشور پاسخ دندان شکنی به کسانی بود که در خیال براندازی این نظام و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه دشمن تا مدت ها در شوک ناشی از این حضور پرشور فرو خواهد رفت، گفت: پیام حضور مردم به این مستکبران زورگو این بود که ما مردم ایران تا پای جان پای این نظام اسلامی و انقلاب ایستاده ایم و هرگز با این فتنه‌ها و آشوب‌ها از این شجره انقلاب اسلامی که با خون پاک شهیدانمان به ثمر نشسته است دست برنخواهیم داشت.

خطیب جمعه قم با اشاره به دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب اسلامی و گرامیداشت حماسه ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۷ مردم این شهر، گفت: نقش مردم تبریز در خنثی کردن توطئه ها از گذشته تا کنون برجسته بوده و این بصیرت و نقش آفرینی همچنان تداوم دارد.

مسئولان به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند

وی با بیان اینکه حضور راهپیمایی اولی‌ها هم امسال پدیده جالبی بود که نشان از بصیرت، زمان شناسی و دشمن شناسی مردم ایران بود، افزود: مردم همیشه در همه صحنه‌ها پای نظام، انقلاب، استقلال، امنیت، عزت، اقتدار و اطاعت از رهبر انقلاب به جد ایستاده اند و این مسئولان هستند که باید با پایبندی هر چه بیشتر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، ایجاد شفافیت در همه امور، گرفتن تصمیمات اساسی و مؤثر برای پیشرفت کشور و اهتمام به تولید واعتماد به سازندگان متخصص و و متعهد به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه قم اضافه کرد: به کار گیری نخبگان و جوانان در همه عرصه ها، به کار گیری دیپلماسی فعال برای رفع مشکلات کشور، حذف واردات کالا‌های غیر ضروری، اشتغال زایی، تسهیل ازدواج، حمایت از دانش بنیان ها، تلاش برای رفع و خنثی سازی تحریم ها، حفظ حرمت و آبروی مردم در همه حوزه‌ها از دیگر وظایف مهم مسئولان است.

وی ادامه داد: مسئولان باید با زندگی کردن در میان مردم، داشتن تفکر جهادی، حذف مدیران کم توان، گسترش عدالت و رفع تبعیض، به کار گیری همه سلایق وفادار به انقلاب، اطلاع رسانی به موقع و دقیق از دستاورد‌های انقلاب، ایجاد روحیه امید، ایجاد انقلاب اداری و عمل به وعده‌های داده شده طعم شیرین رشد و اعتلای کشور را به مردم بچشانند و همراه مردم در مسیر هر چه درخشان‌تر کردن انقلاب گام بردارند.

آیت الله سعیدی به سفر رئیس جمهور به کشور چین هم اشاره کرد و گفت: این سفر در راستای تلاش جمهوری اسلامی برای گسترش روبط با کشورهای راهبردی و منطقه‌ای است.

خطیب جمعه قم با تأکید بر اینکه ایران و چین سابقه همکاری بلند مدتی دارند، افزود: هر دو کشور از سوی آمریکا و اروپا تحریم شدند و این می تواند سازوکار مشترکی را برای دو کشور تعریف کند و فشارهای خارجی نباید ما را از این راهبرد دور کند.

وی افزود: امیدواریم روابط و همکاری های دو کشور به رشد و پیشرفت ایران بیانجامد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/1423

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا