سیاسیویژه

تاکید مراجع بررفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم

دردیدار وزیرکشور با مراجع تقلید و علمای قم مطرح شد؛

ندای قم / گزارش / روح اله کرمانی ؛احمد وحیدی وزیر کشورکه چهارشنبه21 دی ماه برای افتتاح پروژه های شهرداری قم به این شهر سفر کرده بود،بار دیگر و کمتر از 10 روز روزپنجشنبه 29 دی ماه به شهرقم سفر کرد. وزیر کشوردراین سفر با تعدادی از مراجع تقلید و علمای قم دیدار و گفت و گو کرد. وحیدی همچنین در جلسه نخبگان حوزوی و کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری  نیز حضور یافت واز بیمارستان در دست احداث نور نیز بازدید کرد.مراجع و علمای قم در این دیدارها مجدد بر رفع مشکلات  اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کردند وبیان داشتند:امروز مردم واقعا در سختی هستند و باید مشکلات آنها را حل کرد البته مردم خدمات را هم می بینند ولی باید نتیجه داشته باشد مردم باید نتیجه کارها را در سفره  و زندگی خود ببینند.همچنین برشناسایی عوامل اصلی گرانی ارز تاکیدکردند وخواستار افزایش نظارت ها و برخورد با متخلفان بدون  تعارف و مماشات شدند. مراجع و علما هم‌چنین تاکیداتی روی مسائل اجتماعی و موضوع حجاب و عفاف داشتند.وزیر کشور نیز در این دیدارها گزارشی از اقدامات و فعالیت‌‎های دولت در عرصه‌های بین‌المللی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارائه کرد و همچنین از ماموریت‌های وزارت کشور ارائه کردگفت: رییس جمهور نسبت به اوضاع و مشکلات معیشتی اهتمام بالایی دارد و این مساله جزو دستور کارهای جدی دولت است. رییس جمهور روزانه به صورت مرتب اوضاع بازار و تورم را بررسی می‌کند و بزودی شاهد کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خواهیم بود.

آیت الله مکارم شیرازی:

مردم انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود

آیت‌الله مکارم شیرازی دردیدار وزیر کشورگفت: ما نمی خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهانت مجلۀ فرانسوی گفت: کشورهای غربی تابع هیچ قانون اخلاقی نیستند، بدترین اهانت ها را می کنند، اما نه دادگاهی به آنها رسیدگی می کند و نه از سوی دولت خودشان و نه دیگر دولت ها محکوم می شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم افزود: ما نمی خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.

ایشان با اشاره به حوادث اخیر خاطر نشان کردند: باید میان کسانی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند با کسانی که در پی تخریب و آتش زدن و یا تبلیغ مسائل ضد فرهنگی هستند و یا عوامل خارجی اند، تفاوت قائل شد و با هر کدام رفتار متناسب داشت.

عامل اصلی بازار ارز مشخص شود

وی افزایش نرخ دلار را از عوامل نگرانی و ناراحتی مردم دانسته و تأکید کرد: معلوم نیست بازیگر و گردانندۀ بازار ارز کیست؟ آیا دولت سبب افزایش آن می شود یا عرضه و تقاضا و یا عوامل خارجی و خارج نشینان؟ لذا باید عامل اصلی بازار ارز مشخص شود و جلوی این مسائل گرفته شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی حاصله از آن و همچنین تفاوتی که در نرخ ارز اتفاق افتاده، گفت: باید آثار و نتیجۀ آن در زندگی و سفرۀ مردم آشکار شود، در حالی که چنین چیزی احساس نمی شود.

کارگران و کارمندان بیشترین مشکلات معیشتی را دارند

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بانک ها، قاچاق کالا، عدم تأمین مناسب کالاهای اساسی، مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان را از دیگر مشکلات مردم برشمرده و گفت: مشکلات اخلاقی همچون طلاق نیز در حال گسترش است که باید نسبت به آن تدبیری اندیشیده شود.

وی به بیشتر شدن فاصلۀ طبقاتی میان قشر کارگر و کارمند با اقشار مرفه جامعه اشاره کرد و گفت: کارگران و کارمندان بیشترین مشکلات را دارند، چرا که حقوق آنها ثابت بوده ولی اجناس مدام گران تر می شوند و آنها نمی توانند هزینه های زندگی خود را با آن مطابقت دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دولت باید خود در مسألۀ حجاب پیش قدم شود و حجاب را در مجموعۀ کارکنان و ادارات خود آغاز کند، افزود: در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد و مسألۀ حجاب را از مدارس ابتدایی به دختران تعلیم داد.

آیت الله نوری همدانی:

ثمره اقدامات دولت در رفاه زندگی مردم باید نمایان باشد

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز دردیدار احمد وحیدی وزیر کشور با بیان این که مردم از ما می خواهند مشکلات آنها را به گوش مسئولان برسانیم تا گره ای از مشکلات آنها باز شود گفت: باید ثمره اقدامات دولت در رفاه و گشایش اقتصادی زندگی مردم نمایان و محسوس باشد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ نظام اسلامی و خدمت رسانی به مردم خاطر نشان کرد: بنده همانطور که امام فرمودند حفظ نظام را واجب می دانم منتهی عامل اصلی حفظ نظام مردم هستند. امام (ره) همواره عنایت ویژه ای به مردم داشت و از کلمات ایشان است که برای حفظ نظام باید به مردم خدمت کرد و از عواملی که این نظام را بوجود آوردند حراست نمود. امام راحل فرمودند تا زمانی که ظلم و تبعیض، فقر و جهل در جامعه ما باشد کار ما تمام نشده است و انقلاب به اهداف خود نرسیده است.

مردم واقعاً در سختی هستند و باید مشکلات آن‌ها را حل کرد

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از شیوه برخی از مسئولان پشت میز نشین افزود: با پشت میز نشستن گره ای از کار مردم باز نمی شود بلکه باید مسئولان امر در دسترس مردم باشند و از نزدیک با مردم در ارتباط باشند. بنده در اولین دیدار با رییس جمهور به ایشان گفتم اصل و اساس کارها باید توجه به مردم و حل مشکلات آنها باشد و باید ثمر اقدامات شما در رفاه و گشایش اقتصادی زندگی مردم نمایان و محسوس باشد. امروز مردم واقعا در سختی هستند و باید مشکلات آنها را حل کرد البته مردم خدمات را هم می بینند ولی باید نتیجه داشته باشد مردم باید نتیجه کارها را در سفره خود ببینند.

باید کاری کرد که مردم دستشان در جیب خودشان باشد

وی توجه به بیت المال و استفاده از نیروهای کارآمد را عامل مهمی در حل مشکلات دانست و افزود: باید کرامت مردم حفظ شود برای رونق تولید و اشتغال زایی و رفع موانع باید تمام ظرفیت ها را بکارگرفت باید کاری کرد که مردم دستشان در جیب خودشان باشد و عزت و کرامت آنها حفظ شود. شما در میدان وسیعی قدم گذاشته اید و باید در این راه محکم گام بردارید و ارزش پول ملی تقویت شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان توطئه های استکبار و بدخواهان نظام از آغاز پیروزی انقلاب اظهار داشت: روزی نیست که استکبار در جهان دست به جنایت نزده باشد. ما باید به شکلی گام برداریم که دشمنان جرأت اقدام و توطئه بر علیه ما را نداشته باشند در کنار این باید موضوع های فرهنگی و ایجاد زمینه های رشد و تعالی جامعه و برداشتن فشار اقتصادی از روی دوش مردم و توجه به اصلاح ساختار اقتصادی از اولویت های مسئولان باشد.

وی گفت: ما مشکلات را درک می کنیم و از مشکلات مردم بسیار ناراحت هستیم اما عده ای هم به فکر ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب هستند ما نباید مردم را ناامید کنیم مسئولان با تلاش و جدیت و صداقت کار کنند تا مردم امیدوار باشند. امروز دشمنان تمام سعی شان نا امید کردن مردم است.

آیت‌الله سبحانی:

ما می خواهیم با دنیا رابطه داشته باشیم

یکی دیگراز مراجع تقلید نیز در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور گفت :ما می خواهیم با دنیا رابطه داشته باشیم ولی ارتباط با کشورهای دشمن که بدنبال ضربه زدن هستند فایده ای ندارد.

آیت‌الله جعفر سبحانی افزود:من از همان دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی با سیاست کاهش جمعیت مخالف بودم و در این مورد در آن دوران نیز مصاحبه‌هایی داشته ام.

جامعه ای بخاطر ازدیاد نسل گرفتار فقر نشده است

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: تاکنون جامعه ای بخاطر ازدیاد نسل، نابود یا گرفتار فقر نشده است، بلکه فقر و نداری جوامع از عوامل خارجی ناشی می شود.

آیت الله سبحانی با تاکید مجدد بر خطرناک بودن طرح غربالگری جمعیت، گفت: اسم این طرح خوب است اما ذات آن تهدیدکننده است و جمعیت سالم را نیز از بین می برد.

وی با اشاره به آیه ای از سوره مبارکه ممتحنه بیان کرد: برخی از کشورهای دنیا با کشور ما دشمنی و عداوت دارند و برخی دیگر ندارند و باید نحوه ارتباط با آنها بر اساس شکل تعامل آنها با ما تنظیم شود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: ما می خواهیم با دنیا رابطه داشته باشیم ولی ارتباط با کشورهای دشمن که بدنبال ضربه زدن هستند فایده ای ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری:

همه مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم دشمن ‌نیست

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان این که از مبدا تا مقصد جز نظارت قوی راه حلی نیست و نباید با متخلف تعارف و مماشات کرد،گفت: نسبت به مسائل اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که الزاما مربوط به تحریم دشمن ‌نیست گاهی در داخل احساس خود تحریمی می کنیم ، مسئولان کشور تصمیم خوب‌ می‌گیرند به میانه های کار که می رسند تصمیم دچار مشکل می شود.

آیت الله سید هاشم حسینی گفت: وزارت کشور از وزارت خانه‌های کلیدی است و حضور شما در هیات دولت نقش هم افزایی دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر خود روی بحث امید آفرینی خیلی تکیه دارند که دلیلش روشن است؛ جامعه‌ای می‌تواند سرپا بماند که آینده روشنی برای خود ترسیم نماید، جامعه نا امید تحرک، پویایی و بالندگی را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به این که مسوولان و مردم باید به آینده روشن امیدوار باشند، گفت: در کنار امیدواری باید اقداماتی که امیدآفرین است با تلاش، فعالیت و صرف وقت محقق شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، تصریح کرد: جهاد تبیین باید مکملی برای امیدبخشی به آینده باشد و برای تحقق این امر، تقسیم کار بین عالمان دین و دولت صورت گیرد؛ البته بخش قابل توجهی از جهاد تبیین وظیفه دولت است.

وی با تاکید بر این که اطلاع رسانی نقش کلیدی در تحقق جهاد تبیین دارد، خاطرنشان کرد: دولت و وزارت کشور مجموعه‌های تاثیرگذار در اطلاع رسانی هستند؛ به گونه‌ای که نقاط قوت برجسته شود و از تبلیغات سوء و برجسته کردن نقاط ضعف توسط دشمن جلوگیری شود.

وی با بیان این که باید اقدامات سال‌های گذشته برجسته و تبیین شود، گفت: گاهی اوقات به داشته‌های خود فکر نمی‌کنیم و صرفا نسبت به آینده مطالبه گر هستیم؛ آرمان خواهی خوب است، ولی نباید به معنای نادیده گرفته شدن اقدامات گذشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جنگ ادراکی دشمن بی تاثیر نیست، افزود: دشمن به گونه‌ای توقع و انتظار ایجاد می‌کند که جامعه دچار اشتباه محاسباتی خواهد شد؛ افراد به جای اندیشیدن به مسائل کشور به مسائلی می‌پردازند که نگران‌کننده است.

نظارت قوی تنها راه حل است و با متخلف، تعارف و مماشات نشود

وی افزود: گاهی اوقات به مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با مسائل اقتصادی کم‌تر پرداخته می‌شود؛ همانطور که دولت و علما باید در اقتصاد دغدغه‌مند باشند، حفظ ارزش‌های جامعه و اجتناب از آسیب‌هایی که انقلاب را نشانه گرفته باید توامان مورد توجه باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که بعد از قضایای اخیر، فرهنگ بخشی از جامعه دچار مشکل شده، گفت: البته بخشی با قاطعیت دینی پای کار هستند و تزلزل ناپذیرند و پایبند به ارزش‌های انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: برای بخش دیگری از جامعه که تحت تاثیر دیگران هستند راهکار مناسب اندیشیده شود و منشا آسیب‌های اجتماعی نیز شناسایی و راهکار اندیشیده شود و این نگرانی متدینین جامعه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نسبت به مسائل اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که الزاما مربوط به تحریم دشمن نیست گاهی در داخل احساس خود تحریمی می‌کنیم، مسوولان کشور تصمیم خوب می‌گیرند به میانه‌های کار که می‌رسند تصمیم دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: از مبدا تا مقصد جز نظارت قوی راه حلی نیست و نباید با متخلف تعارف و مماشات وجود داشته باشد.

آیت الله سعیدی  :

نظرات مراجع تقلید باید مورد اهتمام دولت باشد

تولیت آستان حضرت معصومه(س) نیز در دیدار احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم به واسطه حضور بانوی کرامت گفت: نگاه دولت در راستای حل مشکلات این شهر باید ویژه باشد.

آیت الله سید محمد سعیدی اظهار داشت: قم از اهل‌بیت (ع) به ما رسیده است و هر شهری از شهرهای دنیا که مزار اهل‌بیت در آن است، ظرفیت بزرگی است که باید از آن استفاده کنیم.
وی حرم حضرت معصومه (س) را از استثنائات ذکر کرد و افزود: در کل حرم های اهل‌بیت (ع) یک بانو مجرد از آل الله مدفون است که در سه عرصه حضور در مدینه، هجرت از مدینه و استقرار کریمه اهل‌بیت(ع) در قم دارای آثار و برکات بوده است .

وی ابراز داشت: برای ایجاد نشاط و شادی گاهی اوقات دلسوزان ما طرح و برنامه از دیگران بر می دارند و قصد اجرا دارند و این در حالیست که باید یک مقداری با ملاحظه کار کرد.
سعیدی ادامه داد: تلاش عده ای برای خاموش کردن امور معنوی در جامعه را باید مدنظر داشته باشیم و نمی توان برای نشاط در جامعه از دیگران الگو گرفت و تشخیص این که چه کاری باید انجام داد و چه کاری را نباید انجام داد ، مسئله مهمی است که باید بر اساس نظر ولی فقیه امت اسلامی است.

وی هم چنین نظرات مراجع تقلید را برای دولت ، مشاوره های خوب ذکر کرد، که باید مورد اهتمام دولت باشد.

وزیر کشور :

دولت تمام تلاش خود را برای کاهش تورم به کار گرفته است

وزیر کشور نیز دراین دیدارها، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌‎های دولت در عرصه‌های بین‌المللی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارائه کرد و همچنین از ماموریت‌های وزارت کشور در این دوره سخن گفت.

احمد وحیدی به تلاش‌های دولت برای کاهش نرخ تورم اشاره کرد و افزود: مسئله اصلی اشتغالزایی در کشور است و یکی از برنامه‌های جدی دولت در یکسال گذشته، احیای چهار هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی راکد بوده است.

وزیر کشور ادامه داد: برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم، چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی نداریم و  با آنکه دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است اما نیازمند حضور گسترده بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین مردمی را که منابع مالی در اختیار دارند، تشویق می‌کنیم در این بخش مشارکت داشته باشند و دولت هم می‌کوشد همه موانع را برای جذب سرمایه گذاری برطرف سازد.

وی ادامه داد: رییس جمهور نسبت به اوضاع و مشکلات معیشتی اهتمام بالایی دارد و این مساله جزو دستور کارهای جدی دولت است. رییس جمهور روزانه به صورت مرتب اوضاع بازار و تورم را بررسی می‌کند.

وزیر کشور اضافه کرد: برخی بن بست های اقتصادی در کشور وجود داشته که در حال باز شدن است که آثار و نتایج آن به مرور قابل مشاهده خواهد بود.

وحیدی همچنین با تاکید بر نگرانی های ناشی از نرخ رشد جمعیت، ابراز داشت: در موضوع رشد نرخ جمعیت نگرانی هایی وجود دارد که این کاهش رشد در بیشتر کشورهای اسلامی رقم خورده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع سبک زندگی نیز از مسایل مهم کشور است که در اغتشاشات اخیر برخی از جلوه‌های مخرب آن نمایان بود و حاکی از این است که دشمن هویت ایرانی و اسلامی مردم ما را هدف قرار داده است.

سپاه مقتدر نماد مبارزه با تروریست‌های تکفیری است

وزیر کشور همچنین به بحث اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: دشمن با تمام ظرفیت برای آسیب زدن به نظام و مردم وارد شد و در پی شکست از این اغتشاشات، به توطئه‌های بین‌المللی همچون اخراج ایران از کمیسیون مقام زن و تلاش اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های ترویستی روی آورده است.

وحیدی تصریح کرد: سپاه مقتدر با هدایت شهید سلمیانی، نماد مبارزه با تروریست‌های تکفیری است.

آسیب های اجتماعی درشهرقم باید درکمترین حد خود باشد

وزیر کشورهمچنین با بیان اینکه استان قم برای ما بسیار مهم است، گفت: قم مرکز و خاستگاه انقلاب است و اهتمام دولت بر این است که آسیب های اجتماعی در این شهر یا نباشد و یا در کمترین حد خود باشد.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت حرم مطهر بانوی کرامت نیز از دغدغه های ما است، گفت: دشمن بعد از ماجرای حرم شاهچراغ برای قم و مشهد هم برنامه داشت که با تلاش های صورت گرفته تا کنون این امنیت تأمین شده است و از این به بعد هم خواهد شد.

با یکپارچگی همه اقوام و گروه ها ایران را به جلو می ببریم

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ما می خواهیم با یکپارچگی همه اقوام و گروه ها ایران را به جلو ببریم، گفت: دشمن از تفرقه ها و جدایی ها سوء استفاده می کند و تلاش می کند که یأس و نا امیدی را در کشور رواج دهد ولی ما برعکس دشمن به دنبال این هستیم که یک جامعه پر نشاط، امیدوار و رو به جلو را داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب که فرمودند گمان نگنید دشمن شکست خورده است، افزود: دشمن روی از بین رفتن وحدت و همبستگی ما حساب باز کرده به ویژه در قم که نبض انقلاب در آن می تپد و ما امیدواریم با نقش آفرینی مراجع و علما بتوانیم به اهداف خود برسیم و دشمن را مأیوس کنیم.

وزیر کشور گفت: دشمنان تلاش می کنند تا نشاط و امید از جامعه رخت ببندد و به ایجاد گسل مذهبی و قومیتی در جامعه امید بسته اند.

شاهچراغی در قم می‌ماند

وزیر کشوردر بخش دیگری از سخنان خود گفت: نبض کشور در قم می‌زند و این استان در کشور نقش مهمی دارد که خوشبختانه استاندار خوبی در این استان مشغول فعالیت است و وی برای استان‌های دیگر نیز مطرح بود که با توجه به پیگیری علما در همین استان به کار خود ادامه خواهند داد.

منعی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نیست

وزیر کشور همچنین  در حاشیه دیدار با برخی علما و مراجع تقلید قم در  درجمع خبرنگاران   در موضوع نشاط اجتماعی و حضور مردم در ورزشگاه ها گفت: از نظر ما منعی برای حضور مردم عزیز در ورزشگاه ها نیست.

احمد وحیدی در پاسخ  به سوال خبرنگاری  مبنی بر زمان پایان محدودیت های انرژی برای صنایع گفت: در روزهای آتی پیش بینی می شود که با موج سرمای جدیدی در روزهای اولیه بهمن ماه مواجه شویم که همچنان باید مدیریت ها صورت پذیرد.

وزیرکشور افزود: با مدیریت و میدان داری خوب مردم و دولت ، کسی در کشور دچار مساله حادی نشد، البته صنایع و مردم کمک کردند و صرفه جویی ها نقش زیادی در مدیریت بهینه انرژی داشت و دارد.

وحیدی در مورد دغدغه های علما و مراجع تقلید در دیدارهای امروز خود گفت در مورد معیشت مسایلی از سوی علما مطرح شد و عنوان کردیم که با تاکید رئیس جمهوری مسائل معیشتی حل خواهد شد.

وی ادامه داد: علما هم‌چنین تاکیداتی روی مسائل اجتماعی و موضوع حجاب و عفاف داشتندکه باید بیشتر این مسائل را دنبال کنیم.

دولت به دنبال بهره‌برداری از فرودگاه قم است

وزیر کشوردربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان قم، گفت: دولت به دنبال محقق کردن خواسته مردم در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از فرودگاه این استان است.

وحیدی افزود: در قالب این سفر همچنین نسبت به مباحث حوزه حاشیه‌نشینی و مسائل اجتماعی نیز پرداخته شد.
وزیر کشور با اشاره به بازدید از بیمارستان نور قم، اظهار داشت: این بیمارستان با توجه به وسعت، تجهیزات و معماری خاص و بروز بودن امکانات، می‌تواند به یک مرکز درمانی مهم تبدیل شود و این بیمارستان انشالله اواخر سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.
وحیدی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به قم نیز خاطرنشان کرد: در قالب این دو سفر طرح‌های عمرانی و اقتصادی این استان نیز بررسی و نسبت به بهره‌برداری از آن‌ها تاکید شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/0i8n

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا