سیاسیویژه

فرودگاه قم در دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسد

استاندار قم در نشست خبری به مناسبت هفته دولت:

استاندار قم گفت: فرودگاه قم چه با سرمایه گذار کنونی و چه با سرمایه گذار دیگر در همین دولت به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ندای قم ،سید محمدتقی شاهچراغی عصر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، از افتتاح فرودگاه قم تا پایان این دولت خبر داد و گفت: این طرح با حضور پیمانکار فعلی یا پیمانکار دیگر در دولت سیزدهم به پایان می‌رسد.

استاندار شهرداری را متولی جمع آوری ریل متروکه داخل شهر خواند و گفت: استانداری پیگیر به نتیجه رسیدن این طرح است.

وی منوریل را دیگر طرح جامانده از دولت‌های گذشته دانست و افزود: دولت اصرار دارد از محل اعتبار تهاتر نفت این طرح را اجرا کن. و قرار است شرکت مپنا که در پیمانکار این پروژه بود آنرا تکمیل نماید.

شاهچراغی دولت را بر اجرای این طرح مصمم دانست و افزود: مسیر مصوب اجرایی منوریل به طول ۶ و ۸ دهم کیلومتر از انتهای رودخانه تا مصلی است.

وی افزود :اعتبار این طرح به هر میزانی که باشد توسط دولت تامین می‌شود منتهی در مسیر اجرا ملاحظات فنی دارد.

استاندار تهیه واگن برای مترو قم را از دو مسیر شرکت واگن سازی تهران و یک شرکت خارجی دانست و گفت: دولت سیزدهم پذیرفته تعهدات را نسبت به مترو در همین دولت انجام دهد.

وی شایعه نپذیرفتن شهرداری تهران مبنی بر در اختیار قرار دادن واگن به استان قم را رد کرد و گفت: از نظر مباحث فنی امکان استفاده از واگن‌های تهران نبود.

تمام مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در دست اجرا است

استاندار قم با بیان اینکه عمده مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در مسیر اجرا قرار گرفته است، یادآور شد: تمام اقدامات انجام شده طی ماه‌های گذشته در مسیر پیشرفت و آبادانی استان قم در تمام حوزه‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مصوبات دغدغه عمومی و نیازهای مردم و استان است، بیان کرد: اولویت ما به سرانجام رساندن بخشی از پروژه‌هایی است که در دل جامعه وجود دارد و می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند.

 

استاندار تامین مسکن را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت خواند و افزود: در استان قم ۱۲۸ هزار نفر در طرح مسکن متقاضی بودند که ۹۲ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

شاهچراغی با بیان اینکه ساخت ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی  در استان در دستور کار است، گفت: این واحد‌ها از ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند.

وی ساماندهی سکونت‌های غیر رسمی، بافت فرسوده و ساختمان‌های مسکونی زیر دکل را از دیگر معضلات شهری دانست که استانداری پیگیر رفع آن‌ها است.

شاهچراغی جابه جایی دکل برق فشار قوی از داخل بافت مسکونی را راه برطرف کردن این معضل بیان کرد و اعتبار این طرح را ۱۱۵ میلیارد تومان دانست.

استاندار تصریح کرد: ۵۰ درصد از این اعتبار از محل استان (۳۲ هکتاری) و ۵۰ درصد آن از وزارت نیرو تامین و این طرح به زودی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ورود برخی از اتباع خارجی به خاک ایران و به خصوص استان قم از سال گذشته، گفت: تمامی اتباع حاضر در استان دارای شناسه هویتی هستند.

شاهچراغی در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری برخی زمین‌های شهرک قدس، گفت: این زمین‌ها در دولت گذشته بر اساس قیمت کارشناسی به نیرو‌های مسلح واگذار شده است.

وی افزود: این واگذاری مرتبط با طرح مسکن دولت نیست و قرار است ۵ هزار واحد مسکونی در این زمین‌ها ساخته شود.

افتتاح ۱۸۱ پروژه عمرانی درهفته دولت

وی درادامه  با اشاره به برنامه های هفته دولت ۱۴۰۱ در استان قم ابراز داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح پروژه در ۱۸۱ طرح با اشتغال ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در قم خواهیم داشت.

استاندار قم افزود: در سفر سال گذشته رییس جمهور به غیر از ۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان طرحی که تا ۱۴۰۲ و استثنائا در ۱۴۰۳ جذب خواهد شد به نظر می رسد در سه ماه اول ۱۴۰۲ کل اعتبارات سفر را از دولت جذب کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/294z

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا