سیاسیویژه

جهش تولید با مصرف کالاهای داخلی محقق می‌شود

خطیب جمعه قم:

امام‌ جمعه قم با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: جهش تولید زمانی صورت می‌گیرد که تولید افزایش پیدا کند، مردم نیز کالاهای مورد نظرشان را از تولیدات داخلی تهیه کنند.
به گزارش ندای قم ،آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم افزود: این شعار که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده، برگرفته از قرآن کریم و آموزه‌های دینی است.
وی با بیان این مطلب که در نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغاز تا به امروز، مردم جایگاه والایی داشته‌اند گفت: نظام ما همواره با اتکا به ۲ بال توکل به خداوند و توان و همراهی مردم از معبرهای سخت عبور کرده است.
وی بیان کرد: اکنون نیز با مشارکت مردم، می‌توان از مشکل‌های اقتصادی که کشور به آن دچار شده، عبور کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی در همه دستگاه‌های اجرایی کشور را برای تحقق شعار سال ضروری عنوان کرد و گفت: باید ضمن پرهیز از طرح‌های عجولانه و غیرمرتبط، از هدر رفتن فرصت‌ها به بهانه بررسی این طرح‌ها، جلوگیری به عمل آورد.
سعیدی با بیان این که کسانی که نمی‌گذارند کارها به دست مردم بیفتد ۲ هدف مهم را دنبال می‌کنند گفت: این‌ها به دنبال منافع حرام و نامشروع‌شان هستند و با این سنگ‌اندازی‌ها در حقیقت برای دشمن کار می‌کنند.
وی افزود: این افراد در حقیقت مزدوران آمریکای جنایت‌کار و صهیونیست‌های کودک‌کُشند، بنابراین مسئولان ما باید دست این خیانت‌کاران و جاسوسان اقتصادی دشمن را از دخالت در امور کشور کوتاه کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع غزه مظلوم، مقتدر و مقاوم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در جهان سیاست مفاهیم انسانی همیشه دست‌آویز امیال و اهداف سیاسیون و جهان‌خواران بوده‌است.
سعیدی افزود: به گونه‌ای که حتی جان افراد، ابزار دست جریان‌های سیاسی و قدرت‌ها قرار می‌گیرد، تا از آن، ابزار فشار درست کنند.
خطیب جمعه قم اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت غیر انسانی در غزه در حال رقم خوردن فاجعه انسانی است، کشورهای اروپایی و آمریکا به رژیم غاصب صهیونیستی برای جنگ‌افروزی بی‌حد و مرز و نسل‌کُشی چِک سفید امضا می‌دهند.
وی ادامه داد: به طوری که موشک‌های اسرائیلی مجموعه‌ای از خانه‌ها و زیرساخت‌های فلسطینی‌ها را به تلی از خاک تبدیل کرده، ولی مقاومت همچنان قدرتمند و مقاوم ایستاده است و به یاری خدا سرانجام بینی صهیونیست‌های جنایت‌کار را به خاک خواهد مالید.
سعیدی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و فلسطین به خصوص آمریکای جنایت‌کار و انگلیس و صهیونیست‌ها بدانند، طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست و به فضل خدا شاهد خواهیم بود که دنیای آینده، دنیای فلسطین است و رژیم غاصب و جنایت‌کار اسرائیل از نقشه جغرافیای جهان محو خواهد شد.
رعایت ظواهر دینی و عفاف‌وحجاب تکلیفی مهم و الزامی است
وی همچنین با تاکید بر جایگاه ویژه شهر مقدس قم و طمع دشمنان به این پایگاه تشیع و انقلاب‌ اسلامی یادآور شد: قم از گذشته تاکنون از نظر فرهنگی، مذهبی و معنوی نه تنها سرمشق کشور بلکه سرمشق جهان اسلام بوده و هست.
وی بیان کرد: قم به لحاظ ویژگی و رسالتی که دارد از دیگر شهرهای کشور در حوزه‌های گوناگون به‌ویژه فرهنگ و عفاف‌وحجاب فراتر است.
خطیب جمعه قم اضافه کرد: این امر از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه و مردم متدین و ولایت‌مدار قم به شمار می‌آید.
سعیدی خاطرنشان کرد: رعایت ظواهر دینی و عفاف‌وحجاب تکلیفی مهم و الزامی است، کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: دشمنان ما با نقشه و برنامه وارد شدند ما هم باید با برنامه وارد شویم و با این توطئه دشمن نباید ساده برخورد کرد.
سعیدی گفت: هم مردم قم و هم دستگاه‌های مسوول و هم خانواده‌ها باید طبق وظیفه خود با این منکرها، برخوردی سازنده، قاطع و عبرت‌آموز داشته باشند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ux60

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا