ویژهیادداشت

پیشنهاداتی برای مونوریل قم

یادداشتی ازدکتر علی محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه؛

صرف نظرازاهدافی که مجریان مونوریل در قم داشتند این پروژه با خود هزاران میلیارد اعتبار وارد قم کرد.مونوریل فرصتی است برای قم آن را تهدید نبینیم .
اعمال نظرات سطحی و شخصی در ادامه کاراین پروژه ملی بعنوان نماد بی تدبیری وناامیدی در بین مردم استان وکشورشهرت گرفت.ضمن تشکر از دولت واستاندار محترم که پس از یک توقف طولانی درصدد تعین تکلیف این پروژه ملی هستند.
پیشنهادات ذیل قبل از هرتصمیم گیری برای پروژه ملی مونوریل تقدیم می شود.
1- رعایت اصل سرمایه های انجام شده در این پروژه وادامه آن با کاربری های مونوریل یا کاربری های جدید مانند ایجادجاذبه های گردشگری وتفریحی به لحاظ حفظ منابع بیت المال مورد انتظار است
2-این پروژه می تواند بعنوان بزرگترین جاذبه گردشگری مذهبی در قم مطرح وعده ای را باهدف بازدید از این پروژه به قم بیاورد . حضوراین افراد در قم باعث می شود تا از منابع دینی،فرهنگی وزیارتی قم بهره مند شوند.
3-این پروژه در برخی از مناطق ایجاد شده قابل استفاده برای جابجای مردم قم((به عنوان مونوریل )) ودر بخشی از قسمت ها بعنوان مراکزفرهنگی، تفریحی،ورزشی،وتجاری قابل استفاده است.
4-چنانچه در تامین منابع مالی برای تکمیل این پروژه با مشکل مواجه هستیم از طریق مزایده ازسرمایه گذارهای داخلی وخارجی دعوت کنیم برای تکمیل وواگذاری مشارکت کنند
5-به آنانی که موضوع حذف وجمع آوری این پروزه ملی را مطرح می کنند توصیه می شود بجای حذف صورت مسئله با کمک خرد جمعی دنبال راهکار ی جدید و ماندگار باشند .

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/trwy

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا